Gå til innhold

Menn og interesse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutter...hvis dere er ordentlig interessert i noen,kan dere bli litt tilbakeholdne?

Jeg har en fyr som har begynt å sende meg ting som er meget positivt, og som tyder på at han er interessert.
Men det er ofte sånn at disse "positive tegnene" ikke kommer kontinuerlig, dvs at det kan gå et par dager mellom hver gang jeg får en sånn skikkelig tydelig greie om at han liker meg.
I mellomtiden blant annet snapper vi om vanlige ting..

Jeg er bare så overveldet over at han kommer med sånne stadige tydelige tegn på at han liker meg, og lurer på om det er vanlig at man ikke overøser med den slags, men om han har slått på stortromma å "flørta", så blir det ofte stille resten av dagen, men så kommer det en ny dose etter et par dager. hahaha. Er det en strategi for å ikke virke overivrig?

Jeg svarer han "positivt" når han gir meg disse tegnene.

For ordens skyld. Det er avstand involvert så akkurat nå er det bare sosialmediakontakt og ikke høyaktuelt å spørre om å finne på noe i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 75e26...3cc

Anonymous poster hash: 44572...da8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel muligens opptatt med å ha et liv?

Anonymous poster hash: ea8dd...812
  • Liker 1
Skrevet

Mannfolk er nok ulike der så jeg vet ikke hva denne fyren tenker.

Men jeg kjenner litt igjen det der att treffer enn en som en virkelig liker, så blir det hele så alvorlig, man kan jo risikere å miste denne da om en gjør noe feil, så skjer det att en blir tilbakeholden.

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjenner hverandre godt , og er begge ganske dårlig på følelser og forhold og sånn.
Så jeg ser det som et meget stort steg at han "flørter".
Og burde jo sikkert være dødsglad for alle de positive tegnene.
Men faller i kjellern mellom hver gang. Hahaa.
(selv om det kommer jevnlig..) :P

Blir vel alt for utålmodig da. Og jeg som jente kjenner meg veldig igjen i det, at det koster meg mye å flørte eller være litt direkte, selv når jeg får positive ting fra han.
Da blir jeg "flau" på en måte og må enten vente lenge før jeg kontakter igjen, eller fylle på med noe "random" for å liksom dekke over at jeg viste interesse. Lurer på om gutter også kan være sånn da.

Gjest .-L-.
Skrevet

Hvis jeg virkelig liker en dame, så er jeg ikke tilbakeholden i det hele tatt. Jeg sier at jeg vil ha henne :P

Det jeg derimot har litt vanskeligheter med er at damer ofte forventer "sterk" interesse med en gang, mens jeg bruker litt tid på å bli skikkelig interessert. Derfor er jeg heller ikke så pågående i begynnelsen og det har nok vært forvirrende for damer jeg har møtt.

Gjest Ung tøff mann
Skrevet

TS: Han har et godt øye til deg og hadde ikke takket nei til en date en gang i fremtiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Gutter...hvis dere er ordentlig interessert i noen,kan dere bli litt tilbakeholdne?Jeg har en fyr som har begynt å sende meg ting som er meget positivt, og som tyder på at han er interessert.Men det er ofte sånn at disse "positive tegnene" ikke kommer kontinuerlig, dvs at det kan gå et par dager mellom hver gang jeg får en sånn skikkelig tydelig greie om at han liker meg.I mellomtiden blant annet snapper vi om vanlige ting..Jeg er bare så overveldet over at han kommer med sånne stadige tydelige tegn på at han liker meg, og lurer på om det er vanlig at man ikke overøser med den slags, men om han har slått på stortromma å "flørta", så blir det ofte stille resten av dagen, men så kommer det en ny dose etter et par dager. hahaha. Er det en strategi for å ikke virke overivrig?Jeg svarer han "positivt" når han gir meg disse tegnene.For ordens skyld. Det er avstand involvert så akkurat nå er det bare sosialmediakontakt og ikke høyaktuelt å spørre om å finne på noe i hytt og pine. Anonymous poster hash: 75e26...3cc Anonymous poster hash: 44572...da8

Det høres jo litt ut som at han er interessert da.

Men man vil jo gjerne ha litt interesse tilbake også. Ingen vits i å overøse noen med oppmerksomhet uten at det går andre veien også. Det er bortkastet energi :-P

Anonymous poster hash: ea6da...c66

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg derimot har litt vanskeligheter med er at damer ofte forventer "sterk" interesse med en gang, mens jeg bruker litt tid på å bli skikkelig interessert. Derfor er jeg heller ikke så pågående i begynnelsen og det har nok vært forvirrende for damer jeg har møtt.

Der er vi to om den erfaringen :-P.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er den 5. tråden eller noe du har spurt om samme greia.

Burde du ikke vite snart?

Anonymous poster hash: b4de7...cbd
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo litt ut som at han er interessert da.

Men man vil jo gjerne ha litt interesse tilbake også. Ingen vits i å overøse noen med oppmerksomhet uten at det går andre veien også. Det er bortkastet energi :-P

Føler jo at jeg viser at jeg liker han også. Men veit ikke hvor tydelig dere må ha det heller :P

"Han er vel muligens opptatt med å ha et liv? "

Er man det hvis man liker noen da? :P haha

AnonymBruker
Skrevet

.

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Menn er så ulike på dette området at det er håpløst å spørre et utvalg her inne. Er det en selvsikker mann eller en veldig usikker mann? Eller midt i mellom? Variasjonene er endeløse. Det eneste vi kan konkludere med er at han kan være interessert.

Personlig er jeg som regel alltid direkte når jeg liker en jente både i begynnelsen og underveis. Både verbalt og kroppslig uttrykt. Ingen tvetydig tale her.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Menn er så ulike på dette området at det er håpløst å spørre et utvalg her inne. Er det en selvsikker mann eller en veldig usikker mann? Eller midt i mellom? Variasjonene er endeløse. Det eneste vi kan konkludere med er at han kan være interessert.

Personlig er jeg som regel alltid direkte når jeg liker en jente både i begynnelsen og underveis. Både verbalt og kroppslig uttrykt. Ingen tvetydig tale her.

Men hva er tydelig? Jeg ser jo at ting han skriver til meg kanskje er tydelig hvis det var noen andre som hadde spurt meg, men jeg er så ekstremt usikker pga de momentene jeg skriver i hovedinnlegget.

Er det f.eks tydelig å få hjerte og et stort kompliment? Og lignende?

Gjest Leo Nardo
Skrevet

Men hva er tydelig? Jeg ser jo at ting han skriver til meg kanskje er tydelig hvis det var noen andre som hadde spurt meg, men jeg er så ekstremt usikker pga de momentene jeg skriver i hovedinnlegget.

Er det f.eks tydelig å få hjerte og et stort kompliment? Og lignende?

Hva med at du tar litt risiko og ikke bare gir han positive tilbakemeldinger, men tar litt initiativ?

Om dere kommuniserer kun gjennom sosiale medier burde en av dere i hvert fall ha baller eller eggstokker nok til å ta ting til et nytt nivå og det kan like gjerne være deg.

Inviter han på besøk en helg.

Eller fortell at du sitter kun i undertøyet når dere 'chatter' eller whatever.

Livet er kort. Husk det. Vi er snart døde hele gjengen og alle slike trivielle detaljer er ubetydelige i den store sammenheng.

AnonymBruker
Skrevet

Mn tar du initiativ selv da?

Anonymous poster hash: 4d1ec...b05
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med at du tar litt risiko og ikke bare gir han positive tilbakemeldinger, men tar litt initiativ?

Om dere kommuniserer kun gjennom sosiale medier burde en av dere i hvert fall ha baller eller eggstokker nok til å ta ting til et nytt nivå og det kan like gjerne være deg.

Inviter han på besøk en helg.

Eller fortell at du sitter kun i undertøyet når dere 'chatter' eller whatever.

Livet er kort. Husk det. Vi er snart døde hele gjengen og alle slike trivielle detaljer er ubetydelige i den store sammenheng.

Det er det å ta det et steg videre som er så jævla skummelt.

Det er ikke mange dagene siden han kom med en sånn greie som jeg tolker som interesse. Men det er liksom sånne drypp og så skjer det ikke noe mer.

Og når det da går et par dager uten at han er så på plutselig, så tenker jeg at da liker han meg ikke! (Ja, jeg vet det er urasjonelt). Men da tenker jeg at, ok da vil han ikke. (veldig svart hvitt ja :P )

Og så sender jeg han enten bare noe dagligdags skit eller ingenting.. og venter på at han skal flørte mer.

Du spør om han er usikker eller selvsikker. Jeg vil si tja. Han er hvertfall uerfaren med forhold og den slags og har "problemer" med følelser og komplimenter og den slags. Så det er derfor jeg i utgangspunktet ser på det som nå skjer som veldig positivt når det kommer fra den kanten.

Men blir så forvirra over at det går litt opp og ned og at han ofte blir "stille" etter at han har kommet med noe tydelig. (Stille resten av dagen eller et par dager, og så kommer det ofte noe igjen da).

Jeg tenker egentlig at, ok han vil at jeg skal vise noe tilbake osv, men hvis jeg prøver på det så opplever jeg ikke noe mer enn at han "svarer" på det på en positiv måte og så er det samme greia igjen. Veldig frustrerende.

Er så redd for å virke needy, desperat og feiltolkende.

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Jeg lurer på om du viser nok interesse?

