Gå til innhold

Vikarbyrå og rettigheter


Froz1

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på å være vikar og ha fast ansettelse?

Jeg har fått tilbud om fast ansettelse, så er bare nysgjerrig egentlig. Mange goder? Høyere lønn?

En annen ting. Jeg får lønnen min fra vikarbyrået og i min kontrakt står det at jeg får fast månedslønn, ikke timelønn. Og beløpet for måneden står i kontrakten. Men jeg jobber på kontor og i juli blir alle arbeidsdagene 30 minutter kortere for alle. Betyr det at de kommer til å trekke meg i lønn for denne tiden vi slutter tidligere? Er jo ikke noe jeg har valgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubbs

Fast ansettelse betyr på min arbeidsplass flere goder, og bedre fremtidsutsikter. Vikarene på min arbeidsplass har måned til måned kontrakt, mens som fast ansatt er den løpende. Vikarer får ikke bonuser, eller goder som arbeidsplassen tilbyr.

Hos oss er den faste timelønnen, nemlig fast. Og den 30 min kortere arbeidsdagen er "betalt" dvs. de får ikke trekk i lønn.

Men jeg kan ikke si noe om hvordan det fungerer hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde fast ansettelse gjennom byrå betydde at man ble ansatt i det firmaet man skal jobbe i, så det er rart at du får lønna di fra vikarbyrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lønna mi nå er fra vikarbyrået. har ikke blitt fast ansatt ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har fastlønn og sommertid betyr det at man får gå tidligere hver dag med lik lønn.



Anonymous poster hash: 46c76...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre de på jobben hva som blir annerledes om jeg blir fast ansatt? Lønn osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste spørsmål på tråden: Hvordan søker jeg på en jobb jeg allerede har? De har jo CV og all info om meg, blir dumt å sende en ny vanlig søknad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått tilbud så skal du vel ikke søke? Da skal du bare si ja eller nei til de vilkårene som tilbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...