Gå til innhold

Uansvarlig mor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville varslet barnevernet. Jo mer bakgrunnsinformasjon de har, jo bedre rustet er de til å hjelpe barna. Ja, og i slike tilfeller skal man glemme at mor er ei god venninne og fokusere på den sårbare parten i situasjonen....

Anonymous poster hash: 82883...44a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville varslet barnevernet. Jo mer bakgrunnsinformasjon de har, jo bedre rustet er de til å hjelpe barna. Ja, og i slike tilfeller skal man glemme at mor er ei god venninne og fokusere på den sårbare parten i situasjonen....

Anonymous poster hash: 82883...44a

Det er det som er problemet også (uavhengig av denne tråden såklart), hun er svært uansvarlig som venninne også, mange har fått nok og vendt henne ryggen. Jeg begynner også å få nok. Hun mener nok ingen vondt, hu er bare ikke istand til å se sin rolle i noe som helst. Det er alle andre det er noe galt med hele tiden. Jeg håper hun en dag innser det og får hjelp.

Anonymous poster hash: cab92...fd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mildt sagt frustrert over ei venninne. Hun har flere barn, hvorav alle har kroniske diagnoser som krever mye oppfølging, men ikke minst stabilitet og faste rammer. Jada, alle barn trenger det, men det blir ekstra viktig når de er syke.

For 1,5 år siden bestemmer hun seg for å gå fra barnefaren. Har ingen problemer med å forstå det, er du ulykkelig så er du ulykkelig. Innen 1 uke etter hun har flytter ut er hun rett i et forhold med ny mann. Jada, de har kjent hverandre lenge, men likevel. Barna blir introdusert for han så godt som med en gang. De har knapt klart å fordøye at mamma og pappa ikke bor sammen og at de har måttet flytte og være kasteball mellom to foreldre som hater hverandre. Så ny mann.

I løpet av få uker har hu tatt med seg ungene og nærmest flyttet inn til han nye. Så, kort tid etter (vi snakker uker) bestemmer hun seg for at han er falsk og gal, og trygler eksen om å bli tatt tilbake. Ungene plukker såklart opp situasjonen. Det skjer ikke. Hun bråbestemmer seg for å flytte tilbake til hvor hun er fra, noen timer unna. Hun river ungene opp fra skolen og får de inn i nye skoler.

Noen uker senere bestemmer hun seg for at den nye typen var ok likevel, og de forlover seg innen noen uker. Det ender med at hu drar med seg ungene tilbake til gamle stedet, og de må bytte skole igjen.

Ca 4 mnd senere gifter de seg, uten altfor mange sin forståelse og velsignelse. Mange vendte de ryggen, noe som sikkert har vært medvirkende årsak til at de flytter igjen. Denne gangen til utlandet, hvor de verken har familie eller venner. Ingen av dem jobber. Eldstemann har i mellomtiden flyttet midlertidig til besteforeldre og er tilbake på skolen de ble flyttet til første gang. Eldstemann har også utreagert mye siste året, og skulle derfor ikke bli med på flyttelasset til utlandet, men bli boende hos besteforeldre. Helt til det såklart også endrer seg. Det er ingenting som er konstant eller stabilt.

Hvordan har de råd til å flytte til utlandet når ingen av de jobber?

Anonymous poster hash: 8722d...052

Skrevet

Her er det bare en ting å gjøre, og det er å ringe barnevernet og fortelle det du vet.

Det er sikkert ikke sympatisk av meg, men jeg må si venninneforholdet hadde fått seg en kraftig knekk. Dette er helt utrolig umodent, og mor høres på grensen til tilbakestående ut når hun har så liten innsikt i hvordan omstendighetene påvirker barna. Hennes innsikt er så liten at det virkelig går på omsorgsevnen løs her. Det er selvfølgelig helt ok at mor skal få kunne ha en ny kjæreste, men så mye ubesluttsomhet og fram og tilbake kan hun ikke utsette barn for. Hun kan heller ikke bagatellisere at datteren har levd med trusselen fra et annet barn uten å gjøre noe med det.

Stakkars, stakkars barn! Jeg får helt vondt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har de råd til å flytte til utlandet når ingen av de jobber?

De får trygd fra Norge

AnonymBruker
Skrevet

De får trygd fra Norge

Uansvarlige snyltere altså..

Nei, fy søren.. Du kan ikke la barna vokse opp i et slikt miljø, det er helt absurd.. Jeg er sjokkert over at voksne mennesker kan ha mindre selvinnsikt enn en 14 åring altså...

