Gå til innhold

klinisk sosionom vs. psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser dette er et gammelt innlegg, men velger å gi informasjon allikevel. En klinisk sosionom har 5 års klinisk videreutdanning utover «vanlig» sosionomutdanking. (Bachelore). Det gir spesialkompetanse på terapi. Ser det blir skrevet over her at en klinisk sosionom kan ha videreutdanning. Dette er ikke riktig- man MÅ ha det Det er veldig dumt at noen i innlegget over her uttaler seg om noe de åpenbart ikke har kunnskap om. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Lal skrev:

Ser dette er et gammelt innlegg, men velger å gi informasjon allikevel. En klinisk sosionom har 5 års klinisk videreutdanning utover «vanlig» sosionomutdanking. (Bachelore). Det gir spesialkompetanse på terapi. Ser det blir skrevet over her at en klinisk sosionom kan ha videreutdanning. Dette er ikke riktig- man MÅ ha det Det er veldig dumt at noen i innlegget over her uttaler seg om noe de åpenbart ikke har kunnskap om. 

Rettelse: vi har TO års videreutdanning. Dette er en spesialistutdanning for sosionomer, vernepleiere og barnevernspedagoger. Jeg har tatt denne masteren etter nesten seks år som yrkesaktiv og har vokst mye som person og fagperson :-)

Anonymkode: 56cd7...a11

Skrevet

Nope, det står på min godkjenning fra Fo at det er5års klinisk utdanning Har du godkjenning som klinisk sosionom står det også på ditt. En master alene gir deg ikke automatisk godkjenning. Du må ha alle dine veiledningstimer i tillegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare positivt å si om klinisk sosionom som behandler. Etter nesten ett år hos psykolog byttet jeg i protest. 12 timer hvor han ikke ville gå inn på diagnoser, hvor jeg ikke ante hva jeg ble behandlet for men skjønte at det var noe. Jeg følte rett jeg svømte midt på havet i mørket med en hai i hælene. Jeg ble sykere og sykere. Kom til klinisk sosionom og da ble det fart i sakene. Diagnosene kom frem og da kjente jeg at tilliten også kom. Nå kan jeg begynne å gå fremover. 

Anonymkode: c628f...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...