Gå til innhold

Parker midt mellom de hvite stripene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som klager over bukker når de står parkert kan som regel takke seg selv.

Til stadighet ser jeg Bilet som står med en meters klaring på den ene siden og 5 cm på den andre.

Når jeg har det travelt og har parkert ved siden av en sånn en i min 20 år gamle Toyota, så er det bare rett og rimelig at nabobilen får seg en bunk når jeg skal sette meg inn i bilen.

Parker midt mellom de hvite stripene!

Anonymous poster hash: 18746...72c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gir ikke deg rett til å bulke bilen på siden, selv om den står nært den ene siden av linjen.



Anonymous poster hash: db9c7...932
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ikke deg rett til å bulke bilen på siden, selv om den står nært den ene siden av linjen.

Anonymous poster hash: db9c7...932

Vel, det er ikke så at jeg gjør det med vilje, men det kan jo skje om man har dårlig tid og da kan den som parkerte så tåpelig takke seg selv.

Anonymous poster hash: 18746...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke så at jeg gjør det med vilje, men det kan jo skje om man har dårlig tid og da kan den som parkerte så tåpelig takke seg selv.

Anonymous poster hash: 18746...72c

Nei, man kan ikke "takke seg selv". Dette er ofte et forplantningsproblem. Dersom en parkerer nærmere hvitstripa enn midten er det umulig for meg å parkere midt i feltet mitt, for da står jeg for nærme den andre bilen. Og da følger dette problemet hele rekka bort igjennom. Stort sett så burde men klare å oppføre seg såpass at man ikke ødelegger andre biler, uansett hvordan de har parkert.. Det er ikke greit å slå døra eller kjøre borti noen bare fordi den ikke står perfekt i forhold til dine øyne. Håper du har vett nok til å legge igjen lapp med kontaktinfo når du gjør sånt.

Det er heller ikke ulovlig å stå sånn som du beskriver.. Så sånn sett kan man kjøre så diagonalt inn i parkeringsplassen man vil så lenge man ikke kommer over hvitstripene!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takke seg selv?"

"Rett og rimelig at nabobilen får seg en bunk?"

Hadde en episode på Ikea hvor vi fikk merke i lakken på vår 1-dag gamle bil. Stod parkert med det jeg anser som god klaring på begge sider av bilen godt innenfor stripene, merk at dette også var en familieparkering (noe bredere enn standard).

I det vi skal gå inn, ser jeg at det kommer en noe stresset dame som kaster seg ut av bilen i en fart som gir sterke signaler om at hun har dårlig tid. Verdt å merke seg at hun står på familieparkering uten å ha med seg hverken mann eller barn (kanskje de var inne).

Kommer ut igjen ingen bil parkert ved siden av oss, uvisst om det har stått noen andre der i mellomtiden, men bilen hadde iallefall fått et klart og tydelig hakk etter å ha fått en dør slengt inn i seg.

Uansett hvordan folk har parkert mener jeg at folk burde ha såpass respekt for andre folks eiendeler at de viser aktsomhet når de åpner døren. Det koster deg ikke mer enn 2-3 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt svin, håper noen knuser bilen din med ei slegge.



Anonymous poster hash: b484e...ff1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt svin, håper noen knuser bilen din med ei slegge.

Anonymous poster hash: b484e...ff1

Det er litt forskjell på å komme borti nabobilen som har parkert altfor tett inntil deg på førersiden, og å ta fram en slegge og knuse en annens bil.

Men for å unngå store problemer med sånt, så kjører jeg rundt i et eldre vrak som knapt har noen salgsverdi, så om noen skulle finne på å knuse bilen med en slegge, så blir det ikke så altfor stort tap, da.

Men for framtiden er et hett tips å sørge for å parkere slik at nabobilen har litt å gå på når han/hun skal inn på førersiden, ellers kan du takke deg selv om det blir en aldri så liten lakkskade.

Anonymous poster hash: 18746...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en episode på Ikea hvor vi fikk merke i lakken på vår 1-dag gamle bil. Stod parkert med det jeg anser som god klaring på begge sider av bilen godt innenfor stripene

Hva i all verden har dette med temaet å gjøre?

Anonymous poster hash: 18746...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten tilbøyelig til å være enig med TS dersom noen står PÅ eller OVER den hvite stripen, men så lenge folk er innafor, så er de innafor. Hater når folk dobbeltparkerer, for om noen står over den hvite stripen så tør ikke jeg parkere der, nettopp pga forplantningsproblemet.

Mange parkeringsplasser er svært trange, spesielt i parkeringshus. Jeg har en normal liten kombibil/hatchback og jeg hater å parkere, spesielt i parkeringshus. Så da bruker jeg god tid før jeg blir fornøyd og MÅ parkere midt på. Likevel så er det aldri hele 30 cm fra hvert hjul til der den hvite stripen begynner på hver side - altså MÅ alle ta litt hensyn når de åpner dørene sine og lære ungene sine opp til det samme. Om noen med lik bil parkerer på andre side, og kanskje motsatt av mitt sladrespeil så har de en halvmeter å gå på - langt fra nok til å svinge døren på vidt gap.

