Gå til innhold

Blir aldri tilfreds med utseende mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde noen mindre lure valg i ungdomsårene ang. piercinger og diverse saker. Jeg tok blant annet noen såkalte "cheek" piercinger, noe jeg angrer veldig på i dag. Jeg har prøvd å søke opp leger på nettet som kan fikse på disse arrene, slik at smilehullene blir borte, men det går dessverre ikke. Kjæresten min vet hvor ille jeg synes det er å ha to krater midt i ansiktet, spesielt når de ikke er symmetriske. Jeg føler virkelig hele ansiktet mitt blir ødelagt av disse arrene, man ser de ikke når jeg ikke smiler, men smilehullene ser så stygge og unaturlige ut.

I dag begynte vi å diskutere temaet igjen, etter å ha tatt 17. mai bilder. Også kommer han med kommentaren "kanskje de forsvinner litt om du blir tynnere i ansiktet...." Senest under frokosten i dag fikk jeg flere kommentarer på hvor tynn jeg er, og at bunaden min omtrent har blitt for stor. Jeg veier 54 kg og er 168 cm høy, og vet vekten ikke er noe problem, men dette sårte meg bare så utrolig mye. Så begynte han å ro seg bort med at vi kanskje burde slanke oss litt før vi skal på ferie i sommer, at begge kunne ha godt av det.

Smilehullene var mindre før, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de har blitt så store og stygge nå. Kan ligge opp hele natten og tenke på hvor mye jeg hater smilehullene mine, tennene mine, nesen min, haken min, puppene mine, ja... Listen blir bare lenger og lenger :/

Andre sier jeg er pen, men på bilder ser jeg oftest ikke ut. Enten må jeg være svært lite fotogen, eller så øser de ut med komplimenter uten å mene det.

Hvordan blir man tilfreds med sitt eget utseende?



Anonymous poster hash: e37ab...fa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

Hmm. Jeg tenker at det kanskje kan hjelpe og snakke om det med noen. Selve snakkingen kan la følelsene som er knyttet til det hele slippe litt taket. Betingelsen er da selfølgelig at vedkommende du snakker med er noenlunde oppegående.

Det er jo ikke hvordan du faktisk ser ut som er problemet her, det er hvordan du føler angående det.

Hvis du klarer og innse at følelsene dine ikke er korrekte, at de ikke representerer sannheten så vil du jo være så mye nærmere en løsning.

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier det samme som deg og har samme høyde, og jeg er veldig tynn, så skjønner ikke helt hvordan han mener du skal slanke deg til å bli ENDA tynnere, uten at du blir syk?



Anonymous poster hash: 940f9...1cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...