AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #1 Skrevet 15. mai 2014 Er det noe man kan gjøre for å få lavere hjerterytme? Altså... kan man spise anderledes, gå ned i vekt osv? Fikk hjerterytme app i dag. Jeg er kvinner på 24 år, og flest ganger har rytmen vært 80. Laveste var 77... og det var avarage, men på grensen. Betyr det at hjertet mitt går for fort? Er jeg syk? Har eksamen i morgen da, men jeg er ikke noe nervøs. Anonymous poster hash: 80688...9a5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Spise sunt, ikke altfot store måltider, gå ned i vekt kan hjelpe dersom du er overvektig. Dersom du røyker/snuser/drikker mye kaffi kan dette droppes med fordel. Kan også være at kroppen er hakke mer stresset enn hva du egentlig er klar over :-) Anonymous poster hash: 87ac7...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 Spise sunt, ikke altfot store måltider, gå ned i vekt kan hjelpe dersom du er overvektig. Dersom du røyker/snuser/drikker mye kaffi kan dette droppes med fordel. Kan også være at kroppen er hakke mer stresset enn hva du egentlig er klar over :-) Anonymous poster hash: 87ac7...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 LOL. Satt faktisk på Mc'ern med en feit burger da jeg fikk appen da. Ikke vanlig kost akkurat. Kanskje jeg bør prøve en dag der jeg har spist normal og ikke har noe eksamen eller noe i vente. Anonymous poster hash: 80688...9a5
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 (endret) Jeg vet ikke hva en hjerterytme-app er for noe, men hvis du er urolig for at det er noe i veien, får du bedre svar av en lege enn her på KG. Hjertets frekvens og rytme Endret 15. mai 2014 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Ja vil jo absolutt si at å besøke legen dersom du er urolig er det beste. Dessutten skal du ikke stole blindt på hjerte rytme app på telefonen. Det beste er å ta manuelt og etter noen minutter hvile Anonymous poster hash: 87ac7...2a4
Maximillian Cohen Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Det beste er å ta manuelt og etter noen minutter hvileAnonymous poster hash: 87ac7...2a4 Best for hva? En slik måling vil være nærmest verdiløs.
Gjest Eurodice Skrevet 16. mai 2014 #8 Skrevet 16. mai 2014 Best for hva? En slik måling vil være nærmest verdiløs. Mener du at du stoler mer på en innretning på mobiltelefonen enn på et EKG målt hos legen?
Maximillian Cohen Skrevet 16. mai 2014 #9 Skrevet 16. mai 2014 Mener du at du stoler mer på en innretning på mobiltelefonen enn på et EKG målt hos legen? Om jeg hadde skrevet det så hadde jeg sikkert ment det. Nå har det seg imidlertid slik at jeg ikke skrev noe i nærheten en gang. Kommentaren min var ikke rettet mot metoden, men mot verdien av resultatet.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #11 Skrevet 16. mai 2014 Ts ønsket å finne ut hvile pulsen sin, mente bare å måle den manuelt for å finne ut hvor høy eller lav den er bedre enn å bruke mobil appen hvor en holder fingen foran linsen. Hvilepulsen kan fortelle mye den. Men som nevnt bør en jo gå til lege hvis en er redd for noe med hjertet :-) Anonymous poster hash: 87ac7...2a4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Er det noe man kan gjøre for å få lavere hjerterytme? Altså... kan man spise anderledes, gå ned i vekt osv? Fikk hjerterytme app i dag. Jeg er kvinner på 24 år, og flest ganger har rytmen vært 80. Laveste var 77... og det var avarage, men på grensen. Betyr det at hjertet mitt går for fort? Er jeg syk? Har eksamen i morgen da, men jeg er ikke noe nervøs. Anonymous poster hash: 80688...9a5 Å ha hvilepuls på 80 er helt normalt. Anonymous poster hash: cbb7a...ba8
Maximillian Cohen Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 (endret) Ts ønsket å finne ut hvile pulsen sin, mente bare å måle den manuelt for å finne ut hvor høy eller lav den er bedre enn å bruke mobil appen hvor en holder fingen foran linsen. Hvilepulsen kan fortelle mye den. Men som nevnt bør en jo gå til lege hvis en er redd for noe med hjertet :-)Anonymous poster hash: 87ac7...2a4 Ja, hvilepulsen kan være grei å vite, men måten som blir beskrevet vil ikke gi hvilepuls som resultat. Hvilepulsen måles best om morgenen når man nettopp har våknet, før en så mye som rører en finger. Det vil derfor være enklest å sove med pulsklokke på, for så å lese av pulsen i det en åpner øynene. Om en sitter og slapper av på ett eller annet vis og måler pulsen vil den være lagt høyere enn den faktiske hvilepulsen...bare en tenker på puls vil den øke med et par slag i minuttet. Om en ønsker lavere hvilepuls er det forøvrig trening som hjelper. En har i hvile behov for å pumpe omtrent 5 liter blod i minuttet. Trening vil øke hjertets slagvolum, og dermed senke behovet for slag i minuttet. Endret 16. mai 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #14 Skrevet 17. mai 2014 Sa heller aldri det var spesielt verdi i det eller ei. MEN TS mente hu/han hadde for høy puls. I dette tilfelle er det ikke noe problem, mn om en person har feks 100 i puls etter å ha slappet av i 10 min vil jeg si det kan være verdi for legen som skal utrede. Ijen ikke ene og alene, er andre prøver som danner grunnlaget. Men tanke på at en bør reagere. Var aldri ment som noe annet heller, var bare at en får veldig forskjellig puls etter hvordan en måler. Anonymous poster hash: 87ac7...2a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå