Gå til innhold

HJEEELP, noe beveger seg i magen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trolletråd??????

Har du seriøst ikke vært hos legen ennå????!!? Snakker om å kødde med helsa dersom det her er sant!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen her inne som kan si hva det er. Mange har gitt deg beskjed om å dra til legen, og det burde du gjøre når det fremdeles er et problem med magen.

Anonymous poster hash: d494e...a56

Har vært til legen så mange ganger av diverse årsaker det siste året at jeg kvier meg faktisk til å gjøre det. Føler ikke dette er et stort nok problem til å ringe dem, det er jo ikke vondt eller akutt. Kommer vel til å bli avskrevet som hypokonder snart hvis jeg skal drive å ringe dem for så mye forskjellig. Legekontoret i min kommune er også er forferdelig dårlig også, det tar ekstremt lang tid før man får time så lenge det ikke er akutt selvsagt også er de er dårlige på og følge opp. Har aldri fått noe ut av timene i grunn annet enn å bli blakk. Er jo derfor jeg spør her, om noen vet hva det kan være og om det i det hele tatt er noe å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: e530c...992

Skrevet

Og hva om du har en diger orm i magen..?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og hva om du har en diger orm i magen..?

Jeg spør her for å forhøre meg om noen har litt peiling på hva det kan være. Høres ikke ut som du har det, annet enn at du er ute etter å være frekk. Det finnes nok av tråder på dette forumet om alt mulig slags spørsmål, vil ikke si at mitt er det verste akkurat. Må da gå an å svare ordentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har en alien i magen(noe jeg innbiller meg vil gjøre ekstremt vondt da bulingen starter rett før de spretter ut av brystet ditt) så høres det ut som en baby. Luft og tarmaktivitet vil man ikke kunne fysisk se komme bulende ut av kroppen.

Gå til lege!

Tullprat rett og slett. Jeg har sett magen hoppe ut fysisk. Det var luft.

Anonymous poster hash: 13939...d67

Skrevet

Jeg spør her for å forhøre meg om noen har litt peiling på hva det kan være. Høres ikke ut som du har det, annet enn at du er ute etter å være frekk. Det finnes nok av tråder på dette forumet om alt mulig slags spørsmål, vil ikke si at mitt er det verste akkurat. Må da gå an å svare ordentlig.

Flere her har svart deg, og bedt deg oppsøke legen. Og ja, mitt siste svar var overdramatisk, men se på dine svar her. Ikke er du gravid, testene er negative, og da må det være noe annet, og det tror jeg neppe at noen her på kg er kunnskapsrike nok til å gi deg et svar på hva som er problemet med akkurat din mage.

Da får du tåle at noen svarer deg litt frekt slik som du unnlater å ta personlig ansvar og oppsøke legen etter så mange dager.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Flere her har svart deg, og bedt deg oppsøke legen. Og ja, mitt siste svar var overdramatisk, men se på dine svar her. Ikke er du gravid, testene er negative, og da må det være noe annet, og det tror jeg neppe at noen her på kg er kunnskapsrike nok til å gi deg et svar på hva som er problemet med akkurat din mage.

Da får du tåle at noen svarer deg litt frekt slik som du unnlater å ta personlig ansvar og oppsøke legen etter så mange dager.

Etter jeg ble mor er det vel svært få som faktisk har tatt ansvar over sin egen kropp like mye som meg. Ergo har jeg troppet opp hos lege så mange ganger av diverse årsaker det siste året at det begynner rett og slett å bli pinlig å dra dit flere ganger på så kort tid. Får da være grenser for hva man ringer for, er jo ikke så veldig kjekt om man blir luket av som noe hypokonder heller. Siden graviditetstesten som jeg tok i dag var negativ vil jeg derfor forhøre meg her om noen har opplevd lignende og vet hva det kan være. Hvis det mest sannsynlig er luft og tarmene er det ingen grunn å ringe lege, men hvis dere (de som faktisk har peilig vel og merke) fortsatt tror det er bekymringsverdig og at noe er grusomt galt skal jeg jo selvfølgelig ringe legen! På legekontoret vårt får man uansett ikke time før etter flere måneder som regel uansett, så ser ikke hvorfor det er så galt av meg å spørre om råd her inne!!

Derfor spør jeg igjen:

Hei dere, nå er det en stund siden jeg startet tråden og jeg blir bare mer og mer forvirret for hver dag. Helt siden jeg opprettet tråden og jeg kjente første bevegelse i magen, har det ikke stoppet opp. Nå kjenner jeg bevegelse litt her og litt der i løpet av døgnet, og ikke bare på kvelden. Man ser også mange av bevegelsene fra utsiden også enda, både med at det buler ut i forskjellige størrelser og grader. Det er ikke bare over navlen på venstre side, men overalt ved mageområdet egentlig. Når jeg kjenner på magen føles det ut som om det er noe på undersiden, og magen kjennes ofte ganske hard ut og har fått en litt rar rund oppblåst form (er ganske tynn og har veldig flat mage). Noen ganger når det er mye aktivitet og det buler ut, prøver jeg å presse på det punktet etter at kulen har trukket seg tilbake. Da kan "det" gjerne respondere med å poppe ut et annet sted på magen eller komme kjapt opp på samme sted...Når jeg går løper rundt på jobb i stramme bukser kan jeg plutselig kjenne noe som "stikker" ut på et punkt, for å hilse nærmest..Akkurat som når man er gravid altså. På en annen side akkurat som hvis man har luft og mat i tarmene også..

