Gå til innhold

gruppeterapi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde time til dps. Snakket med en psyk.sykepleier,og skal til psykolog.

Hun mente jeg hadde godt av gruppeterapi.

Hvilke pasientgrupper bruker de til gruppeterapi?

Har slitt lenge, det har vært sykdom, død, personlige ting som har dukket opp. Sykdom og engstelse her hjemme. Ekteskapsproblemer pga dette. Dette har gjort meg deprimert, og kan ikke tenke meg å sitte i en gruppe og fortelle om min mann og meg, langt mindre min øvrige familie.

Jeg bor i en bitte liten by, selv om de andre har moralsk taushetsplikt....ja den går jeg ikke god for.

Var sjokkert over å få et slikt tilbud, og kommer til å takke nei. Mine problemer syns jeg blir veldig personlig at jeg vil frelle det til andre enn en psykolog

Anonymous poster hash: 2e362...df6
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som går i gruppeterapi- hun opplevde at hun ikke fikk private psykologtimer men at hun ble satt i gruppeterapi, noe hun egentlig ikke hadde så lyst til slik jeg oppfattet det. Kanskje de tror dine problemer vil bli bedre ved å få behandling sammen med andre? Evt at de mener du vil komme raskere til i gruppeterapi? Men det høres jo veldig trist ut det du beskriver, høres ut som at du burde få en psykolog som du snakker med alene. Bare gjør det klart at du ikke ønsker gruppeterapi, men private timer. Faren er vel at du kanskje må vente litt lenger på behandling.. Men forstår at du ikke ønsker gruppeterapi, spesielt hvis det er et lite sted.

Skrevet

Har ei venninne som går i gruppeterapi,men hun har valgt et sted en times kjøring hjemmefra. Har du mulighet til noe slik? At det blir folk som du ikke kjenner?

AnonymBruker
Skrevet

Om det er gruppeterapi kombinert med individualterapi, så kan det være veldig bra for mange ulike pasientgrupper. Men kun gruppeterapi uten støtte fra en terapeut hadde vært uaktuelt for min del i alle fall. Egentlig foretrekker jeg individualterapi. Man må kjenne litt etter selv, hva man tror passer til seg selv.

Anonymous poster hash: 783ae...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tror ikke du skal være så redd for at de andre i gruppen bryter taushetsplikten. Da ville de jo selv "avsløre" at de går i gruppeterapi. Hvorfor skulle de gjøre det?

Anonymous poster hash: 783ae...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...