Gå til innhold

Psykisk ustabil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 19 år, og gjennom hele livet mitt har jeg, for å være helt ærlig, hatt en stor trang for å føle oppmerksomhet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare dette, men jeg føler at hjernen min er som en tikkende bombe.

Greia er at jeg var et offer for vold hele barndommen min, og dette førte til mye angst da. Som tenåring fikk jeg depresjoner, og nå som jeg snart er ferdig med vgs, føler jeg at det er like før jeg "sprekker". Jeg har lenge skjult denne grusomme siden ved meg selv der jeg ikke engang forstår hva jeg selv vil, men nå har denne "ustabiliteten" kommet fram for mine venner også. Det er ofte at jeg overeagerer over små ting, begynner å kjefte, gråte og mye mer. Jeg er helt grusom, jeg driver alle vekk fra meg, og jeg klarer ikke å slutte. I tillegg har jeg slitt med spiseforstyrrelser lenge nå, og det gjør ikke ting bedre heller.

Er det noen flere som har/har hatt det slik? Kan dette fikses?



Anonymous poster hash: a0556...0eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men du må oppsøke lege og forklare det du skrev her. Legen vil henvise deg til psyk om han/ hun mener du trenger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må oppsøke lege og forklare det du skrev her. Legen vil henvise deg til psyk om han/ hun mener du trenger det.

Jeg har vært hos psykolog flere ganger gjennom tiden på VGS, men jeg ble aldri trodd på. De mener det er normalt og at jeg er humørsyk, men i følge venner og familie blir jeg en helt annen person når jeg først er påvirket av f.eks. tristhet.

Anonymous poster hash: a0556...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos psykolog flere ganger gjennom tiden på VGS, men jeg ble aldri trodd på. De mener det er normalt og at jeg er humørsyk, men i følge venner og familie blir jeg en helt annen person når jeg først er påvirket av f.eks. tristhet.

Anonymous poster hash: a0556...0eb

Kan du be om å få henvisning til en annen psykolog? Evt at du snakker med noen som har samme erfaring med depresjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos psykolog flere ganger gjennom tiden på VGS, men jeg ble aldri trodd på. De mener det er normalt og at jeg er humørsyk, men i følge venner og familie blir jeg en helt annen person når jeg først er påvirket av f.eks. tristhet.

Anonymous poster hash: a0556...0eb

Hva mener du med at du ikke ble trodd på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en psykolog som har erfaring med traumer og PTSD. Alle psykologer forstår seg desverre ikke på dette, Detkan være ettervirkingene etter volden du opplevde i barndommen. Jeg har selv PTSD som følge av vold i hjemmet og vet hvor mye man kan bli påvirket i ettertid. KLEM til deg.



Anonymous poster hash: 324cf...bdf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det litt som deg. Jeg ble heller ikke trodd - inntil jeg ble enda verre og de fant ut at det var emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Da kan man slite med angst, depresjon og sinne. Man støter folk fra seg pga sårbarheten for avvisning.

Det hørtes ikke ut som psykologen på vgs tok deg på alvor. Kanskje ville de heller ikke stille diagnose så tidlig. Prøv en annen psykolog eller psykiater, du. Lykke til.

Anonymous poster hash: 5728f...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg på vgs, og trudde jeg skulle løpe på veggen hvert minutt. Holdt ut og fullførte, begynte på høgskole og sprakk der.. Fikk så psykolog og fikk diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse som hun bort meg her! Så råder deg til å ta kontakt med fastlege og få en ny psykolog, du har rett på å bli trodd. Lykke til ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...