Dersom det bare er han som tar inititativ og du aldri sender en flørtende melding uoppfordret, eller dersom du vanligvis bare takker høflig for komplimentene uten å spinne videre på flørten, så kan det være han føler han har gjort mer enn å bare hinte og tenker kanskje at du ville vært mer "på" om du selv var interessert.

Snu det på hodet og sett deg i hans situasjon. Du skriver at du sitter og venter på meldinger og synes det er dumt at det er stille i noen dager etter han har flørtet. Kanskje han tenker akkurat det samme.

En annen sak er at ikke alle sender meldinger, snaps etc daglig til de som de er interessert i.

Og iallefall ikke om de er usikre på om den andre parten er interessert.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært opp til jenter så hadde menneskeheten dødd ut. Herregud for en tafatthet.

Anonymous poster hash: 1266c...e69
Gjest Leo Nardo
Skrevet

Det er det å ta det et steg videre som er så jævla skummelt.

Det er ikke mange dagene siden han kom med en sånn greie som jeg tolker som interesse. Men det er liksom sånne drypp og så skjer det ikke noe mer.

Og når det da går et par dager uten at han er så på plutselig, så tenker jeg at da liker han meg ikke! (Ja, jeg vet det er urasjonelt). Men da tenker jeg at, ok da vil han ikke. (veldig svart hvitt ja :P )

Og så sender jeg han enten bare noe dagligdags skit eller ingenting.. og venter på at han skal flørte mer.

Du spør om han er usikker eller selvsikker. Jeg vil si tja. Han er hvertfall uerfaren med forhold og den slags og har "problemer" med følelser og komplimenter og den slags. Så det er derfor jeg i utgangspunktet ser på det som nå skjer som veldig positivt når det kommer fra den kanten.

Men blir så forvirra over at det går litt opp og ned og at han ofte blir "stille" etter at han har kommet med noe tydelig. (Stille resten av dagen eller et par dager, og så kommer det ofte noe igjen da).

Jeg tenker egentlig at, ok han vil at jeg skal vise noe tilbake osv, men hvis jeg prøver på det så opplever jeg ikke noe mer enn at han "svarer" på det på en positiv måte og så er det samme greia igjen. Veldig frustrerende.

Er så redd for å virke needy, desperat og feiltolkende.

Har lyst til å ta tak i deg og riste deg. :)

Om du synes det er 'jævlig skummelt', hva tror du han synes? Slik du beskriver han er han ganske sjenert selv. Og om du ikke gir han særlig mye i retur er jo kanskje han i tvil på om du liker han også.

Absurd situasjon egentlig. To mennesker som liker hverandre, men begge tror at den andre ikke er interessert og tør ikke gjøre noe med det selv.

Du får drikke deg sørpe full en dag da om det er det som må til. Si at du liker å snakke med han og at det hadde vært hyggelig å møtes i det virkelige liv en dag. Om du ikke er selvsikker, så kan du i hvert fall late som i noen minutter.

Har ikke noen andre råd å gi deg. Opplever at å tilnærme meg helt fremmede kvinner kan være utenfor komfortsonen min selv, men jeg gjør det som regel alltid allikevel og det føles alltid bra i etterkant uansett hva som skjer.

Skrevet

Kjenner meg egentlig ganske igjen her i det du beskriver. Veldig likt min egen situasjon. Hun jeg kjenner og sånn sett er interessert i, har jeg pratet med av og på i flere år. Vi har truffet hverandre noen ganger, men aldri noe mer enn noen timer her og der. Kun som venner.

Jeg har i det siste året vært mer på med komplemanger og mer eller mindre sagt det rett ut at jeg er interessert. Da har jeg fått positive svar tilbake, men pga. hun studerer i utlandet så er det jo ikke bare å avtale en date dagen etter. Nå i sommer så skal jeg på musikkfestival og 80% av grunnen er pga. hun sa også hun skulle dit. Så da tenkte jeg å slå to fluer i en smekk å få tilbragt litt tid sammen hvor vi begge har felles interesser.

Nå i de senere dagene har vi pratet mer eller mindre som før. Jeg var litt mer direkte denne gangen, aner ikke hvorfor, men nå fikk jeg ikke noen respons tilbake. Det fikk meg til å gruble stort.

I retrospekt, så ser jeg selv at jeg kan virke masete, desperat og rett og slett for "på". Så om jeg ikke hører noe positivt tilbake innen relativt få dager, annser jeg hele greia som feiltolking fra min side.

Hvis denne karen er noelunde som meg, så anbefaler jeg deg rett og slett til å være mer direkte og ærlig. Si det som det er, slipper dere begge å gå rundt grøten å gjette. Ut ifra min egen situasjon, føler jeg at jeg har kastet vekk mye energi på ingenting pga. snille svar tilbake som kan feiltolkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...