Gå til innhold

Flassende sår etter epilering!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mann og bruker epilator, for det sparer meg penger i stedet å gå i salong og vokses.

Gjort det flere ganger og sist gang for en uke siden. Tok en god og varm dusj, skrubba så med peelinghansker.

Alt gikk bra, men da jeg var ferdig merka jeg at det svei litt rett oppå der med kragebeinet.

post-37809-0-22223800-1400328306_thumb.j

En uke etter ser det sånn ut. Litt dårlig bilde kanskje. Har noen peiling på hva det er for noe? Er jo redd for å få stort arr!

Jeg smører det med fuktighetskrem, mulig det har blitt litt mindre, men svir enda. Ikke riktig så mye som før.

Anonymous poster hash: a8462...02b

Anonymous poster hash: a8462...02b

Anonymous poster hash: a8462...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre bilde



Anonymous poster hash: a8462...02b

post-37809-0-13012400-1400328898_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har brukt epilator før? Jeg synes egentlig det ser ut som du rett og slett har fått sår, gjerne fordi maskinen har revet med seg for masse i slengen. Det blir nok bedre etterhvert.



Anonymous poster hash: e1301...243
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig voksa før, men ikke så langt ned på skuldrene som det, så var kanskje "nytt" for huden, men har jo tatt epilatoren der før.

Har kun brukt epilator noen ganger, men synes det var en merkelig reaksjon.

Anonymous poster hash: a8462...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Mulig du har vært litt for "rask" med epilatoren og at huden ikke har vært stram nok. Jeg ville unngått å smørre med fuktighetskrem på såret. Er mange ulike stoffer som bare kan virke mer irriterende på såret og det kan gi arr. Vask heller med pyricept og smør på bacimycin salve. Du kan også bruke xylocain som er en krem som er lokalt bedøvende om det gjør vondt (om det gjør vondt blir man ofte å pirke og fikle med såret som igjen kan gi arr). Du får som regel kjøpt en liten tube reseptfritt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har vært litt for "rask" med epilatoren og at huden ikke har vært stram nok. Jeg ville unngått å smørre med fuktighetskrem på såret. Er mange ulike stoffer som bare kan virke mer irriterende på såret og det kan gi arr. Vask heller med pyricept og smør på bacimycin salve. Du kan også bruke xylocain som er en krem som er lokalt bedøvende om det gjør vondt (om det gjør vondt blir man ofte å pirke og fikle med såret som igjen kan gi arr). Du får som regel kjøpt en liten tube reseptfritt på apoteket.

Takk for svar.

Skal jeg vaske med pyricept flere ganger daglig, eller kun f.eks morgen og kveld?

Har ikke bacimycin salve, så kanskje kjøpe det på apoteket.

Merkelig om jeg får arr, selv om det ser ut til at jeg får det, fordi det er jo ikke noe dypt i det hele tatt, kun PÅ huden.

Anonymous poster hash: a8462...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lindiana

Takk for svar.

Skal jeg vaske med pyricept flere ganger daglig, eller kun f.eks morgen og kveld?

Har ikke bacimycin salve, så kanskje kjøpe det på apoteket.

Merkelig om jeg får arr, selv om det ser ut til at jeg får det, fordi det er jo ikke noe dypt i det hele tatt, kun PÅ huden.

Anonymous poster hash: a8462...02b

Så lenge det kommer bakterier eller irritasjon i såret vil det gi et arr. Enten som en lysere flekk eller et misfarget område.

Vask med pyrisept 2-3 ganger daglig. Bytt bommullsdott ofte og stryk fra midten av såret og utover så du unngår å trekke flere bakterier innover i såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det kommer bakterier eller irritasjon i såret vil det gi et arr. Enten som en lysere flekk eller et misfarget område.

Vask med pyrisept 2-3 ganger daglig. Bytt bommullsdott ofte og stryk fra midten av såret og utover så du unngår å trekke flere bakterier innover i såret.

Så jo ut som det allerede hadde skjedd iom. at det var rødt/gult og svei en uke etter. Virker klarer nå, men sånn som det ser ut nå, ser det ut som at det blir et arr. Et stort et.. GRRR

Min mor hadde en tube med Bacimycin, så da får jeg der. Hvor ofte skulle jeg ta på det?

Anonymous poster hash: a8462...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...