Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest bustyvel
Skrevet

Vi skal på ferie i sommer, og fikk for litt siden info fra flyselskapet om at man ikke får kjøpt mat ombord, og at det ei heller var lov med medbrakt mat og drikke. Flyturen tar ca 3-4 timer.

Hvor strenge er de på dette? Vi skal selvsagt spise og drikke godt før vi setter oss på flyet, men kan vi ikke drikke medbrakt vann eller spise snop vi har kjøpt i taxfreen liksom?

Har flydd charter før, og da brydde ingen seg, men da ble vi heller ikke pepret før avreise med "advarsler" om at medbrakt var forbudt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt med meg. Jeg har aldri opplevd at de ansatte har sagt noe, selv om det står i opplysningene at medbrakt ikke er lov. Du kan jo uansett forsøke å velge allergivennlig slik at du ikke risikerer at noen blir dårlige.

• Liker 4
Skrevet

Slike beskjeder gir du blaffen i.

• Liker 3
Gjest bustyvel
Skrevet

Ok, da tar vi med litt "nøytral" mat, for flymaten smaker papp etter min mening. Får jeg kjeft skylder jeg på dere to :fnise: Neida, godt å høre at man kan gi litt blaffen.

• Liker 2
Skrevet

Det påbudet gir vi en lang en i, her skal det fråtses i medbrakt mat!

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg, jeg blir alltid sulten på en flytur, det blir man fort i løpet av de ca 4 timene. Jeg hadde tatt med mat!

Gjest bustyvel
Skrevet

Det påbudet gir vi en lang en i, her skal det fråtses i medbrakt mat!

:ol::spise::popcorn::kaffekopp::sjokolade::skaal::kokk::perebrus: ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det Thomas Kuk du skal reise med? Jeg dro med de i fjor til Rhodos, og siden jeg ikke rakk frokost kjøpte jeg med meg en salat og vann. Fikk beskjed om at det ikke var tillatt, men jeg sa jeg måtte ha mat ellers ble jeg dårlig. Kjøpte mat og drikke ombord og, men det tok laaaang tid før den kom.

Anonymous poster hash: 08d24...34e
Gjest bustyvel
Skrevet

Er det Thomas Kuk du skal reise med? Jeg dro med de i fjor til Rhodos, og siden jeg ikke rakk frokost kjøpte jeg med meg en salat og vann. Fikk beskjed om at det ikke var tillatt, men jeg sa jeg måtte ha mat ellers ble jeg dårlig. Kjøpte mat og drikke ombord og, men det tok laaaang tid før den kom.

Ja. Det står i papirene at det ikke serveres mat ombord utenom forhåndsbestilt mat. Mat må vi ha.

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Ja. Det står i papirene at det ikke serveres mat ombord utenom forhåndsbestilt mat. Mat må vi ha.

Hva med å faktisk forhåndsbestille mat?

• Liker 4
Gjest bustyvel
Skrevet

Hva med å faktisk forhåndsbestille mat?

Nei, flymat er helt forferdelig, har stortsett alltid gjort det, men aldri spist den. Da sulter jeg heller på turen. Spørsmålet mitt var bare hvor hardt de slår ned på det, siden de var så morske i papirene jeg fikk tilsendt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du deg ikke 4 timer uten mat?

Anonymous poster hash: 53ef2...3a6
Skrevet

Bestiller aldri mat på forhånd. Charterflymat smaker høgg! Dessuten får man alltid luft i magen av den.....

Bruker alltid å kjøpe med en baguett og ei flaske vann som smugles med inn i håndbagasjen min. Har aldri vært et problem. De kan jo ikke akkurat kaste meg av flyet halvveis til Kreta pga en baguett ;) Kunne sikkert ha tatt fra meg maten da, men det har jeg aldri opplevd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å si at du har en eller annen form for sykdom som gjør at du må spise til faste tider, evt en eller annen allergi som gjør at du må ha medbrakt spesialmat.

Jeg har forøvrig aldri opplevd at noen har kommentert medbrakt mat

Anonymous poster hash: d94c7...4e4

Gjest bustyvel
Skrevet

Klarer du deg ikke 4 timer uten mat?

Anonymous poster hash: 53ef2...3a6

Ikke alltid nei, jeg blir fort sulten igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, flymat er helt forferdelig, har stortsett alltid gjort det, men aldri spist den. Da sulter jeg heller på turen. Spørsmålet mitt var bare hvor hardt de slår ned på det, siden de var så morske i papirene jeg fikk tilsendt. :)

Maten på Thomas Kuk var veldig god faktisk, jeg ble positivt overrasket :)

• Liker 1
Skrevet

Royal Meal på Thomas Cook er fantastisk! Det er fisk, ost, grønnsaker og frukt. Koster litt, men er verdt det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns Cook hadde snaddermat.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg har ikke likt maten deres, men :P

Skrevet

Jeg syns også at Thomas Cook har nydelig flymat :) nam! Men den må jo bestilles på forhånd mener jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...