AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg tok klamydiatest på onsdag og akkurat da testen ble tatt kjente jeg ubehag. Har altså vært helt fint frem til da. Etter det har det svidd en del ved vannlating, men om jeg smører med canesten og lar det virke i noen timer svir det ikke plutselig. Virker egentlig ikke som om at jeg har soppinfeksjon, men kan ikke vite pga at jeg har menstruasjon. Jeg tviler egentlig veldig på at det er klamydia. Kan selvsagt være, men jeg har jo ingen andre symptomer og leste på en side at akkurat dette med svie ved vannlating ikke er så vanlig symptom for kvinner som har klamydia. Dessuten så er eneste muligheten for at jeg kan ha blitt smittet vært for 5 uker siden, så da er det rart jeg skulle fått symptom på det så lenge etter, da inkubasjonstiden er 5-14 dager. Hva tror dere? Det er veldig plagsomt og vondt, men får ikke dratt til legen med det første. Anonymous poster hash: 184c3...c70
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Urinveisinfeksjon? Det er jo en mulighet. Er kanskje mulig og stikke innom legevakta da siden jeg ikke har lege i min bostedskommune, og gjøre det ganske tidlig om morgenen. Anonymous poster hash: 184c3...c70
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Det er jo en mulighet. Er kanskje mulig og stikke innom legevakta da siden jeg ikke har lege i min bostedskommune, og gjøre det ganske tidlig om morgenen. Anonymous poster hash: 184c3...c70 Det er nok lurt ja. UVI kan jo bare behandles med antibiotika, tar legen ca 5 min å finne utav om du har det eller ei Svir det like mye hver dag? Anonymous poster hash: f5d36...ccb
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Det er nok lurt ja. UVI kan jo bare behandles med antibiotika, tar legen ca 5 min å finne utav om du har det eller ei Svir det like mye hver dag?Anonymous poster hash: f5d36...ccb Det føles som om at det blir verre og verre for hver dag, så er også derfor jeg tviler på klamydia. Hva tror du? Anonymous poster hash: 184c3...c70
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 Unukig og si om det er UVI eller ikke uten prøve. MEN svie ved vannlating er et hovedsymptom. Så ville sjekket det ut :-) Anonymous poster hash: f7af9...23e
Marco-Polo Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Det føles som om at det blir verre og verre for hver dag, så er også derfor jeg tviler på klamydia. Hva tror du? Anonymous poster hash: 184c3...c70 Jeg tror urinveisinfeksjon, tviler på klamydia iallfall. Beklager at jeg spør, men kommer det noe blod ved vannlating?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Jeg tror urinveisinfeksjon, tviler på klamydia iallfall. Beklager at jeg spør, men kommer det noe blod ved vannlating? Går helt fint at du spør:) Jeg er faktisk ikke sikker om det kommer noe blod da jeg har menstruasjon. Kan derfor ikke si noe om jeg har smerter i mage og rygg heller da dette er typiske mensensmerter for meg (har endometriose) i tillegg er jeg nå så og si mistet stemmen og har "nedsatt allmentilstand" men kan jo ikke si om dette er pga at jeg har vondt i halsen eller om det er et symptom på urinveisinfeksjon. Anonymous poster hash: 184c3...c70
Marco-Polo Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 (endret) Går helt fint at du spør:) Jeg er faktisk ikke sikker om det kommer noe blod da jeg har menstruasjon. Kan derfor ikke si noe om jeg har smerter i mage og rygg heller da dette er typiske mensensmerter for meg (har endometriose) i tillegg er jeg nå så og si mistet stemmen og har "nedsatt allmentilstand" men kan jo ikke si om dette er pga at jeg har vondt i halsen eller om det er et symptom på urinveisinfeksjon.Anonymous poster hash: 184c3...c70 Aha, men da er det ikke så lett å se. Kjennes det ut som om du må tisse hele tida, som om trangen aldri forsvinner? Du kan jo prøve å ha tampong i før du går på toalettet imorgen tidlig, for å se om det kommer blod? Imens vil jeg anbefale deg å drikke mye væske, vann og appelsinjuice bakteriene kan ikke fordra syra fra juicen Lykke til og god bedring! Endret 17. mai 2014 av Marco-Polo
lillemeg90 Skrevet 18. mai 2014 #10 Skrevet 18. mai 2014 Kan høres ut som urinveisinfeksjon! ta deg en tur til legen å få antibiotika før det evt utvikler seg til en nyrebekkenbetennelse:)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #11 Skrevet 18. mai 2014 Klamydia kan kvinner gå med uten symtomer. Tror heller på uvi. Drikk mye,juice hjelper. Du bør ta en sjekk før det utvikler seg. Har du apotek i nærheten,så får man kjøpt selvtester for uvi Anonymous poster hash: 8867e...cb8
Trude.lutt Skrevet 18. mai 2014 #12 Skrevet 18. mai 2014 Finnes "gjør det selv" tester i forhold til Urinveisinfeksjon på apoteket. Får du feber og vondt i ryggen ring ta kontakt med lege.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 Aha, men da er det ikke så lett å se. Kjennes det ut som om du må tisse hele tida, som om trangen aldri forsvinner? Du kan jo prøve å ha tampong i før du går på toalettet imorgen tidlig, for å se om det kommer blod? Imens vil jeg anbefale deg å drikke mye væske, vann og appelsinjuice bakteriene kan ikke fordra syra fra juicen Lykke til og god bedring! Ingen blod. Er ikke sånn at jeg føler jeg må på do hele tiden, men må fort på do igjen(går allerede oftere på do enn en høygravid kvinne, så er vanskelig å si). Apoteket er åpent i kveld så jeg får gå dit og ta en selvtest. Anonymous poster hash: 184c3...c70
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 TS her. Legen sa at jeg har en infeksjon nesten som urinveisinfeksjon, bare at den sitter i urinrøret og da er det visst vanskelig å se det på en urinprøve, så har nå fått antibiotika Anonymous poster hash: 184c3...c70
Marco-Polo Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 TS her. Legen sa at jeg har en infeksjon nesten som urinveisinfeksjon, bare at den sitter i urinrøret og da er det visst vanskelig å se det på en urinprøve, så har nå fått antibiotika Anonymous poster hash: 184c3...c70 Told you so! ;-) Du vil nok føle deg bedre allerede imorgen, god bedring! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå