Gå til innhold

Helsestasjonen og urinveisinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at jeg har fått, eller holder på å få urinveisinfeksjon. Har hatt det en god del ganger før, og gjør så utrolig vondt...

Jeg bare lurer på.. Når legen min ikke er tilgjengelig, er det da mulig at de kan ta en sjekk på helsestasjonen? Eller gjør de ikke det der? :)



Anonymous poster hash: 3f6dc...388
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske sikker på at jeg har fått, eller holder på å få urinveisinfeksjon. Har hatt det en god del ganger før, og gjør så utrolig vondt... Jeg bare lurer på.. Når legen min ikke er tilgjengelig, er det da mulig at de kan ta en sjekk på helsestasjonen? Eller gjør de ikke det der? :)Anonymous poster hash: 3f6dc...388

Har selv vært plaget med at jeg fort får urinveisinfeksjon. Hvis jeg merker det begynner å komme symptomer, så drikker jeg masse tranbærjuice og tar tranbærpiller, og det hjelper ganske mye mot smertene. Vet at det er mulig med sjekk på legevakten hvertfall :)

Anonymous poster hash: 35eba...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke får time hos fastlegen din, ville jeg anbefalt deg å dratt til legevakta, og få det sjekket. det er nok at du forteller litt om symptomene, og tar en urinprøve og CRP (stikk i fingeren), så er det funnet ut om du har UVI eller ikke. og du får antibiotika om du har det. jeg fikk selv nyrebekkenbetennelse ei helg, og var legevakta, ingen problem det.



Anonymous poster hash: b8d97...dc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er legevaktens domene.



Anonymous poster hash: 3b4b0...66e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten. Tok kun urinprøve da jeg hadde UVI og ikke CRP. Derimot har jeg tatt CRP før når det har vært mistanke om infeksjon, ikke UVI, men da blel det ikke tatt urinprøve. Så vet ikke hvor vanlig CRP faktisk er for UVI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten. Tok kun urinprøve da jeg hadde UVI og ikke CRP. Derimot har jeg tatt CRP før når det har vært mistanke om infeksjon, ikke UVI, men da blel det ikke tatt urinprøve. Så vet ikke hvor vanlig CRP faktisk er for UVI?

jeg ble tatt CRP av når jeg hadde UVI/nyrebekkenbetennelse.

Anonymous poster hash: b8d97...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ringer legekontoret ditt pleier de å ha andre leger (ihvertfall på de 3 legekontorene jeg har hatt lege) som kan ta imot akutt-tilfeller om legen din er utilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tatt CRP av når jeg hadde UVI/nyrebekkenbetennelse. Anonymous poster hash: b8d97...dc8

For vanlig uvi er urinpprøve mer aktuelt. Crp slår ikke alltid ut.

Anonymous poster hash: 357e9...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...