Gå til innhold

skal man gå med bunad?


C.v.t98

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente som lurer på hva du mener om dette:

Jeg er en jente som kommer fra Nederland. Jeg kom hit når jeg var 6-7 år gammel. Helt siden jeg kom hit har bunad fasinert meg. Jeg tenker mer og mer på om jeg skal skaffe min egen. Syns det ser så flott ut, men er veldig redd for hva andre mener om dette siden jeg verken er norsk eller har norsk bakgrunn. Jeg ser norsk ut og hvis du hadde stoppet meg på gaten så merker man ikke at jeg har en annen bakgrunn, så hva syns dere, burde jeg skaffe meg bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan skaffe deg en bunad. Men velg fra der du har bodd/bor eller en festdrakt:)



Anonymous poster hash: b4170...b1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er like mye personlig som det handler om tilhørighet. Har du lyst på en bunad bør du definitivt skaffe deg en. Det hadde jo vært utrolig fint om du skaffet deg en fra det stedet du bor. Sånn kan du jo også vise tilhørighet til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hadde tenkt til å skaffe meg en fra der jeg bor nå, syns de nemlig også er en av de fineste. Jeg bor i en liten bygd der tradisjon er viktig så jeg er nok litt redd i om hva andre mener fordi alle kjenner jo alle her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...