AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #1 Skrevet 17. mai 2014 Jeg har det ikke så godt om dagen. Jeg har nesten fått angst for at jeg har lungekreft. Tenker masse på at jeg kommer til å dø fra barna mine. Jeg festrøkte en periode i tjueårene og er nå 33. Jeg småhoster litt innimellom, det er som om luftveiene er litt småirriterte hele tiden. Jeg er litt snørrete også. Har et det i månedsvis. Hvor stor er risken egentlig? Jeg er som sagt engstelig, men er redd for å bli oppfattet som hypokonder av legen.Anonymous poster hash: 9d7d0...137
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #2 Skrevet 17. mai 2014 Jeg har det ikke så godt om dagen. Jeg har nesten fått angst for at jeg har lungekreft. Tenker masse på at jeg kommer til å dø fra barna mine. Jeg festrøkte en periode i tjueårene og er nå 33. Jeg småhoster litt innimellom, det er som om luftveiene er litt småirriterte hele tiden. Jeg er litt snørrete også. Har et det i månedsvis. Hvor stor er risken egentlig? Jeg er som sagt engstelig, men er redd for å bli oppfattet som hypokonder av legen.Anonymous poster hash: 9d7d0...137 Pollenallergi? Anonymous poster hash: cf397...196 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #3 Skrevet 17. mai 2014 Har aldri vært det før, i hvert fall. Og nå har jeg kanskje vært sånn siden nyttår. Formen er ellers god. TSAnonymous poster hash: 9d7d0...137
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Har aldri vært det før, i hvert fall. Og nå har jeg kanskje vært sånn siden nyttår. Formen er ellers god. TSAnonymous poster hash: 9d7d0...137 Jeg tror at om det er lungekreft så blir du SYK, skikkelgi dårlig. Ikke snufsete. Men du får ta en tur til legen da, og drite i om han tror du er hypokonder. Hva er verst da? Dø av lungekreft eller at legen tror du er hypokonder? Anonymous poster hash: cf397...196
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Du blir garantert ikke friskere av å gå og bekymre deg. Men det kan jo høres ut som du har pådratt deg noe annet, mindre alvorlig. Ville tatt en tur til legen, høres ut som noe slags allergi, langdryg infeksjon, eller lignende. Anonymous poster hash: a4ba0...100 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 TS. Det er sant. Jeg får bestille time. Men frykter å få bekreftet min største skrekk...Anonymous poster hash: 9d7d0...137
daemonia Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Man blir ikke snørrete av lungekreft, så det er nok mer sannsynlig at du har fått en seig forkjølelse. Været har jo vært veldig variabelt, og det reagerer jeg på. Ellers så kan du jo ha utviklet astma. Hvis du føler deg veldig tungpustet i forhold til før så kan det være greit å få sjekket ut også.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 De fleste som får lungekreft, er folk som har røkt i 40-50 år. Lungekreft er forholdsvis sjeldent hos tidligere festrøykere og ikke-røykere. Jeg tror derfor det er veldig lite sannsynlig at du har det. Men gå til legen, i stedet for å gå rundt og engste deg, Anonymous poster hash: fefd9...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Dersom allmenntilstanden din er fin, er det neppe lungekreft. Slik jeg har forstått det er ikke litt hoste et tegn på lungekreft, som regel er det andre tilstander som følger med, bl.a. trøtthet/nedsatt allmenntilstand/være sliten/gå uforklarlig og raskt ned i vekt og en del hoster blod. Anonymous poster hash: a9983...d12 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Jeg var tett i nesen i over et år, det viste seg å være middallergi. Men du må komme deg til legen, vi kan jo ikke vite hva du har. Anonymous poster hash: d9e52...ec6
Pomelo Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Ofte slik at fantasiene våre tar overhånd og vi tenker på det verste. Ta det rolig og gå til legen så slipper du å bli syk av å bekymre deg så mye. For all del... ikke søk på symptomer og lignende... Bare man har vondt et sted og søker på google så er man plutselig helt overbevist at man har kreft i en arm eller noe
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Generelle kreftsymptomer er for øvrig langvarig feber, nattesvette og uforklarlig vekttap. Tipper sannsynligheten for kreft er minimal for deg. Men det kan være en eller annen allergi eller lignende som legen kanskje kan hjelpe med. Anonymous poster hash: a4ba0...100
lillemeg90 Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Det er dessverre flere og flere unge som får lungekreft, men de har da ofte vert eksponert for stoffer som ikke er helt bra. Muligheten fot at det er lungekreft du har er nok svært liten, men siden du går å bekymrer deg over det så er det nok lurt å få en legetime:) hosten kan relateres til en seig virusbronkitt kanskje? men du gjør rett i å sjekke det ut, man skal til legen om man oppdager endringer:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå