Gå til innhold

Studentforening-festdrakt?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I disse 17. mai-tider... Bergstuderendes forening, som vel er de som studerer geologi eller materialteknologi (siv.ing) ved NTNU, har sin egen bunadslignende drakt:

IMG_1645.jpg

http://bergstud.no/informasjon/bergeffektar/bergmandsdrakten/

Synes ikke drakten var så veldig fin, men det er jo litt morsomt! Hvor mye brukes egentlig denne drakten, er det mange som har den? Eller er det kun typisk styret + "korpset" deres som bruker den, samt noen få særinger? Til hvilke anledninger?

Er det flere studentforeninger her til lands som har noe lignende?



Anonymous poster hash: 98927...7f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en stygg drakt.



Anonymous poster hash: 53675...d42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som studerer faget kan kjøpe den, men min erfaring er at det er de som er mye aktive i linjeforeningen som har den.

Selv har jeg den, brukte den mest første året. Typisk bruk er linjeforeningsfester og så brukte jeg overdelen som fadder. Etter det ble den lite brukt og kanskje ikke mitt lureste kjøp... Men vet flere som brukte sin mye (da typisk de i linjeforeningens korps og styre...).

Pen, tja, synes ikke den er så ille, men min er mørkegrå da. Men vil ikke akkurat si at den kan konkurrere med en bunad og den er heller ikke tenkt å være det (drar jo ikke akkurat på fylla i bunad...).

Anonymous poster hash: 3c163...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som studerer faget kan kjøpe den, men min erfaring er at det er de som er mye aktive i linjeforeningen som har den.

Selv har jeg den, brukte den mest første året. Typisk bruk er linjeforeningsfester og så brukte jeg overdelen som fadder. Etter det ble den lite brukt og kanskje ikke mitt lureste kjøp... Men vet flere som brukte sin mye (da typisk de i linjeforeningens korps og styre...).

Pen, tja, synes ikke den er så ille, men min er mørkegrå da. Men vil ikke akkurat si at den kan konkurrere med en bunad og den er heller ikke tenkt å være det (drar jo ikke akkurat på fylla i bunad...).

Anonymous poster hash: 3c163...b21

Det er det faktisk overraskende mange som gjør. Det hadde jeg aldri funnet på selv.

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en blanding av uniformene til politi, vekter og fengselsbetjent. Grusomt stygg etter min mening, håper dette er en drakt de har laget for "gøy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, flott!

Dette er en av de festligste linjeforeningene på NTNU, med kun godt humør og en ekstremt stor dose selvironi! (Kjenner enkelte som har vært med der). Drakten brukes i hytt og vær, men som nevnt over mest for de som er aktive i linjeforeningen - dog det er ganske mange! Ser de både på 17.mai, Oktoberfest og så er det jo veldig mye linjeforeningsfester iløpet av et år.

Ps. stygg eller ei, det gir tilhørlighet og kan vanskelig forklares for fine Oslo-fruer som aldri har fått smake det beste Trondheim har å by på



Anonymous poster hash: 11138...565
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hybrida(Ingeniørvitenskap & IKT) har kilt. Men det er vel bare de som er i styret?

Berg sin er ikke noe fin:P Hadde jeg aldri hatt på meg.



Anonymous poster hash: 6d7e8...c3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...