Gå til innhold

Salat i syden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til bulgaria om noen uker og undrer litt på dette med salat. Har hørt at man ikke burde spise det på restauranter, men kan man da kjøpe det på en butikk og vaske og tilberede det selv på hotellet, eller er det farlig også?

Anonymous poster hash: 4a062...650

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vasker det med kjøpevann, så. Er springvannet som er problemet når det gjelder salater og isbiter.

Anonymous poster hash: dfe35...1c3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men når man er i syden - hvordan forsikre seg om at de ikke har isbiter i drikkene man bestiller? Må man virkelig påpeke det hver eneste gang; "No ice cubes please!" når man bestiller??

Anonymous poster hash: 2ca72...5e7
AnonymBruker
Skrevet

Men når man er i syden - hvordan forsikre seg om at de ikke har isbiter i drikkene man bestiller? Må man virkelig påpeke det hver eneste gang; "No ice cubes please!" når man bestiller??

For eksempel.

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Men når man er i syden - hvordan forsikre seg om at de ikke har isbiter i drikkene man bestiller? Må man virkelig påpeke det hver eneste gang; "No ice cubes please!" når man bestiller?? Anonymous poster hash: 2ca72...5e7

Det har aldri falt deg inn at frosset vann er forskjellig i fra det i springen?

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det tror jeg ikke du skal satse på. Det er lurest å unngå isbiter om man ikke vet helt sikkert at de har brukt annet vann.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet vel ikke... er det det?

Hvorfor er du så uhøflig når jeg stiller et helt vanlig spørsmål egentlig?

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Akkurat det tror jeg ikke du skal satse på. Det er lurest å unngå isbiter om man ikke vet helt sikkert at de har brukt annet vann. Anonymous poster hash: dfe35...1c3

De fleste "basseluskene" tar kveld ved frysing. På samme måte man alltid skal fryse kjøttet ved servering av carpaccio.

Gjest gjest17
Skrevet

Jeg vet vel ikke... er det det?Hvorfor er du så uhøflig når jeg stiller et helt vanlig spørsmål egentlig? Anonymous poster hash: 2ca72...5e7

Beklager. Mente ikke å være uhøflig :(

AnonymBruker
Skrevet

De fleste "basseluskene" tar kveld ved frysing. På samme måte man alltid skal fryse kjøttet ved servering av carpaccio.

Jaja, kjør på du.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten ikke fire år gammel så du kan kalle det bakterier.

Gjest gjest17
Skrevet

Jaja, kjør på du. Anonymous poster hash: dfe35...1c3

Sa jeg noe feil?

AnonymBruker
Skrevet

omg! verdensproblemer...

Jeg vet ikke hvor fin du er på det, men jeg ønsker ikke å fly rundt med diarè og oppkast på sydenferien min, så ja - det er faktisk verdt å diskutere dette.

• Liker 3
Gjest fittesnerk
Skrevet

Jeg vet ikke hvor fin du er på det, men jeg ønsker ikke å fly rundt med diarè og oppkast på sydenferien min, så ja - det er faktisk verdt å diskutere dette. Anonymous poster hash: 2ca72...5e7

Jeg reagerte på drittsleningen ved brukeren ovenfor. Skikkelig uhøflig!

• Liker 1
Skrevet (endret)

omg! verdensproblemer...

Det kan være greit å sitere den svaret ditt er rettet mot, så slipper man misforståelser. :) Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Skrevet

Jeg reagerte på drittsleningen ved brukeren ovenfor. Skikkelig uhøflig!

Ja hva er det på KG med frekke kommentarer til folk som prøver hjelpe..

Når det er sagt har jeg spist salat i alle sydenland jeg har vært, og ALDRI blitt syk,

men pølse derimot. det ble vi syk av alle 4.

Skrevet

Jeg er forresten ikke fire år gammel så du kan kalle det bakterier.

UFF så gruuusomt..

Skrevet

De fleste bakterier overlever frysing, de går bare i dvale til det blir varmt nok igjen. Å tro at fryst vann er trygt, er den største og mest utbrette tabben mennesker gjør.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i syden mange ganger og har aldri tenkt over at salaten kan være farlig.Har spist det mange ganger uten noe problem,men jeg holder meg unna vannet fra springen

Anonymous poster hash: 862ed...919

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...