Jeg føler jeg slipper ut ekstremt mye luft nå for tiden, har ikke fjertet så her mye siden forrige svangerskap. Dette høres mer ut som tarmproblemer tenker jeg, men det var jo også en av de største symptomene jeg hadde sist jeg var gravid. Fjertet seriøst hele tiden for jeg ble så mye plaget med luft.

Har drevet og lest litt om kvinner som oppdager graviditeter sent, og at det er mulig at man har månedlige blødninger som ligner mensen. For det er vel det som tilsier at jeg umulig kan være gravid nå, har nemlig hatt blødninger i en uke nå. Det startet med så lite blod at jeg så vidt trengte bind, har aldri blødd så lite under mensen. Først de siste par dagene har jeg virkelig startet å blø. Kjenner veldig mensensmerter nederst i magen.

Nå har jeg tatt en test i dag som jeg kjøpte på apoteket og den visste negativ. Så da kan jeg vel umulig være gravid da? Når jeg tisset i en kopp hos legen for snart to måneder siden og den visst nok var negativ, og testen jeg selv tok i dag var negativ. Er det i det hele tatt noen mulighet da?

Så hva tror dere, er det tarmen som buler ut hele tiden nå og beveger seg rundt om i hele mageområdet til alle døgnets tider? Spiser ikke akkurat så veldig mye, så er jo rart at det skal være så mye mat som kan bule ut da hele tiden. Kan vel ikke være fantomspark siden man ser det fra utsiden og det er så ofte? Kan det være svulst, kreft? Orm? Brokk kan det vel ikke være siden det buler ut ved hele mageområdet, ikke er det vondt heller.

Er det noen der ute som vet hva dette kan være, og om det er noe man i det hele tatt burde bekymre seg over eller om det mest sannsynlig er luft?

Skrevet

Etter jeg ble mor er det vel svært få som faktisk har tatt ansvar over sin egen kropp like mye som meg. Ergo har jeg troppet opp hos lege så mange ganger av diverse årsaker det siste året at det begynner rett og slett å bli pinlig å dra dit flere ganger på så kort tid. Får da være grenser for hva man ringer for, er jo ikke så veldig kjekt om man blir luket av som noe hypokonder heller. Siden graviditetstesten som jeg tok i dag var negativ vil jeg derfor forhøre meg her om noen har opplevd lignende og vet hva det kan være. Hvis det mest sannsynlig er luft og tarmene er det ingen grunn å ringe lege, men hvis dere (de som faktisk har peilig vel og merke) fortsatt tror det er bekymringsverdig og at noe er grusomt galt skal jeg jo selvfølgelig ringe legen! På legekontoret vårt får man uansett ikke time før etter flere måneder som regel uansett, så ser ikke hvorfor det er så galt av meg å spørre om råd her inne!!

Det er bedre å oppsøke legen en gang for mye. Og får du kommentar på at du virker som en hypokonder får du vise dem fingeren. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere måneders ventetid?! Min lege har ventetid på et par dager. Kan du bytte fastlege? Du kan gjøre det selv på nett, eller ringe fastlegetelefonen 810 59 500

Anonymous poster hash: 7d8a3...125
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere måneders ventetid?! Min lege har ventetid på et par dager. Kan du bytte fastlege? Du kan gjøre det selv på nett, eller ringe fastlegetelefonen 810 59 500

Anonymous poster hash: 7d8a3...125

Det nytter ikke å bytte fastlege, prøvde det. Får aldri komme til fastlegen min uansett om jeg må vente så lenge, får alltid time hos forskjellige leger og studenter. Som sagt er det et forferdelig dårlig legekontor, men det er det eneste i kommunen og vi bor på bygda et godt stykke unna nærmeste by i nabokommunen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du normal avføring?

Vektendringer?

Anonymous poster hash: 630ed...eda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du normal avføring?

Vektendringer?

Nei, sliter med avføringen, noen ganger får jeg det ikke ut uansett hvor hardt jeg presser og uansett hvor mye jeg føler at jeg må på do. Har også gått mye ned i vekt og har ubeskrivelig dårlig matlyst, er 172 og 48 kg :(

Skrevet

Nei, sliter med avføringen, noen ganger får jeg det ikke ut uansett hvor hardt jeg presser og uansett hvor mye jeg føler at jeg må på do. Har også gått mye ned i vekt og har ubeskrivelig dårlig matlyst, er 172 og 48 kg :(

Høres litt ut som om du er forstoppet da, og at det er luft og tarminnhold som buler ut. Har du endret kostholdet mye i det siste? Kanskje du har noen matintoleranser?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde ringe legen siden du har gått ned mye i vekt. Dårlig matlyst, vektanedgang og forstoppelse kan henge sammen, men det er greit å få det sjekket. Du bør jo i første omgang få tatt ett røntgen bilde av buken.

Anonymous poster hash: 472dc...9ec
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du burde ringe legen siden du har gått ned mye i vekt. Dårlig matlyst, vektanedgang og forstoppelse kan henge sammen, men det er greit å få det sjekket. Du bør jo i første omgang få tatt ett røntgen bilde av buken.

Anonymous poster hash: 472dc...9ec

Det med vektnedgang og dårlig matlyst har jeg hatt i snart et år nå og har vært hos lege allerede for å få hjelp. De tok blodprøver, sjekket lungene, blodtrykk og det vanlige. Alt var normalt, så da var de ferdige med den saken. Ble ikke fulgt opp...

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta noe lakserende, det er reseptfritt. Forsøk å få tømt deg helt. Om plagene vedvarer etter det må du ringe legen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp dette var skremmende lesning, ble ganske redd nå ja

Symptomer er vanlig i tidlige stadier av eggstokkreft, men disse blir ofte ikke oppdaget. Dette er fordi det dreier seg om ganske alminnelige symptomer som vanligvis er tegn på noe annet. Symptomene er smerter i bekkenet og nedre del av buken, forstoppelse og diaré. Du kan også føle deg oppblåst eller mett selv om du har spist lite, gå ned i vekt uten at du slanker deg eller måtte late vannet oftere. Et av de viktigste symptomene er vedvarende oppblåsthet i magen. Andre symptomer på eggstokkreft er uregelmessige blødninger fra skjeden, hovne ankler, ryggsmerter og en klump eller kul i magen.

Fra helsebiblioteket. Symptomene på eggstokkreft stemmer jo skremmende på alt jeg har slitt med over lengre tid. :(

Eller så må det nesten være brokk tror jeg. Klemte litt (eller mye) for hardt på magen da jeg ville finne ut om det er noe på undersiden, og det er helt klart en rundt kul på venstre side over navlen. Nå buler den opp bare på den plassen ganske ofte, og blir ganske høy noen ganger. Er ikke vondt, men helt klart ubehagelig. Når jeg presset og trykte på den kunne det høres ut som små bobler ble sluppet ut for en liten stund siden. Virker som jeg har irritert den med all pressingen :fnise: Okei, nå må jeg vel ringe lege i morgen da. Får håpe at jeg kan få time før legesenteret tar sommerferie.

Men seriøst, hva tror dere om eggstokkreft, er det noe jeg burde sjekke ut? Eller bare leter jeg etter problemer nå? Ble vettskremt av å lese hvor liten sjanse det er for å overleve hvis man faktisk har det :(

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp dette var skremmende lesning, ble ganske redd nå ja

Fra helsebiblioteket. Symptomene på eggstokkreft stemmer jo skremmende på alt jeg har slitt med over lengre tid. :(

Eller så må det nesten være brokk tror jeg. Klemte litt (eller mye) for hardt på magen da jeg ville finne ut om det er noe på undersiden, og det er helt klart en rundt kul på venstre side over navlen. Nå buler den opp bare på den plassen ganske ofte, og blir ganske høy noen ganger. Er ikke vondt, men helt klart ubehagelig. Når jeg presset og trykte på den kunne det høres ut som små bobler ble sluppet ut for en liten stund siden. Virker som jeg har irritert den med all pressingen :fnise: Okei, nå må jeg vel ringe lege i morgen da. Får håpe at jeg kan få time før legesenteret tar sommerferie.

Men seriøst, hva tror dere om eggstokkreft, er det noe jeg burde sjekke ut? Eller bare leter jeg etter problemer nå? Ble vettskremt av å lese hvor liten sjanse det er for å overleve hvis man faktisk har det :(

Det høres ut som det har med tarmene å gjøre ettersom det med boblene m.m. som du forteller om. Kontakt lege i morgen og fortell om alle symptomer. Ikke bekymre deg for tidlig om hva det kan være.

Legen sørger for å undersøke deg og for å henvise deg videre til eventuelle andre undersøkelser.

Det er jo greit at du sier fra om det som du har lest om og fått vite i tråden her også.

Anonymous poster hash: a7e65...e01

AnonymBruker
Skrevet

Din klump/kul flytter på seg ettersom jeg forsto? Og det høres typisk ut som brokk.

Ved brokk: I mange tilfeller løses problemet ved å bruke brokk-bind, og andre ganger opereres det.

AnonymBruker
Skrevet

nå må jeg vel ringe lege i morgen da. Får håpe at jeg kan få time før legesenteret tar sommerferie.

Spør om å få hastetime og få komme inn til legen i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...