Gå til innhold

Absolutt ikke hvit kjole som gjest i bryllup?


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg skal i et bryllup og da er det jo sånn at man ikke skal ha på hvitt eller svart. Men... så har jeg funnet den perfekte kjolen som er gul, men har et hvit del. Altså hvor absolutt er denne regelen??? Kan ingenting på kjolen være hvitt? Vil jo nødig fornærme bruden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge den ikke er helt hvit og "hovedfargen" er gul så tenker jeg at det går greit? Har du ikke et bilde av kjolen? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt en hvit kjole i bryllup, men hvis du absolutt vil bruke den synes jeg du burde spørre bruden først om det er i orden:) Kan jo hende hun ikke bryr seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av kjolen? Gul burde være greit mener nå jeg, men hvis hele toppen er hvit forsjempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis bruden bilde av kjolen og spør henne :)



Anonymous poster hash: 75e19...a81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke kan forveksles med en brudekjole, så tenker jeg at det går fint. Det at den har noe gult i seg og er jo også bra :) Så lenge den ikke er lang, helt hvit og ja.. kan forveksles med brudekjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At kjolen har en hvit kant eller et hvitt belte f.eks syns jeg ikke gjør så mye. Men jeg hadde nok ikke reagert så veldig på om noen kom i hvitt heller jeg, det er ikke så nøye for meg. De av venninnene mine som har vært usikre har rett og slett bare spurt meg. Syns du skal høre med bruden jeg, så unngår du unødvendige sure miner :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke er helt hvit og "hovedfargen" er gul så tenker jeg at det går greit? Har du ikke et bilde av kjolen? :)

Stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bilde av selve kjolen nei, men hovedfargen er gul, men den er hvit fra puppene og opp på fremsiden... Virkelig elsker denne kjolen, og kommer nok til å kjøpe den uansett, men litt usikker på om den "går" i et bryllup... Men den er jo ikke lik en brudekjole da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke bilde av selve kjolen nei, men hovedfargen er gul, men den er hvit fra puppene og opp på fremsiden... Virkelig elsker denne kjolen, og kommer nok til å kjøpe den uansett, men litt usikker på om den "går" i et bryllup... Men den er jo ikke lik en brudekjole da...

Jeg ville spurt bruden :) Syns også det er viktig å ikke gå altfor overpyntet. Husker fotballfrue i et bryllup, hun var jo mer overdådig enn bruden

Anonymous poster hash: 7fb74...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt bruden :) Syns også det er viktig å ikke gå altfor overpyntet. Husker fotballfrue i et bryllup, hun var jo mer overdådig enn bruden

Anonymous poster hash: 7fb74...ac7

Det er sant, bruden har en enkel kjole selv så her gjelder det å ikke være overpyntet, og ta dresskoden "sommerlig pent" på alvor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt bryllup hadde det vært helt greit. Skal ikke ha hvit brudekjole når jeg gifter meg, og bryr meg ikke om bryllups-"regler". Poenget mitt er bare at damer er veldig forskjellige sånn. Noen synes det er kriiiiise og at du "ødelegger dagen deres", andre bryr seg ikke. Spør henne hvis du er i tvil. :)



Anonymous poster hash: 29f51...019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg ville sagt at den kjolen går, såsant ikkje "gul" er ein annan måte å seie "offwhite" på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville sagt at den kjolen går, såsant ikkje "gul" er ein annan måte å seie "offwhite" på...

hehe, nei da, sitrongul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At our wedding an usher had a rude girlfriend who wanted to be in the middle of pictures (dressed in white!) I got upset but my photographer said "I'll fix it later don't worry!"

http://i.imgur.com/Q0pcOGl.jpg

Ikke gå med hvitt som på noen måte kan forveksle deg med bruden..



Anonymous poster hash: ab75d...137
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unngå hvitt og kremhvite/offwhite nyanser. Ellers skal det gå greit.



Anonymous poster hash: 0148f...c27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At our wedding an usher had a rude girlfriend who wanted to be in the middle of pictures (dressed in white!) I got upset but my photographer said "I'll fix it later don't worry!"

http://i.imgur.com/Q0pcOGl.jpg

Ikke gå med hvitt som på noen måte kan forveksle deg med bruden..

Anonymous poster hash: ab75d...137

:bond: for en dame! kul fotograf da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At our wedding an usher had a rude girlfriend who wanted to be in the middle of pictures (dressed in white!) I got upset but my photographer said "I'll fix it later don't worry!"

http://i.imgur.com/Q0pcOGl.jpg

Ikke gå med hvitt som på noen måte kan forveksle deg med bruden..

Anonymous poster hash: ab75d...137

vil også legge til at hun har nesten lik kjole som deg. bare hvit oppe og svart nede.

Anonymous poster hash: ab75d...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt den i bryllup. En hvit overdel er ikke ok i mine øyne, og på bilder osv (type felles) så vil det kunne forveksles med brudekjolen.

Hvis man må spørre, så vet man innerst inne at den ikke er ok ;)

Hvertfall i mange tilfeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...