Gå til innhold

Asexuell?

Gjest Gjest_Lindiana

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg vil si jeg "sliter" med dette, men et sexliv er jo et viktig del av et forhold og på noen måter føler jeg at jeg ikke er verdig å få en kjæreste fordi jeg ikke nødvendigvis vil klare å møte eller dekke behovet for et sexliv med en annen person.

Da jeg var yngre var jeg ganske interessert i sex, fetisjer og det hele, men nå er det liksom ikke like interessant lengre. Jeg var 18 da jeg hadde sex første gang, og har siden det bare hatt mindre og mindre lyst på sex med andre. Det er ikke en nødvendighet for meg selv om jeg ofte onanerer og fantaserer om sex med andre.

I tillegg har ofte tanken på at jeg kanskje bare ikke er interessert i sex med MENN blandet seg inn i alt dette, men så føler jeg liksom ikke noen sexuell dragning mot kvinner heller. Jeg har vært forelsket i begge kjønn, men jeg har aldri tatt steget og innrømmet eller innledet noe langvarig forhold med noen (hovedsaklig på grunn av at jeg ikke føler jeg "strekker til"). Det er heller det psykiske forholdet og tiltrekkingen jeg får utbytte av enn det fysiske.

Jeg føler meg ganske utilpass i et samfunn der det stadig hauses opp at dette med sex er så viktig. Overskrifter som "Slik blir du en mester i senga", "Sextriksene for et bedre parforhold" osv. bare forsterker min usikkerhet. Når det gjelder flørting, ute på byen, datingsider og lignende er det "alltid" det presset på sex, at man ser deilig ut, at man er "liggbar".. Jeg har bare lagt alt det på hylla og er ikke interessert i å delta i de samtalene. Jeg er ikke religiøs, fanatiker, moralrytter eller noe. Jeg har bare ikke "lysten" og interessen lengre.

Er det noen andre som har det slik?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tanken på at mennesker samler seg i par og formerer seg er veldig uvirkelig for meg.

Anonymous poster hash: a2a59...caf
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet (endret)

Ja, jeg har ingen planer om å formere meg. Samtidig så er det jo et savn etter å ha en å være sammen med, men vanskelig å finne noen som tenker det samme. Jeg føler liksom ikke for å "tyne" meg gjennom sex med en eventuell kjæreste. Det ville føltes veldig feil og dårlig gjort både overfor meg selv og en partner.

Endret av Lindiana
AnonymBruker
Skrevet

For min del så tror jeg det har noe med om jeg finner noen jeg virkelig liker. Jeg har lenge gått og ikke vært særlig interessert i sex, men når jeg plutselig møter en fyr som jeg liker, så føler jeg meg tiltrukket av ham og får lyst til å ha sex med ham. Er det ingen spesiell fyr jeg har et øye til, derimot, så er jeg temmelig aseksuell av meg..

Anonymous poster hash: 0b6b0...675
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Det du skriver er akkurat som jeg skulle skrevet det selv, bortsett fra at jeg faktisk har vært sammen med en jente over lenger tid som jeg var forelsket i.Men merket ingen forskjell i sexlyst og ønsket om å fysisk kontakt i forhold til menn jeg har vært sammen med.

Anonymous poster hash: 5e64f...202
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har ingen planer om å formere meg. Samtidig så er det jo et savn etter å ha en å være sammen med, men vanskelig å finne noen som tenker det samme. Jeg føler liksom ikke for å "tyne" meg gjennom sex med en eventuell kjæreste. Det ville føltes veldig feil og dårlig gjort både overfor meg selv og en partner.

Finnes platoniske men erotiske/romantiske forhold innenfor BDSM. En del menn som er in to orgasmekontroll/nekt/kyskhet.

Anonymous poster hash: 351ec...e69

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Hvor gammel er du?

Det du skriver er akkurat som jeg skulle skrevet det selv, bortsett fra at jeg faktisk har vært sammen med en jente over lenger tid som jeg var forelsket i.Men merket ingen forskjell i sexlyst og ønsket om å fysisk kontakt i forhold til menn jeg har vært sammen med.

Jeg er 28.

AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måte.

Anonymous poster hash: d187e...c45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28.

AB her som stilte spørsmålet om alder.

Ja, da er du jo gammel nok til å ha prøvd ut litt forskjellig på den fronten også. Vet det skal finnes forum for aseksuelle, så kanskje det er et sted å lete etter en likesinnet partner? At man er aseksuell er gjerne ikke det første man buser ut med når man møter nye mennesker, med mindre man er VELDIG åpen som person.

Ellers er det kanskje en liten trøst i å vite at man ikke er alene om å ha det slik :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Godt skrevet! Kjenner meg veldig igjen - kunne vært meg!

Jeg er 31 år nå, og aldri følt et begjær eller ønske om sex med noen som helst! Det normale er å se på sex som en essensiell og viktig del av et forhold, og det er jeg vel enig i - ellers er man vel bare venner...

Dermed kvier jeg for å inngå forhold, da jeg ikke har noen interesse av det seksuelle med en annen person... Men som deg så får jeg orgasmer på egenhånd, så helt aseksuell er man kanskje ikke...?

Anonymous poster hash: cd285...f2d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Jeg er 25 år. Debuterte for første gang som 18-åring.
Har vært i tre lange forhold; halvannet år, ett år, og tre år. Utover den første måneden, har vel alle forholdene endt opp ganske sexløse.
Grunnen er nok mitt dårlige selvbilde, klarer ikke å få orgasme under samleie, og har som regel ikke tålmodighet til å la han prøve å gi meg en orgasme på andre måter heller. Har derimot stor sexlyst når jeg drikker alkohol, men desverre varer ikke ett forhold lenge med bare fyllesex..
Nå er jeg singel og planlegger å være det lenge. Føler det er egoistisk å innlede ett forhold når jeg vet at jeg ikke kommer til å strekke til.
Deilig å slippe det sexmaset i ett forhold også, og bare det å kunne tilfredstille meg selv når jeg har lyst til det, som ofte ikke er mer enn èn gang i uken. Det holder for meg.
Men det blir jo ensomt i lengden. Men er vel vanskelig å finne en aseksuell mann å dele livet med også..

Anonymous poster hash: 6222f...f4b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Jeg er 25 år. Debuterte for første gang som 18-åring.
Har vært i tre lange forhold; halvannet år, ett år, og tre år. Utover den første måneden, har vel alle forholdene endt opp ganske sexløse.
Grunnen er nok mitt dårlige selvbilde, klarer ikke å få orgasme under samleie, og har som regel ikke tålmodighet til å la han prøve å gi meg en orgasme på andre måter heller. Har derimot stor sexlyst når jeg drikker alkohol, men desverre varer ikke ett forhold lenge med bare fyllesex..
Nå er jeg singel og planlegger å være det lenge. Føler det er egoistisk å innlede ett forhold når jeg vet at jeg ikke kommer til å strekke til.
Deilig å slippe det sexmaset i ett forhold også, og bare det å kunne tilfredstille meg selv når jeg har lyst til det, som ofte ikke er mer enn èn gang i uken. Det holder for meg.
Men det blir jo ensomt i lengden. Men er vel vanskelig å finne en aseksuell mann å dele livet med også..

Anonymous poster hash: 6222f...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...