Gå til innhold

Ned ca 20 kg på PSMF? (Bryllup)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Hadde det ikke vært for at jeg skulle gifte meg hadde jeg valgt en annen metode)

Fakta:

- kvinne

- 164 cm høy

- 83 kg

Har litt over 3 måneder på meg til jeg skal gifte meg, har allerede gått ned 17 kg over en lang periode, men er nødt til å ty til mer drastiske verk om jeg vil nå målet mitt.

Er det mulig å gå ned ca 20 kg på 3 måneder? Har lest en del om psmf, og har både treningsplan og matplan klar.

Planen var å gå 4 uker på psmf (1200 kcal), 1 uke "pause" hvor jeg spiser 1600 kcal, 3 uker psmf, 1 uke pause, og 3 uker psmf osv. Hvor jeg har 1 måltid hver uke hvor jeg kan velge hva jeg vil spise (selvfølgelig innenfor kcal grensa)

2 styrkeøkter (fullkropp) på ca 30 min hver uke.

3 gåturer/lett jogging på ca 30 min hver uke.

Gå ut ifra at jeg klarer å følge planen min eksakt. Hvor mye er det realistisk å gå ned?

Anonymous poster hash: a55dd...424
Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Utifra mine beregninger, så skal du gå ned 7,6 kg i løpet av disse tre månedene.

7000 kcal i underskudd gir 1 kg vektnedgang.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med alle disse overvektige som plutselig skal hasteslanke seg rett før bryllupet? Dette burde du ha tenkt på lenge før.

Anonymous poster hash: 321f6...4a2

• Liker 10
Gjest Jørild
Skrevet

Hva skjer med alle disse overvektige som plutselig skal hasteslanke seg rett før bryllupet? Dette burde du ha tenkt på lenge før.

Og det har hun vel gjort iom at hun allerede har gått ned 17kg. Hva er det med alle de surmaga kommenterene fra AnonymBruker for tiden? Hva får dere ut av det?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Og det har hun vel gjort iom at hun allerede har gått ned 17kg. Hva er det med alle de surmaga kommenterene fra AnonymBruker for tiden? Hva får dere ut av det?

Ja hun brukte lang tid på å gå ned 17kg, kjempeflott. Applaus til hun. Hvorfor skal hun da plutselig hasteslanke de siste 20kg på tre måneder? Å gå ned tilsammen 37kg er et stort prosjekt som tar tid. Lang tid. Man skal gå ned i fett, samtidig som man bygger muskler for å forebygge løshud. Da anbefales det en vektnedgang helst på 0,5kg - maks 1kg i uken. Å gå ned 20kg på 3 måneder, betyr at hun må være hele 2000kcal i underskudd hver eneste dag! Klin umulig. Hun har et helt urealistisk bilde på det hele, er umulig å hurtigslanke seg. Derfor er mitt råd å fortsette slik som før, gå ned i vekt på en sunn måte.

• Liker 10
Skrevet

God idè med PSMF. Det er ikke sikkert 20kg er realistisk, men hvertfall halvparten. Hvis du trenger i tillegg kan du jo gå ned kjempemye! Du nevnte å ha en "normal" uke hver 3. uke? Ta heller en normal "oppkarbingsdag" hver uke. Feks. lørdager fra kl. 15:00-23:00 spiser du akkurat det du har lyst på. Da får du også litt mer motivasjon siden du gleder deg til den dagen hver uke. Det er hvertfall det som er anbefalt på den dietten! :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg fulgte PSMF i 5 uker og gikk ned 11 kg i vekt, og ble mer definert og fikk en finere kropp .

Hadde en dag i uken med "spis hva du vil" den dagen unnet jeg meg loff til frokost og litt sjokolade på kvelden , men aldri noe mer. Spiste riktig middag og lunch.

Tror at hvis man tar 1 uke fri og spiser normalt så får du ikke noe særlig bra resultat. For man legger fort på seg på en uke. Og det blir jo tøft å starte på igjen etter en uke med mye karbo.

Men 20 kg høres veldig mye ut på så kort tid....... Men slankere enn nå blir du jo uansett da:)

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, hva er PSMF?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg spør, hva er PSMF?

Å herregud........

Anonymous poster hash: 53e93...08c

Skrevet

Å herregud........

Ok, var det så dumt å spørre? :hakeslepp:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fulgte PSMF i 5 uker og gikk ned 11 kg i vekt, og ble mer definert og fikk en finere kropp .

