Gå til innhold

Å føle seg stygg.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i det hjørnet der man føler at man ser stygg ut. Jeg føler det, men prøver å tenke at jeg er fin. Jeg unngår speil så langt jeg kan for å ha det bra i hodet mitt anngående selvbilde ;) Noen som har det likt? eller har følt det samme?



Anonymous poster hash: d82bd...a42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du er den eneste som noensinne har følt seg stygg.



Anonymous poster hash: dfd1f...aa5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at alle tenker det i blant. Og alle er sin egen største kritiker.

Det er viktig å tenke at du er bra nok,og det er faktisk ikke alle som kan se ut som en modell,men alle har noe vakkert i seg. For meg var det viktig å akseptere at det er ok å ikke være modell-pen.

Skjønnhet er så mye, og noen mener jo at modeller er stygge,så uansett hvor vakker du er,er du ikke vakker for alle. Det er noe man må akseptere .Det er også mye annet i livet enn å være vakker.

Jeg begynt å assosiere hvem jeg var, og min personlighet med utseende mitt og da fikk jeg bedre syn på ting. Jeg vil være meg, de valgene jeg har tatt i livet står jeg får, de vennene jeg har er jeg stolt av og den kjærligheten jeg har fått bærer jeg med meg overalt. Jeg ville aldri forandret det, det er meg- hele pakken, og utseende mitt er en del av det.

En annen ting: folk ser på deg ofte slik du ser på deg selv. Hvis du snakker om at du er stygg/for tynn/for tykk/for lav/for høy, så kommer folk til å begynne å se det.

Selvtillit og godhet gir masse skjønnhet!

Ingen har tatt skade av å drikke mye vann,spise sunt og trene heller da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid et "bra" utseende hjelper noe på selvtilliten. Jeg er såklart "modellpen" men føler meg utrolig stygg. Har elendig selvfølelse.

Anonymous poster hash: d7f75...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det hver eneste dag. Men nå har jeg psykiske problemer, så det kan ligge litt der.



Anonymous poster hash: d0eca...0f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid et "bra" utseende hjelper noe på selvtilliten. Jeg er såklart "modellpen" men føler meg utrolig stygg. Har elendig selvfølelse.

Anonymous poster hash: d7f75...8a5

trådstarter: ja, uansett hvordan en ser ut kan en bli usikker.

jeg er usikker fordi at jeg har fått så mye avvisninger. Men jeg går ut og fungerer ellers, men jeg tror dårlig på å finne en kjæreste jeg liker. Og det er litt kjedelig.

Anonymous poster hash: d82bd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror at alle tenker det i blant. Og alle er sin egen største kritiker.

Det er viktig å tenke at du er bra nok,og det er faktisk ikke alle som kan se ut som en modell,men alle har noe vakkert i seg. For meg var det viktig å akseptere at det er ok å ikke være modell-pen.

Skjønnhet er så mye, og noen mener jo at modeller er stygge,så uansett hvor vakker du er,er du ikke vakker for alle. Det er noe man må akseptere .Det er også mye annet i livet enn å være vakker.

Jeg begynt å assosiere hvem jeg var, og min personlighet med utseende mitt og da fikk jeg bedre syn på ting. Jeg vil være meg, de valgene jeg har tatt i livet står jeg får, de vennene jeg har er jeg stolt av og den kjærligheten jeg har fått bærer jeg med meg overalt. Jeg ville aldri forandret det, det er meg- hele pakken, og utseende mitt er en del av det.

En annen ting: folk ser på deg ofte slik du ser på deg selv. Hvis du snakker om at du er stygg/for tynn/for tykk/for lav/for høy, så kommer folk til å begynne å se det.

Selvtillit og godhet gir masse skjønnhet!

Ingen har tatt skade av å drikke mye vann,spise sunt og trene heller da.

trådstarter: flotte ord du skrev. Sant det , enig med deg :)

Anonymous poster hash: d82bd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Noen som har vært i det hjørnet der man føler at man ser stygg ut. Jeg føler det, men prøver å tenke at jeg er fin. Jeg unngår speil så langt jeg kan for å ha det bra i hodet mitt anngående selvbilde ;) Noen som har det likt? eller har følt det samme?

Anonymous poster hash: d82bd...a42

Se på deg selv i speilet. Prøv å se etter ting du liker ved deg selv. Kle deg slik at du liker å se deg selv i speilet.

Er det noe du ikke er fornøyd med, så finn ut om det er noe du kan eller ønsker å gjøre noe med. Hvis du ikke kan eller ønsker å gjøre noe med dette, så aksepter at det er slik du er.

Hvis du vil gjøre det enda litt bedre, så tenk deg litt om hva du egentlig liker ved deg selv. Når du ser deg selv i speilet, så fortell deg selv disse tingene mens du ser deg selv i øynene.

Du kan gjøre det samme i forhold til ting du ikke liker ved deg selv. Finn ut om det er noe du vil/ønsker å gjøre noe med. Aksepter det du ikke vil/ønsker å gjøre noe med og så må du kreve det samme av de rundt deg.

Gjør du dette selv om det føles kjipt, så vil du litt etter litt begynne å godta deg selv for den du er, du vil bli mindre usikker på deg selv, ting vil gå lettere og du vil skape mindre drama og problemer i de relasjonene du har :-)... Så lenge de rundt deg er selvsikre og empatiske mennesker også, såklart ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på deg selv i speilet. Prøv å se etter ting du liker ved deg selv. Kle deg slik at du liker å se deg selv i speilet.

Er det noe du ikke er fornøyd med, så finn ut om det er noe du kan eller ønsker å gjøre noe med. Hvis du ikke kan eller ønsker å gjøre noe med dette, så aksepter at det er slik du er.

Hvis du vil gjøre det enda litt bedre, så tenk deg litt om hva du egentlig liker ved deg selv. Når du ser deg selv i speilet, så fortell deg selv disse tingene mens du ser deg selv i øynene.

Du kan gjøre det samme i forhold til ting du ikke liker ved deg selv. Finn ut om det er noe du vil/ønsker å gjøre noe med. Aksepter det du ikke vil/ønsker å gjøre noe med og så må du kreve det samme av de rundt deg.

Gjør du dette selv om det føles kjipt, så vil du litt etter litt begynne å godta deg selv for den du er, du vil bli mindre usikker på deg selv, ting vil gå lettere og du vil skape mindre drama og problemer i de relasjonene du har :-)... Så lenge de rundt deg er selvsikre og empatiske mennesker også, såklart ;-).

Jeg skal prøve å begynne å like meg selv bedre.

Nå så jeg at jeg hadde fått mensen, og da tenkte jeg: oi da er det derfor jeg følte meg så stygg i dag. For hver gang jeg får mensen så føler jeg meg stygg ;)

Anonymous poster hash: d82bd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Jeg skal prøve å begynne å like meg selv bedre.

Nå så jeg at jeg hadde fått mensen, og da tenkte jeg: oi da er det derfor jeg følte meg så stygg i dag. For hver gang jeg får mensen så føler jeg meg stygg ;)

Anonymous poster hash: d82bd...a42

De kjipe dagene er enda bedre til å holde på med slik, faktisk :-P.

Da har man ihvertfall en god grunn til å gjøre noe med humøret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene jeg føler meg stygg, tenker jeg at sånn har alle andre det også av og til. Jeg har de siste årene begynt å godta meg selv for den jeg er, og det føles så mye bedre enn å hele tiden tenke at man ikke er noe bra. Men å endre tankene er ikke lett, og man må jobbe med seg selv. Kan ikke si jeg digger å se meg selv i speilet, det vil jeg nok aldri gjøre. Men man må gjøre det beste ut av det, og f.eks. kle seg i klær som passer kroppen. Det har mye å si! :)

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kalt mye stygt når jeg var mindre, men lot det aldri gå så mye inn på meg. Allikevel har jeg jo stunder hvor jeg føler meg stygg og at det har satt sitt støkk i meg. Men så er det jo også noe med dette å ta tiden til hjelp, kanskje modne på andre vis også vil du innse at det finnes flere måter en kan være vakker på.

Går ikke så langt som å unngå speilet akkurat men jeg føler meg jo ikke akkurat pen på mine værste hair days. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest earthquake

Kjenner meg veldig igjen.

Men hvordan man ser på ting kan være helt sykt.

Du kan være kjempepen og tro du er stygg, være mindre pen og tro du er kjempepen. Eller du kan ha et realistisk syn på seg selv.
Synes det er vanskelig å vite hvorvidt jeg ser realistisk på meg selv eller ikke, haha...

Har ingen tips til deg siden jeg sliter med dårlig selvbilde selv, men vit at du ikke er alene :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i det hjørnet der man føler at man ser stygg ut. Jeg føler det, men prøver å tenke at jeg er fin. Jeg unngår speil så langt jeg kan for å ha det bra i hodet mitt anngående selvbilde ;) Noen som har det likt? eller har følt det samme?

Anonymous poster hash: d82bd...a42

(Vet ikke om det er ulovelig å poste linker, på forhånd beklager jeg om det er tilfellet)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid et "bra" utseende hjelper noe på selvtilliten. Jeg er såklart "modellpen" men føler meg utrolig stygg. Har elendig selvfølelse.

Anonymous poster hash: d7f75...8a5

Hvordan henger det sammen egentlig? Hvordan "føler" man seg stygg når man vet man er direkte pen?

Anonymous poster hash: 91c75...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler meg ikke stygg, men føler at jeg ikke er pen nok. At jeg bør være pen for å være verdig en bra kjæreste. Det er jo de pene man blir forelsket i som oftest. Så det er ikke nok for meg å se vanlig ut.



Anonymous poster hash: 10c6d...2cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan henger det sammen egentlig? Hvordan "føler" man seg stygg når man vet man er direkte pen?

Anonymous poster hash: 91c75...9c5

Ingen er perfekt,og det finnes alltid noen som er penere. De som kanskje er 9'er føler seg truet av 10'er og 10'ere føler seg truet av andre 10'ere. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg føler meg ikke stygg, men føler at jeg ikke er pen nok. At jeg bør være pen for å være verdig en bra kjæreste. Det er jo de pene man blir forelsket i som oftest. Så det er ikke nok for meg å se vanlig ut.

Anonymous poster hash: 10c6d...2cb

Om du er et godt menneske så er du verdig en bra kjæreste. Det gjelder for alle det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er perfekt,og det finnes alltid noen som er penere. De som kanskje er 9'er føler seg truet av 10'er og 10'ere føler seg truet av andre 10'ere. osv.

Herregud, da er man bra smålig, om man ikke tåler at andre folk også er pene.

Anonymous poster hash: 10c6d...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...