Gå til innhold

Dødangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei . Jeg er kvinne på 34 alder som har fått dødangst etter en kraftig panikkanfall .. Det var forferdelig.. Tenker ofte på døden . Jeg var veldig hyggelig kvinne men nå de tankene om døden gjør meg deppa.. Jeg orker ikke reise og ha det gøy med familie og venner . Er noen der kan hjelpe meg å bli kvitt av tenke på døden?

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legen. :hug:



Anonymous poster hash: df548...293
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei . Jeg er kvinne på 34 alder som har fått dødangst etter en kraftig panikkanfall .. Det var forferdelig.. Tenker ofte på døden . Jeg var veldig hyggelig kvinne men nå de tankene om døden gjør meg deppa.. Jeg orker ikke reise og ha det gøy med familie og venner . Er noen der kan hjelpe meg å bli kvitt av tenke på døden?

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

En psykolog pleier å være en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Har du en psykolog du går til? Om ikke kan du snakke med fastlegen din så vil h*n henvise deg videre. Angstlidelser går sjeldent over "av seg selv"!

Jeg trodde jeg kunne klare å komme over panikkanfallene og angsten min bare jeg ble "sterk nok" og holdt alle tankene for meg selv. Etter flere år uten bedring måtte jeg bare krype til korset og innse at jeg bare gjorde meg selv verre.

Nå har jeg en kjempe hyggelig og empatisk spykolog som jeg snakker med 1-2 ganger i måneden. Ikke bare om "lidelsene" jeg har, ofte bare om helt hverdagslige ting også, og jeg har det mye bedre. En psykolog har jo lang trening i å hjelpe mennesker samtidig som de også har en bedre forståelse for hva og hvorfor. Det vil kanskje hjelpe deg og se problemene og den utløsende episoden i et annet lys som kan gi deg litt mer "ro i sjelen".

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang hos psykologen! Men det hjalp ikke så mye.. Det er veldig dyrt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terra.

Hei . Jeg er kvinne på 34 alder som har fått dødangst etter en kraftig panikkanfall .. Det var forferdelig.. Tenker ofte på døden . Jeg var veldig hyggelig kvinne men nå de tankene om døden gjør meg deppa.. Jeg orker ikke reise og ha det gøy med familie og venner . Er noen der kan hjelpe meg å bli kvitt av tenke på døden?

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Anonymous poster hash: 95dd0...3ea

Hei, kjenner en som sliter med det samme som deg, og der er det 3 ting som har hjulpet:

1. Prate med fastlegen av og til.

2. Fast bruk av et "homeopat middel" i tablettform som heter RO – for rolig søvn og gode nerver. Hvor det tas 2 tabletter to ganger om dagen. Du kan lese mer om det her: http://www.naturhuset.no/

3. Bøkene til Torkil Berge og Arne Repål, først og fremst boken Trange rom og åpne plasser men også boken Lykketyvene.

Lykke til med tilfriskningen! :hug:

Endret av Terra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, kjenner en som sliter med det samme som deg, og der er det 3 ting som har hjulpet:

1. Prate med fastlegen av og til.

2. Fast bruk av et "homeopat middel" i tablettform som heter RO – for rolig søvn og gode nerver. Hvor det tas 2 tabletter to ganger om dagen. Du kan lese mer om det her: http://www.naturhuset.no/

3. Bøkene til Torkil Berge og Arne Repål, først og fremst boken Trange rom og åpne plasser men også boken Lykketyvene.

Lykke til med tilfriskningen! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...