Gå til innhold

Morgengave til min elskede eller utgiftene til bryllupet?


Atilla

Anbefalte innlegg

Vi sliter med å klare bryllupsbudsjettet, og før jeg fikk alle tall på bordet gikk jeg og la av en morgengave til 8500... Vi har ikke pratet om morgengaver i det hele tatt, men jeg har veldig lyst til å overraske ham med en klokke. Han trenger ny, og dette er et veldig bra merke som jeg har fått 1500 i rabatt på.

Har nå dårlig samvittighet... Jeg har spart 7000 i vinter med tanke på morgengave, men må også bruke 1500 av skattepenger, og disse vet han om.

Økonomien blir såpass stram etter bryllupet, så det kan være at vi i verste fall må avlyse ferien med barna. Noe jeg ikke har lyst til, for de gleder seg sånn.

Hva gjør jeg? Skal jeg bruke sparepengene mine på andre ting? Vil jo så gjerne gi ham et tegn på hvor høyt jeg elsker ham, og denne klokken var så fin.

Klem fra rådløs Atilla :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe en litt billigere morgengave? Finnes jo mange klokker som er rimeligere enn som så? At du elsker ham høyt, vet han jo - og det bekrefter du nok engang når du sier "ja" :).

Kjærligheten regnes jo ikke ut ifra prisen på morgengaven...

Klem fra Carine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å finne en nesten like fin som er bitt litt billigere? Jeg hadde ikke likt om min kjære hadde brukt så mye penger på morgengave til meg at vi hadde måttet avlyse en ferie. Det blir liksom helt feil syns jeg. Finn noe du har råd til, han blir nok kjempeglad likevel! Eller gi han et gavekort på klokka, sånn at han får den når du har fått spart opp nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Enig med Engel!

Ville valgt en som var rimeligere, slik at andre planlagte ting ikke må avlyses fordi du har brukt for mye på en morgengave.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakka litt om dette i natt, for jeg har mer lyst til å bruke penger til en ferie på oss (iom at vi ikke har planlagt bryllupsreise), enn på dyr (og tildels "unyttig") morgengave.

Sånn som jeg ser det så har vi et helt liv foran oss til å gi hverandre gaver, men denne sommern er siste vi har sammen alene, før vi får barn.

(På en annen side, så har vi et helt liv å reise på ferie sammen, men bare Én morgengave...)

Ei venninne av meg har rådet oss til å kjøpe gaver, for det gjorde ikke de, og det syntes hun var litt kjipt. Så det er mulig vi kompromisser litt med en rimlig, men personlig gave. Men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at morgengave til ham er et "must". Gjør det heller litt morsomt og pakk inn et bilde av klokken du ønsker å gi ham og skriv et eller annet om at denne skal du få en gang jeg har mange penger :P

Det er mye kjekkere med en ferie og opplevelse sammen, enn en klokke som man egentlig ikke har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok prioritert ferie med familien foran en såpass dyr morgengave.

Vet ikke i det hele tatt hva jeg skal gi min kommende mann selv, så hvis noen har noen flotte tips mottas disse med stoooor takk!

Men en gave til 8000 synes jeg er dyrt. Jeg tror nok han vet at du elsker ham like høyt om han får en "billigere" utgave. :P

Jeg synes dette med morgengaver høres utrolig koselig ut, men det har kanskje muligens "tatt av litt" når det gjelder kostnad. Det å gifte seg er jo rådyrt i seg selv.

Kanskje blir vår gave til hverandre at vi tar oss råd til bryllupsreise?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville glatt latt være å kjøpe gave og heller reist på ferie.

Vi ble enige om å ikke kjøpe til hverandre og heller ta det igjen til 1års dagen.

Han kjøpte likevel gave til meg, et smykke til rundt 1000 kr. kan jeg tenke meg. Ikke noe dyrere enn det ihvertfall. Jeg ble kjempeglad og vi hadde mat i mnd. etter bryllupet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også dere skulle satse på billigere morgengave og heller ferietur.

Jeg kjøpte rollerblades 750,- og playstation1 999,- til mannen min i morgengave.

Og mannen min ble veldig glad for det.

Jeg kjøpte forresten klokke til mannen min i bursdagspresang og den kosta ikke mer enn 1700,- og den var sikkelig fin.

Er du også sikker på at han syns det er greit å bruke 8000,- på en klokke?

Hadde mannen min kjøpt klokke til 8000,- hadde jeg syns det hadde vært alt for mye å bruke på en klokke og ville heller at vi hadde brukt pengene på noen annet som f.eks. reise.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...