Gå til innhold

Hva har skjedd med genseren min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vasket en hvit genser, kun med hvite klær. Ikke grå klær eller noe. Fulgte anvisningene på vaskelappen. Brukte omo for hvite klær. Ikke skyllemiddel.

Den hvite genseren er ikke hvit lenger:( Den har fått en grå/gusten farge. Ser rett og slett møkkete ut. Noen steder er det faktisk mørkere grå skjolder.

Hva i all verden har skjedd her? Det har ikke skjedd med noen av de andre hvite klærne mine.



Anonymous poster hash: 2b9db...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mora mi sa dette her i går til meg angående en BH som plutselig hadde bytta farge fra hvit til grå/rosa-aktig. Er det noe i vannet; hvor befinner du deg?



Anonymous poster hash: c2e8d...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket en hvit genser, kun med hvite klær. Ikke grå klær eller noe. Fulgte anvisningene på vaskelappen. Brukte omo for hvite klær. Ikke skyllemiddel.

Den hvite genseren er ikke hvit lenger:( Den har fått en grå/gusten farge. Ser rett og slett møkkete ut. Noen steder er det faktisk mørkere grå skjolder.

Hva i all verden har skjedd her? Det har ikke skjedd med noen av de andre hvite klærne mine.

Anonymous poster hash: 2b9db...6a6

Er du sikker på at genseren var bleket hvit og ikke farget hvit?

For om den var farget hvit skal den ikke vaskes med vaskemiddel for hvite klær, men i stedet behandles som farget tøy, hvis ikke så blir de skjoldete og gustne i fargen.

Jeg har et par bh'er fra Triumph som ikke skal vaskes på hvitvask fordi de er farget hvite og ikke bare bleket. Fikk beskjed fra damen i butikken om at jeg måtte passe på å ikke vaske dem på hvitvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Det vet jeg ikke. Det kan godt hende. Sto ikke noe om det på lappen, og ingen ga meg beskjed om det da jeg kjøpte den. Sikkert det som har skjedd da:(

Noen som vet hvordan denne er da?

http://www.zalando.no/gant-jumper-beige-ga321i01o-b00.html

Livredd for å vaske den genseren, for at det skal skje det samme med den også. Den er jo lit dyrere.

Bør jeg kanskje alltid vaske med omo color da? Så er jeg safe?



Anonymous poster hash: 2b9db...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er beige, ikke hvit, så vask den med vaskemiddel for farget tøy.

Jeg bruker ikke vaskemiddel for hvitt tøy lenger, siden jeg bare har tre klesplagg som faktisk er hvite. Er helt unødvendig å bruke det til håndklær da vi har håndklær i alle slags farger :P

Så ja, det ville jeg gjort. Like greit å bare forholde seg til en type vaskemiddel med mindre du har en halv garderobe full av hvitt, bleket tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...