Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Evans
Skrevet

Ja, eller sånn som Wallace har i Wallace & Gromit!

Du får legge ut oppdrag på finn.no til en oppfinner :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare flytt innlegget om det ligger feil.

Jeg har en samboer som ikke sover, han ligger i koma.

Han våkner ikke av noe. Høyest volum og vibrering samt en eksplosjon utenfor, men han sover igjennom alt. Hjelper også lite å riste i han.

Nå kan ikke jeg vekke han hver eneste dag, så jeg er på let etter en vekkerklokke for døve.

Han sover igjennom absolutt alt. Her må det mye til for at han skal våkne, så vekkerklokker som stikker av osv vil fungere dårlig da han først må våkne av dem (noe han ikke gjør).

Har prøvd å google litt, men ble ikke mye klokere. Hvor kan jeg få tak i vekkerklokke for døve?

La han ta ansvaret selv. La han lete på nett selv etter klokke. Hvorfor holder du på? Er han ikke voksen da? Mulig han har overlatt til deg de fleste daqer å få han våken? La han selv ta ansvaret.

Anonymous poster hash: 48133...cf9

• Liker 1
Skrevet

Han har ikke overlatt meg til å gjøre noe, men ja jeg er lei av at han sover seg gjennom mye. Det er han også lei av selv.

Hva i huleste gjør det om jeg ser etter en vekkerklokke? Jeg bruker min tid på det jeg vil. Min samboer har også bursdag om ikke så lenge, tenk om vekkerklokken skulle være en del av presangen? Må jeg skrive hver lille detalj i hva jeg tenkte på når jeg skulle ha en slik klokke til han?

Beklager men jeg er ingen morgenfugl. Jeg kan spøke mye om sovingen hans, men ikke gi han egenskaper han ikke har.

Han er en voksen mann, og han er en flott mann. En mann som snart har bursdag. Så jeg leter etter akkurat hva pokker jeg vil til min mann!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Går han på noen medisisner som slår han ut slik?

Anonymous poster hash: 3ecf3...c53
Skrevet

Går han på noen medisisner som slår han ut slik?

Anonymous poster hash: 3ecf3...c53

Nei. Han tar ikke engang en paracet eller ibux.

Han er 100% frisk, feiler ingenting og mangler heller ingen vitaminer/ mineraler e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Han tar ikke engang en paracet eller ibux.

Han er 100% frisk, feiler ingenting og mangler heller ingen vitaminer/ mineraler e.l.

Det tror jeg ikke helt på, fordi ingen helt friske personer har så vanskeligheter for å stå opp. Ja, det er forskjelligheter blant alle, men når det er så intenst at han ikke våkner av vanlige vekkerklokker slik du forteller, ja det er det så ille at noe faktisk må være galt. Tror jeg, da. Jeg syns gaveideen din er flott, og håper det ordner seg! Men jeg tror ikke søvnmønsteret hans er normalt....

Anonymous poster hash: 10fa9...b45

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg ikke helt på, fordi ingen helt friske personer har så vanskeligheter for å stå opp. Ja, det er forskjelligheter blant alle, men når det er så intenst at han ikke våkner av vanlige vekkerklokker slik du forteller, ja det er det så ille at noe faktisk må være galt. Tror jeg, da. Jeg syns gaveideen din er flott, og håper det ordner seg! Men jeg tror ikke søvnmønsteret hans er normalt....

Dette er ikke en tråd om min samboers helse, men hvor man kan få tak i vekkerklokker som lager jævlig lyd.

Tror heller ikke legene har løyet om helsetilstanden hans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en tråd om min samboers helse, men hvor man kan få tak i vekkerklokker som lager jævlig lyd.

Tror heller ikke legene har løyet om helsetilstanden hans.

Jajaja, ro ned egga, jeg skjønner at du er frustrert, men som jeg sa: tror jeg. Tror jeg. Tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Har du/dere/han prøvd en av disse før?

http://www.ikea.com/PIAimages/0110719_PE262840_S3.JPG

(bare bilde, vet ikke helt hva den typen heter)

Jeg har en sånn som jeg ikke har brukt på mange herrens år. Grunnen? Den er helt FORFERDELIG BRÅKETE og alarmen er VELDIG PLUTSELIG. Man våkner ikke bare av disse, men de gir deg nesten et daglig hjerteattakk. Spesielt hvis den er relativt nærme deg når du sover, f.eks. rett ved siden av deg på nattbordet, nekter jeg å tro at han klarer å sove seg igjennom det. HVIS han likevel gjør det, da må han nok finne noe sånt som nevnt tidligere, noe som gjør at hele senga vibrerer og rommet blinker og tre forskjellige alarmer roper ut samtidig.