TS, du er forhåpentligvis et troll. Hvis ikke er du rett og slett respektløs og ekkel.



Anonymous poster hash: 2c21e...fed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. En hver idiot klarer å la være å bulke nabobilen om man bare tar hensyn.

Selv velger jeg helst å parkere lengst mulig unna inngangen, så kan jeg veive med dørene så mye jeg vil og risikerer ikke at TS ødelegger bilen min. Som bonus får jeg noen meter ekstra trim :)

Anonymous poster hash: dae1b...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Om man står veldig nærme plassen ved siden av så betyr ikke det at jeg har parkert feil.

Om den ene ledige plassen er mellom biler som ikke har parkert "riktig" så må jeg bare bruke den plassen som er til rådighet. Om du på den ene siden da får det litt trangt, så gir ikke det deg rett til å bulke min bil.

Har du det så travelt at du ikke kan bruke 2 sekunder ekstra på å være litt forsiktig, så burde du tenke over hvordan du prioriterer tiden din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har dette med temaet å gjøre?

Anonymous poster hash: 18746...72c

"Parker midt mellom de hvite stripene". Ville bare bemerke at selv om man parkerer mellom de hvite stripene vil fortsatt folk ikke bry seg og slå borti med døren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell på å komme borti nabobilen som har parkert altfor tett inntil deg på førersiden, og å ta fram en slegge og knuse en annens bil.

Men for å unngå store problemer med sånt, så kjører jeg rundt i et eldre vrak som knapt har noen salgsverdi, så om noen skulle finne på å knuse bilen med en slegge, så blir det ikke så altfor stort tap, da.

Men for framtiden er et hett tips å sørge for å parkere slik at nabobilen har litt å gå på når han/hun skal inn på førersiden, ellers kan du takke deg selv om det blir en aldri så liten lakkskade.

Anonymous poster hash: 18746...72c

Nja, i utgangspunktet er det det. Men ikke i tilfeller som dette. Greit at uhell skjer, men i ditt tilfelle virker det som om du ikke bryr deg. Og det at du (mest sannsynlig) ikke legger igjen lapp med kontaktinfo gjør at du hadde fortjent det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nei, man kan ikke "takke seg selv". Dette er ofte et forplantningsproblem. Dersom en parkerer nærmere hvitstripa enn midten er det umulig for meg å parkere midt i feltet mitt, for da står jeg for nærme den andre bilen. Og da følger dette problemet hele rekka bort igjennom. Stort sett så burde men klare å oppføre seg såpass at man ikke ødelegger andre biler, uansett hvordan de har parkert.. Det er ikke greit å slå døra eller kjøre borti noen bare fordi den ikke står perfekt i forhold til dine øyne. Håper du har vett nok til å legge igjen lapp med kontaktinfo når du gjør sånt.

Så rett, så rett. Er du høygravid, blir det gjerne vanskelig å komme ut av bilen om du ikke gir deg selv litt ekstra plass ved å parkere litt over mot høyre i feltet.

Anonymous poster hash: 3be0f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All klaring er god klaring når det gjeld stripene. Er du innafor er du innafor.

Og om nokon til og med har dobbeltparkert er det ei sak for parkeringsvaktene, ikkje for travle folk i ein gammal Toyota. Om du ødelegg andres eigedom betalar du for skaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, om ts ikke er et troll håper jeg registerreima ryker midt på en tettpakket E6 i fellesferien.....

Siden vedkommende tydeligvis kjører et gammelt skrap selv, er h*n kanskje ikke klar over hvor dyrt det er å fikse selv kosmetiske riper på nye biler..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

All klaring er god klaring når det gjeld stripene. Er du innafor er du innafor.

Og om nokon til og med har dobbeltparkert er det ei sak for parkeringsvaktene, ikkje for travle folk i ein gammal Toyota. Om du ødelegg andres eigedom betalar du for skaden!

Hva når hjulene står innenfor, men speilet stikker ut over den hvite streken? Er dette tillatt, eller gir det grunnlag for P-bot?

Anonymous poster hash: 3be0f...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når hjulene står innenfor, men speilet stikker ut over den hvite streken? Er dette tillatt, eller gir det grunnlag for P-bot?

Anonymous poster hash: 3be0f...618

Hjula skal vere innafor, då er parkeringa lovlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, om ts ikke er et troll håper jeg registerreima ryker midt på en tettpakket E6 i fellesferien.....

Siden vedkommende tydeligvis kjører et gammelt skrap selv, er h*n kanskje ikke klar over hvor dyrt det er å fikse selv kosmetiske riper på nye biler..

Sikker på at jeg har registerreim og ikke kjede på min bil?

Anonymous poster hash: 18746...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk kan ikke "takke seg selv" dersom bilen ikke står midt mellom de hvite stripene. Bestemmelsene rundt parkering tilsier at man skal stå innenfor de hvite stripene så om jeg tar deg i å slenge døra opp og bulke bilen så skal jeg love deg at du skal betale for det.



Anonymous poster hash: a8df1...652
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...