Gå til innhold

Praksis, NAV og ferie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har praksis gjennom NAV i en bedrift og mottar dagpenger. Har jeg krav på å kunne søke om noen uker ferie i året betalt, og er det sannsynlig at jeg da kan få det?

Jobber helt likt som andre ansatte der, og sitter ikke på rævva for pengene mine, til alle dere som har så mye imot de som får støtte.

Er nesten nødt til å ha litt ferie, samtidig som jeg egentlig ikke har råd til å ta det ut ubetalt.

Setter pris på svar.

Anonymous poster hash: 64fce...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å ha betalt ferie. Derimot kan en få utbetalt feriepenger badet på forrige års lønn. Har du ikke feriepenger fra ifjor utestående vil du ikke motta noe penger når du har ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som er negativt innstilt til en person som har praksisplass - det har jeg i hvert fall aldri sett noen uttrykke her. Du jobber jo!

Det stemmer som Guybrush sier; du får neppe lønn men har du opptjent rett til det vil du få feriepenger.



Anonymous poster hash: 80b94...8a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke dagpenger om du tar ferie, enten du jobber eller er hjemme.

Snakk i alle fall med de. Jeg er sur på de i dag. Var der for en uke siden, og de sa hva jeg skulle gjøre med noen papirer. Gjorde som de sa.

Nå er det feil, så jeg mister 14 dager med penger. Har lite nok fra før av.



Anonymous poster hash: 6bfd4...b84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null skatt på en utbetaling på sommeren, så da går det jo an å ta noen dager fri isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...