Gå til innhold

Har du klart det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært spiseforstyrret og klarte deg og ble frisk? Fortell ALT POSITIVT om hvordan du klarte å komme deg, alt som kom til nytte, personer, institusjoner, etc :D



Anonymous poster hash: efd3e...895
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har slitt med både anoreksi og bulimi. Det som hjalp meg mot bulimien var å øke matinntaket (måtte innse at jeg sultet megselv og at dette trigget overspising, spesielt viktig var det å øke fettinntaket for å føle metthet og fjerne sug etter sukker), det var også viktig å distrahere meg fra å kaste opp, gå turer (jobbet i tillegg med å slutte med tvangstrening), finne meg nye hobbier og jobbe med det sosiale. Å bli kvitt bulimien var beintøft! Hadde så sykt mye angst og forvrengt bilde på mat. En annen ting som hjalp var å bli innlagt på en avd for spiseforstyrrelser med veldig strenge rammer, dvs måltider (2300kalorier daglig), oppfølging 1 time etter måltidene og eller låst toalett hele døgnet (måtte overvåkes på toalettet), ikke utgang uten følge, og noen å snakke med når angsten herjet som verst. Det som hjalp meg mot anoreksien var.mye av det samme, men her er det viktig å jobbe med hvorfor en har behov for å være synlig syk. Jeg ville at visse mennesker skulle se at jeg var syk (mens noen mennesker ville jeg at absolutt ikke skulle vite det). Ofte var det mennesker som forventet mye av meg som jeg ville skulle se at jeg var syk. Sist men ikke minst må man slippe opp på den syke kontrollen over mat, vekt og trening. Er det dette du vil bruke livet ditt på? Det er også viktig å innse at det kun er du som kan gjøre deg selv frisk. Ingen kan tvinge deg frisk og du må innerst inne ville det. Viktig å lære seg å ta ansvar og be om hjelp. Ofte er innleggelse nødvendig, men mange klarer seg uten.

Anonymous poster hash: 8b0e5...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...