Gå til innhold

Innføring i juridisk metode


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen jusstudenter her? Jeg skal begynne på juss til høsten, og tenker å kjøpe en bok for å "forberede" meg litt. Er det noen som kan anbefale en god innføringsbok?

Takk for svar :)



Anonymous poster hash: 4d75c...970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg går er pensum:

Innføring i juss - Erik Magnus Boe

Det er en bok på nesten 500 sider.

Også finnes kortversjonen, som sikkert funker bra som forberedelse:

Grunnleggende juridisk metode - Erik Magnus Boe

Finnes hos Akademika hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Er noen bøker om hvordan skrive jus på eksamen også - i hvert fall var det, det tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil forberede deg burde du rett og slett kjøpe pensumbøkene som tilhører fagene du skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Du kan jo begynne med å lese deg opp på de første fagene. I Bergen er det vel ex.fac, som inneholder mye grunnleggende kunnskap om juss og metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å lese deg opp på de første fagene. I Bergen er det vel ex.fac, som inneholder mye grunnleggende kunnskap om juss og metode.

Da vil jeg heller anbefale pensum som er til Juridisk Metode, det er et eget fag på vårsemesteret for 1. avdeling.

Anonymous poster hash: 95658...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Da vil jeg heller anbefale pensum som er til Juridisk Metode, det er et eget fag på vårsemesteret for 1. avdeling.

Anonymous poster hash: 95658...f61

Greit å starte med det første først kanskje? Kan fint lese juridisk metode, men kanskje enklere å forstå om man har lest noe enda mer grunnleggende først. Men ja, jurdisk metode får du våren i 2.semester i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips: ro deg ned, ikke gidd å les noe som helst før du begynner til høsten. Du lærer alt når du skal lære det.



Anonymous poster hash: b2f32...c7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...