Hadde en dag i uken med "spis hva du vil" den dagen unnet jeg meg loff til frokost og litt sjokolade på kvelden , men aldri noe mer. Spiste riktig middag og lunch.

Tror at hvis man tar 1 uke fri og spiser normalt så får du ikke noe særlig bra resultat. For man legger fort på seg på en uke. Og det blir jo tøft å starte på igjen etter en uke med mye karbo.

Men 20 kg høres veldig mye ut på så kort tid....... Men slankere enn nå blir du jo uansett da:)

Lykke til :)

Hei! Jeg er ikke TS men håper du kan svare allikevel.

Har du eksempel på en måltidsplan/hva du spiste hver dag? Trente du ved siden av? :)

Anonymous poster hash: 4c3d5...a32

Skrevet

Ok, var det så dumt å spørre? :hakeslepp:

Det var absolutt ikke dumt. Bare ignorer det surmaga svaret til AB.

Her har du en link hvor du kan lese mer om hva dietten går ut på.

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Kort fortalt handler det (så vidt jeg skjønte) om å øke proteininntaket for å bevare muskelmasse og ha en hurtig vektnedgang.

Skrevet

Det var absolutt ikke dumt. Bare ignorer det surmaga svaret til AB.

Her har du en link hvor du kan lese mer om hva dietten går ut på.

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

Kort fortalt handler det (så vidt jeg skjønte) om å øke proteininntaket for å bevare muskelmasse og ha en hurtig vektnedgang.

Takk for hyggelig og ordentlig svar. Har lest litt om det nå. En eller annen bedrøvelig AB mente visstnok at dette var allmennkunnskap. Jeg synes forresten det er underlig at folk må poste under pseudonymet AB. Er dette personer som ikke kan stå for noe som helst?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for hyggelig og ordentlig svar. Har lest litt om det nå. En eller annen bedrøvelig AB mente visstnok at dette var allmennkunnskap. Jeg synes forresten det er underlig at folk må poste under pseudonymet AB. Er dette personer som ikke kan stå for noe som helst?

Jeg siktet til at det blir for dumt å gå inn på en tråd og si "hva er dette", da kan du heller google selv.

AnonymBruker
Skrevet
3 gåturer/lett jogging på ca 30 min hver uke.

Dette er strengt tatt ikke trening, og jeg ville lagt inn noen lengre økter. Det å gå 30 minutter tre ganger i uka er ikke engang i nærheten i å oppfylle anbefalingene om hverdagsaktivitet, som altså kommer i tillegg til trening. Hvis du skal gå ville jeg gått minst 1 time om dagen, da får du også utløst litt pre-bryllupsstress.

Anonymous poster hash: ea604...c42

• Liker 2
Skrevet

Jeg siktet til at det blir for dumt å gå inn på en tråd og si "hva er dette", da kan du heller google selv.

Og det torde du ikke gjøre med fullt brukernavn?

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg er ikke TS men håper du kan svare allikevel.

Har du eksempel på en måltidsplan/hva du spiste hver dag? Trente du ved siden av? :)Anonymous poster hash: 4c3d5...a32

Jeg fulgte forslaget på fitnessbloggen husker jeg.

Men levde for det meste på vann, Pepsi Max biff, kylling og torsk med salat og agurk til alt .

Jeg trente styrke programmet annen hverdag også gikk jeg på spinning 2 dager i uka .

Vet de ikke anbefaler kondisjons trening, men jeg syntes det gikk veldig greit :)

• 2 uker senere...
Skrevet

tror du gjør lurt i å lese deg litt mer opp på psmf dietten før du uttaler deg om aktivitetsnivået under dietten.

Dette er strengt tatt ikke trening, og jeg ville lagt inn noen lengre økter. Det å gå 30 minutter tre ganger i uka er ikke engang i nærheten i å oppfylle anbefalingene om hverdagsaktivitet, som altså kommer i tillegg til trening. Hvis du skal gå ville jeg gått minst 1 time om dagen, da får du også utløst litt pre-bryllupsstress.

Anonymous poster hash: ea604...c42

Skrevet (endret)

Styrke tre ganger i uken er anbefalt, samtidig er det lurt med en gåtur om dagen på 30-60 minutter :) Styrketreningen er hovedsakelig anbefalt for å beholde muskelmasse. Du vil tape veldig mye muskler om du går på denne dietten uten å trene styrke.

Endret av SuperFace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...