... Nå kan det hende at det bare er min som er usedvanlig høylytt og forferdelig(!) men det er jo ingen rolig bip-bip-alarm akkurat. Tenk mer på en brannalarm, av den sorten som slår en sånn liten metalldings på en hul metalldings! ... RETT ved hodet ditt. :)

Skrevet

Jeg har en sånn som jeg ikke har brukt på mange herrens år. Grunnen? Den er helt FORFERDELIG BRÅKETE og alarmen er VELDIG PLUTSELIG. Man våkner ikke bare av disse, men de gir deg nesten et daglig hjerteattakk. Spesielt hvis den er relativt nærme deg når du sover, f.eks. rett ved siden av deg på nattbordet, nekter jeg å tro at han klarer å sove seg igjennom det. HVIS han likevel gjør det, da må han nok finne noe sånt som nevnt tidligere, noe som gjør at hele senga vibrerer og rommet blinker og tre forskjellige alarmer roper ut samtidig.

... Nå kan det hende at det bare er min som er usedvanlig høylytt og forferdelig(!) men det er jo ingen rolig bip-bip-alarm akkurat. Tenk mer på en brannalarm, av den sorten som slår en sånn liten metalldings på en hul metalldings! ... RETT ved hodet ditt. :)

Sett den oppi en suppetallerken i tillegg, da blir det rabalder :P

Gjest Peanut
Skrevet

Sånn klokke som PaperFlower beskriver har jeg hatt. Jeg sover relativt tungt og hører ikke verken telefon eller ringeklokke hvis jeg er virkelig inne i Drømmeland. Men den der..! >_<

Kan vekke de døde.

Skrevet

Ja har lurt litt på disse også, men var ikke sikker på om de bråket såpass mye som jeg husket. En stund siden jeg har hørt en sånn kan du si.

Denne er også notert bak øret!

Skrevet

Ja har lurt litt på disse også, men var ikke sikker på om de bråket såpass mye som jeg husket. En stund siden jeg har hørt en sånn kan du si.

Denne er også notert bak øret!

De lager basically samme lyden som ringeklokka på barneskolen :P

Like høyt som en brannalarm, men siden alarmen er laget på springfjær, vil den ikke ringe lenger enn du har trukket den opp, og maks 15-20 sekunder-

Skrevet

De lager basically samme lyden som ringeklokka på barneskolen :P

Like høyt som en brannalarm, men siden alarmen er laget på springfjær, vil den ikke ringe lenger enn du har trukket den opp, og maks 15-20 sekunder-

Aha, da er det nok best med en annen, eller ha en til som durer på en liten stund etter på sånn just in case.

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er døv og bruker en av disse vekkerklokkene: http://www.shakeawake.com/

Funker bra, har lyd og risting. Har opprinnelig en fra hjelpemiddelsentralen, men den vekker naboen i etasjen under. så denne funker bra. min bror som er hørende og nærmest er i koma når han sover fikk denne av meg i julegave. Funker bram, aldri for sen på jobb igjen;)

Anonymous poster hash: 23b52...244
Skrevet

Jeg er døv og bruker en av disse vekkerklokkene: http://www.shakeawake.com/

Funker bra, har lyd og risting. Har opprinnelig en fra hjelpemiddelsentralen, men den vekker naboen i etasjen under. så denne funker bra. min bror som er hørende og nærmest er i koma når han sover fikk denne av meg i julegave. Funker bram, aldri for sen på jobb igjen;)

Anonymous poster hash: 23b52...244

Den så veldig interessant ut, takk!

Skrevet (endret)

Jeg vil også ha en vibrerende seng som kan vekke meg. Vil gjerne ha en med forskjellig tempo, som til slutt kaster meg ut av senga :skratte:Neida, men morsom tanke :)

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...