Floranda Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Skal til japan i oktober og lurte på om det er noen som har vært der før som har noen gode tips. Skal være en liten uke i Tokyo, innom Hakone, Fuji fjellet og Kyoto. Noen som har noen "må gjøres når man er i Japan" innspill?
LunaLove Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Åh…..tokyo er jo helt AMAZING!!!! Vi hadde en fantastisk uke der i januar og kosa oss SÅ masse. Få med dere fiskemarkedet. Det er verdt å stå opp kl 4 om morgenen for, ikke for å se på tunfiskauksjonen, men for å spise tunfisken rett etterpå. Det er og forblir den beste sushien jeg noen sinne har spist, dessverre klarer jeg ikke spise sushi i Oslo lengre for det smaker råttent i forhold. Skal dere bruke MYE penger på et måltid og er intressert i mat og matkunst, så er Ruygin plassen å dra. 2. beste i Asia, 3 stjerner i Guide Michelin og maten er av en annen verden. Her fikk vi Japanese blowfish, Kobe biff og supper som visstnok skulle være inspirert av vinden. Mye rar mat, men ufattelig moro. Vi spiste oss igjennom alle slags matkulturer, sushi, tempura you name it. Det kule med tokyo er at alt er så himla rent at sannsynligheten for å bli matforgifta er tilnærmet null. Det er resturanter i flere etager så Tokyo er en by dere må se opp i, for i 5.etg kan det ligge tidenes koseligste plass Vær vågale, prøv dere frem. Tror vi hadde 1 måltid (på 10 dager) som var "ikke så bra som resten" og selv det var bedre enn det meste jeg får i Oslo Du skriver ikke hvilken aldersgruppe dere er, men Roppongi by night er jo en opplevelse. Kom dere opp i etagene og se hva som finnes. Karaokebar er et leven og verdt et besøk, La Ga er et utested som var utrolig kult. Er dere like heldig som oss og mister bagasjen på veien er Ginza med sine designer butikker et herlig sted å bruke forsikringspenger Og masse Kultur!!! Vi dro til tempelet med gravene til 47 ronins (søk det opp, husker ikke navnet) Vi var på Meiji Shrine, Tokyo tower og tok egentlig for oss bydel for bydel i Lonely planet. Kjempehappy med det. Vi tok Shinkansen ut til en liten by utenfor som het Kawagoe, det var en utrolig kul plass med masse masse kultur! Så det anbefales. Der får man en god smak av "det gamle japan" Kos dere jeg er SÅ misunnelig!!
Floranda Skrevet 19. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2014 Tusen takk for mange gode innspill! Skal sjekke ut en hel del før vi reiser så vi slipper å gå glipp av noe stort Vi er to damer på 25 år, så blir jo litt shopping og slikt i tillegg til kulturopplevelsene. Skal definitivt prøve oss på sushien, og fiskemarkedet hadde jo vært stas å få med seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå