AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Skal til Sunny Beach på søndag, og lurer dermed på om dere har noen tips for å ikke gå opp i vekt. Skal ikke drikke alkohol, og jeg kommer til å ta med meg havregryn og lettyoghurt. Men hva burde man velge når man skal ut og spise? Skal selvsagt unne meg noe godt, men vil ikke ese ut. Hva slags retter bør man velge? Grillet? Skal erstatte pommes frites, poteter osv med ekstra grønnsaker. Skal i tillegg kjøpe meg gulrøtter og annet frukt og grønt der borte, så jeg har knask på stranda. Anonymous poster hash: 0b96f...931
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #2 Skrevet 15. mai 2014 Ese ut på en uke? Du er klar over at det er svært begrenset hvor mye kroppen faktisk KAN legge på seg på en uke? Anonymous poster hash: 6c72b...eab 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #3 Skrevet 15. mai 2014 HAHAHA! Ta med deg mat på ferie? Er du helt ko-ko? Anonymous poster hash: af94b...143 12
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2014 #4 Skrevet 15. mai 2014 Skal til Sunny Beach på søndag, og lurer dermed på om dere har noen tips for å ikke gå opp i vekt. Skal ikke drikke alkohol, og jeg kommer til å ta med meg havregryn og lettyoghurt. Men hva burde man velge når man skal ut og spise? Skal selvsagt unne meg noe godt, men vil ikke ese ut. Hva slags retter bør man velge? Grillet? Skal erstatte pommes frites, poteter osv med ekstra grønnsaker. Skal i tillegg kjøpe meg gulrøtter og annet frukt og grønt der borte, så jeg har knask på stranda. Anonymous poster hash: 0b96f...931 Hysteri kaller jeg sånt som dette. 7
Gjest Solsmil Skrevet 15. mai 2014 #5 Skrevet 15. mai 2014 Tipper den lettyoghurten kommer til å være god etter å ha ligget varmt halve dagen mens du reiser.
sullå Skrevet 15. mai 2014 #6 Skrevet 15. mai 2014 Bare det å holde seg unna masse alkohol (et glass vin nå og da på feire burde da være lov?) og spise mer grønnsaker fremfor pommes frites er jo en bra start. Ellers bør du kose deg best mulig, og ha ferie! Hvis du tenker for mye på slanking, er det like greit å bli hjemme? 3
skruf Skrevet 15. mai 2014 #7 Skrevet 15. mai 2014 Du får kjøpt både havregryn og lettyoghurt i "sydenland", ikke så stor forskjell i butikker på sånne vanlige turistplasser enn hjemme i Norge. Synes det blir i overkant når man skal på ei lita uke ferie og ikke kan unne seg noe særlig. Du vil ikke legge på deg så mye på ei uke uansett. Dessuten er det hva du spiser de andre ukene i året som er utslagsgivende, og ikke den stakkarslige ferieuka. Når det er sagt så er det bare å velge smart på restauranter. Velg rene produkter som fisk eller kjøtt og ikke fritert mat. Frukt til dessert er også godt. Velg grønnsaker og salat som tilbehør og gode oljer som dressing på salaten. Saftis er bedre enn fløteis, drikk mye vann. Også smart å få i seg noe salt når det er veldig varmt og du svetter mye. Vær aktiv også; svøm mye, gå turer. Jeg bruker alltid å stå opp tidlig når jeg er ute og reiser (våkner tidlig av meg selv), og bruker å ta en joggetur på morgenen før sola, mann og barn har stått skikkelig opp. Ganske ok å starte dagen med det:) 1
magicpie Skrevet 15. mai 2014 #8 Skrevet 15. mai 2014 En annen ting som er litt dumt med å ta med yoghurt til syden, er at begrene kan "eksplodere" under flyturen på grunn av trykket. Det er ikke så gøy å få yoghurt ut over alle klærne sine 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #10 Skrevet 15. mai 2014 Synes ikke du fortjener noen ferie akkurat nå, du bør heller være hjemme og trene den uka. Anonymous poster hash: b8c7e...adc 3
Inwe Skrevet 15. mai 2014 #11 Skrevet 15. mai 2014 Ferie er ferie! Kan spise sunt og trene resten av året
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #12 Skrevet 16. mai 2014 Du får kjøpt både havregryn og lettyoghurt i "sydenland", ikke så stor forskjell i butikker på sånne vanlige turistplasser enn hjemme i Norge. Du vil ikke legge på deg så mye på ei uke uansett. Dessuten er det hva du spiser de andre ukene i året som er utslagsgivende, og ikke den stakkarslige ferieuka. Vel,jeg la på meg 6 kilo når jeg var på en 10 dagers sydentur. Til TS: Spis det du føler for. Følerdu for å skeie ut gjør det. Føler du ikke for å skeie ut, la vær. Anonymous poster hash: 93df2...4ef
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #13 Skrevet 16. mai 2014 Du får kjøpt både havregryn og lettyoghurt i "sydenland", ikke så stor forskjell i butikker på sånne vanlige turistplasser enn hjemme i Norge. Synes det blir i overkant når man skal på ei lita uke ferie og ikke kan unne seg noe særlig. Du vil ikke legge på deg så mye på ei uke uansett. Dessuten er det hva du spiser de andre ukene i året som er utslagsgivende, og ikke den stakkarslige ferieuka. Når det er sagt så er det bare å velge smart på restauranter. Velg rene produkter som fisk eller kjøtt og ikke fritert mat. Frukt til dessert er også godt. Velg grønnsaker og salat som tilbehør og gode oljer som dressing på salaten. Saftis er bedre enn fløteis, drikk mye vann. Også smart å få i seg noe salt når det er veldig varmt og du svetter mye. Vær aktiv også; svøm mye, gå turer. Jeg bruker alltid å stå opp tidlig når jeg er ute og reiser (våkner tidlig av meg selv), og bruker å ta en joggetur på morgenen før sola, mann og barn har stått skikkelig opp. Ganske ok å starte dagen med det:) Vel,jeg la på meg 6 kilo når jeg var på en 10 dagers sydentur. Til TS: Spis det du føler for. Følerdu for å skeie ut gjør det. Føler du ikke for å skeie ut, la væAnonymous poster hash: 93df2...4ef
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #14 Skrevet 16. mai 2014 Vel,jeg la på meg 6 kilo når jeg var på en 10 dagers sydentur. Til TS: Spis det du føler for. Følerdu for å skeie ut gjør det. Føler du ikke for å skeie ut, la væAnonymous poster hash: 93df2...4ef Du kan ikke legge på deg 6 kg fett på 10 dager, det er ikke fysisk mulig. Da er det isåfall en del vann inne i bildet. Og det kommer jo ut igjen så det har jo absolutt ingenting å si.. Anonymous poster hash: 6c72b...eab 6
drue Skrevet 16. mai 2014 #15 Skrevet 16. mai 2014 Vel,jeg la på meg 6 kilo når jeg var på en 10 dagers sydentur. Til TS: Spis det du føler for. Følerdu for å skeie ut gjør det. Føler du ikke for å skeie ut, la væAnonymous poster hash: 93df2...4ef Det var nok ikke 6 kg fett 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #16 Skrevet 16. mai 2014 Vel,jeg la på meg 6 kilo når jeg var på en 10 dagers sydentur. Til TS: Spis det du føler for. Følerdu for å skeie ut gjør det. Føler du ikke for å skeie ut, la væAnonymous poster hash: 93df2...4ef Spiste du 5400 kcal overskudd hver dag i ferien din? Anonymous poster hash: 0df00...933 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #17 Skrevet 16. mai 2014 Dropp å ta med deg mat. Det får du kjøpt der nede garantert. Og ikke vær hysterisk. Du ødelegger ikke spesielt mye av en uke, uten at man trenger å fråtse i store mengder for det. Så heller tenk på porsjonsstørrelser. Frityrstekt mat er uansett bare greit å styre unna, og spise heller masse grønnsaker og enten kjøtt eller fisk ved siden av som ikke svømmer i saus. Og selv om man skal på ferie, så er det lov å bevege seg. Svøm, gå en morgentur, gå på sightseeing, løp en tur på stranda om morgenen. Ta en tur på stranda i solnedgangen. Ferie for meg = vektnedgang eksempel. Men så sitter jeg ikke i ro og spiser hele dagen, men er på farten fra morgen til kveld. Anonymous poster hash: 5018e...69a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #18 Skrevet 16. mai 2014 Da jeg var to uker i syden spiste jeg nutella hver dag, vi drakk en del, spiste bare det jeg hadde lyst på av middager, altså ikke så veldig sunn Jeg veide 54 kilo da jeg reiste ned, når jeg kom hjem veide jeg 52 kilo, jeg la heller ikke mer på meg ukene etterpå.. Har nok mye å gjøre med at jeg svetter som en gris der nede, så ikke vær hysterisk. Å kutte pommefrites og alkohol hjelper lenge :-) Anonymous poster hash: 568f3...f91 2
Gjest Chloe87 Skrevet 16. mai 2014 #19 Skrevet 16. mai 2014 Unngå alkohol, mye godteri, potetgull og poteter.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #20 Skrevet 16. mai 2014 Unngå alkohol, mye godteri, potetgull og poteter. Hvor mange har du hørt om som dro til Syden, forspiste seg på poteter og kom hjem tykke? Anonymous poster hash: a03c4...4eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå