Gå til innhold

Forening for fibromyalgi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer vel å banne i kirken nå,men la gå

Jeg har vært dårlig i veldig mage år. Fikk diagnosen etter en sykehusinnleggelse. Smertene var veldig kraftig,og jeg klarte ikke stå.Ikke spiste jeg. Kastet opp pga hodepine osv.

Siden ble det flee runder hos raumatolog. Gikk sykemeldt en lang periode,samtidig som jeg skulle prøve ut medisin. Jeg hadde fått mye med. tidligere,men ikke virket.

Har hat noen dårlige perioder siden den gang, de er så dårlig at jeg blir sykemeldt.

Raumatologen sier jeg er veldig hardt rammet. På sykehuset mener de jeg enten bør uføretrygdes,eller prøve annen jobb.

Jeg har vært sykemeldt tre mnd i vinter igjen, men er i jobb igjen nå.

For meg har det vært et helvete. Jeg bruker ikke dette som tema, og det blir en ensom sykdom. Det hender jeg må avlyse ting pga jeg klarer ikke. Jeg vil beholde jobben min, det blir mitt sosiale, og man kan glemme smerter og seg selv.

Jeg forteller sjeldent at jeg har dette også. Tror folk må oppleve dette for å forstå det.

Så nå for litt siden, så jeg i lokalavisen at det var en forening her jeg bor. tenkte at der kunne jeg gå, bli kjent med folk som har det samme, gå tuer, treffes osv. Ikke ha fokus på sykdommen osv.

Vil ikke si hvor dette er, for da blir jeg vel gannet.

Det var nedslående. Gruppen besto av folk fra ca 25-70 år.

Etter velkommen, så var det stort sett hvor har vi vondt, nye plasser hvor du verker, hvor mange paralgin en måtte ta for å komme seg i dusjen.

Tror eneste positive som skjedde var at Nav skulle komme å orientere om rettigheter. Som pasient så vet jeg hvor lite rettigheter du har.

La merke til at spes de yngste så var uføre løsningen for de. De hadde kranglet med nav i åresvis. Så de fra 40 og oppover de var i jobb, og håpet at det skulle forbli sånn. Der var også de som klarte det med en del sykmld, eller 50 %

De eldste hadde jobbet til de ble pensjonister, men noen angret for nå var helsen så dårlig og trodde de hadde vært bedre i form om de hadde hatt det roligere litt før.

Kom i snakk med to damer som jeg satt sammen med. De tok ikke en smertestillende kunne de fortelle. Eller annen medisin. Tru meg, ingen med denne sykdommen så er hardt angrepet så de ikke kan jobbe klarer seg ikke uten medisin. Ja de tok en paracet innimellom da....

Fant ut at dette var ikke noe for meg. Så meldte jeg meg inn i en gruppe på facebook. Samme greiene.

Folk trur de er fibro, ikke at de har det. Sorry,måtte bare få det ut

Anonymous poster hash: 59fbd...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...