Gå til innhold

Vaske dressbukse?


Tiak

Anbefalte innlegg

Mannen min har en sånn dressbukse som kun skal renses, men jeg synes det er tungvint å levere den på rens til stadighet. Er det noen som har erfaring med å vaske slike bukser? Den er fra Moods of Norway, 98% ull står det på lappen. Kan det fungere å vaske den i maskin på ullvask, eller for hånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står kun rens på dressbuksene til HrMinya også, men jeg vasker dem på finvask i maskin med milo på kort og svak sentrifuge (har sentrifuge fra 400 til 1200 på maskina vår) og de ser like fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Kanskje jeg skal ta sjansen og vaske den på mildeste program med Milo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Om det er press i buksa kan du risikere at pressen går ut så du må presse ho opp att. Det kan vere skikkeleg pes. Men, treng du verkeleg å rense dressbuksa så ofte, då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, det er press i den. Mine egne "dress"bukser bruker jeg bare strykejern og Stiff strykestivelse på, men det holder kanskje ikke på ordentlig dressbukse?

Tja, nei, den blir skitten oftere enn jeg liker iallefall. Han har bare én, som brukes til alskens finere anledninger. Og nå har den en flekk. Kanskje jeg bare håndvasker akkurat der flekken er.



Anonymous poster hash: 9f365...6e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ja, det er press i den. Mine egne "dress"bukser bruker jeg bare strykejern og Stiff strykestivelse på, men det holder kanskje ikke på ordentlig dressbukse?

Tja, nei, den blir skitten oftere enn jeg liker iallefall. Han har bare én, som brukes til alskens finere anledninger. Og nå har den en flekk. Kanskje jeg bare håndvasker akkurat der flekken er.

Anonymous poster hash: 9f365...6e4

Det skulle jo ikke være anonymt :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...