Gå til innhold

KRISE! mista stemmen!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muntlig eksamen i morgen og på onsdag og det er absolutt uaktuelt å ha fritak fra disse. Jeg MÅ og SKAL opp i disse eksamenene, men....

jeg har mistet stemmen :(

Det kommer bare uforståelige knirkelyder fra meg nå, er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre før i morgen for å gjøre meg forståelig?

Selv har jeg kommet fram til at jeg ikke skal snakke noe før jeg møter opp og evt. tygge repsil som en helt.

HJELP MEG!!

Anonymous poster hash: 4ea2a...50f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varer som regel ikke mer enn en dag, men jeg ville tatt hostesaft også. Mista også stemmen før en teatereksamen, og måtte hive innpå med repsils og Cosylan. Når har du eksamen i morgen? Om det ikke er for tidlig, kan du kanskje prøve å få en legetime, ettersom at det kan være no virus du har fått.

AnonymBruker
Skrevet

Drikk te eller annen varm drikke, det skal nok hjelpe. Har også hørt at honning (i te, namnam) smører halsen som en engel. Er nok noen te typer som funker bedre enn andre, spør på helsekost eller lignende :)

Anonymous poster hash: 7707d...b60
AnonymBruker
Skrevet

Kan du hoste, altså kommer det en vanlig hostelys når du hoster?

Anonymous poster hash: ce19a...f2d
AnonymBruker
Skrevet

Det varer som regel ikke mer enn en dag, men jeg ville tatt hostesaft også. Mista også stemmen før en teatereksamen, og måtte hive innpå med repsils og Cosylan. Når har du eksamen i morgen? Om det ikke er for tidlig, kan du kanskje prøve å få en legetime, ettersom at det kan være no virus du har fått.

har eksamen på ettermiddagen, men har allerede prøvd å få legetime. virker som at det er mange som skal til legen etter 17. mai :(

Kan du hoste, altså kommer det en vanlig hostelys når du hoster?

hoster masse med(beklager detaljene) mye hvitt slim.

Anonymous poster hash: 59f2f...d97

AnonymBruker
Skrevet

har eksamen på ettermiddagen, men har allerede prøvd å få legetime. virker som at det er mange som skal til legen etter 17. mai :(

Anonymous poster hash: 59f2f...d97

Hva med å oppsøke legevakten?

Anonymous poster hash: 83eb6...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Du har en halsinfeksjon altså?

Det beste er i såfall å hvile stemmen. Men forsøk å ikke hoste for mye, det irriterer bare stemmebåndene dine. Har du trang til å hoste, så kan det hjelpe å svelge litt.

Skrevet

Te med honning og sitron hjalp da stemmen min forsvant! (Store mengder ;)). God bedring, lykke til med eksamen!

Skrevet

Varm drikke hjelper til med å løse opp slim.

Du kan be om hastetime hos fastlegen, ellers en tur til legevakta.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil varm drikke hjelpe til med å løse opp slim?

Skrevet

Den gjør slimet mer løselig? Det bare er sånn. :P

TS; har du vanlig honning i hus (den orange boksen) og du takler å spise honning rent, ta en teskje og spis honningen rett fra boksen. En tre-fire teskjeer med en times mellomrom for å smøre halsen.

Honning er også til dels bakteriedrepende, så med mindre du har fått en virusinfeksjon, så vil det hjelpe.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Snakk minst mulig! Jeg har flere ganger mista stemmen etter en halsinfeksjon. På det meste har den vært borte 3 uker! Hvilke fag er det du skal opp i? Vil tro at så lenge det er banlige allmenne fag, så vil de ha forståelse for at du har dårlig stemme om du sier fra med en gang.

Håper det ordner seg!

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg mista stemmen var den borte i 3 dager. Fikk ikke frem en lyd. Ikke hosting heller.

Anonymous poster hash: 23458...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...