Du er nødt til å kontakte barnevernet TS.. Du må fortelle hvordan du vet alt og hvem du er, men si at du ønsker at BV holder deg anonym ovenfor venninnen din..

Disse barna trenger en trygg og stabil oppvekst sammen i Norge.. Og at hun flytter fra sitt syke barn gjør meg bare kvalm.. Kontakt barnevernet, jeg lover deg at du vil angre hvis ikke. Jo fler som gir beskjed, jo mer seriøst griper BV inn. Gi uttrykk for at du er svært beskymret hvis de flytter til utlandet før de griper inn, pga. de er arbeidsløse og er i et ustabilt forhold som ikke har vart lenge, osv. Få med alt du skrev i innlegget, og mer om du har.

Anonymous poster hash: fca58...2bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansvarlige snyltere altså..

Nei, fy søren.. Du kan ikke la barna vokse opp i et slikt miljø, det er helt absurd.. Jeg er sjokkert over at voksne mennesker kan ha mindre selvinnsikt enn en 14 åring altså...

Du er nødt til å kontakte barnevernet TS.. Du må fortelle hvordan du vet alt og hvem du er, men si at du ønsker at BV holder deg anonym ovenfor venninnen din..

Disse barna trenger en trygg og stabil oppvekst sammen i Norge.. Og at hun flytter fra sitt syke barn gjør meg bare kvalm.. Kontakt barnevernet, jeg lover deg at du vil angre hvis ikke. Jo fler som gir beskjed, jo mer seriøst griper BV inn. Gi uttrykk for at du er svært beskymret hvis de flytter til utlandet før de griper inn, pga. de er arbeidsløse og er i et ustabilt forhold som ikke har vart lenge, osv. Få med alt du skrev i innlegget, og mer om du har.

Anonymous poster hash: fca58...2bd

Man er ikke snylter fordi man er ufør, AB. Det blir en for dum avsporing fra tråden. De flytter ikke fra dattra, hun skal bli med. Poenget er at det ene øyeblikket skal de ha henne med, det andre øyeblikket ikke. Ingenting er konsekvent. Vi andre blir slitne bare å høre om det, kan ikke se for meg hvordan det er for ungene.

Kanskje det er bra at de flytter og får en ny start, hvem vet. Men mee barn med så tunge diagnoser som krever mye ekstra, og som ikke minst MÅ ha trygge rammer rundt seg, får jeg problemer med å se at det at igjen rives vekk fra miljø er bra. Jeg forstår de vil flytte, virkelig. Men det er jo en forskjell på å flytte til et nytt sted nærmere familie, og å forlate landet. Nytt språk, ny kultur, ingen nettverk. Mulig det finnes bra oppfølging for barna der likevel såklart.

AnonymBruker
Skrevet

De er forøvrig ikke i et ustabilt forhold nå som de bestemte seg. Men det er snakk om 1 år, og å være gift er ingen garanti. Når det er sagt så har jeg fått inntrykk av at han er flink med ungene, men jeg kjenner han strengt talt ikke.

Det er ikke det at de flytter til utlandet jeg (vi) reagerer på, det er summen av alt.

Gjest Evans
Skrevet

Uff, det hørtes fryktelig slitsomt ut for barna.

Men hvor er faren? Hvorfor kan de ikke bo hos han når mor skal virre land og strand rundt? Ser at to av barna bor hos besteforeldrene, og det er nok kanskje bra hvis de er stabile og greie mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes fryktelig slitsomt ut for barna.

Men hvor er faren? Hvorfor kan de ikke bo hos han når mor skal virre land og strand rundt? Ser at to av barna bor hos besteforeldrene, og det er nok kanskje bra hvis de er stabile og greie mennesker.

Faren kan ikke ha eneansvar for barna, enkelt og greit. Et av barna bor (dvs frem og tilbake)hos besteforeldre akkurat nå. Men skal bli med (eller hvem faen veit) flyttelasset.,

AnonymBruker
Skrevet

Faren kan ikke ha eneansvar for barna, enkelt og greit. Et av barna bor (dvs frem og tilbake)hos besteforeldre akkurat nå. Men skal bli med (eller hvem faen veit) flyttelasset.,

Hvorfor ikke?

• Liker 2
Gjest Evans
Skrevet

Ok, men da er det godt det er besteforeldre inn i bildet - selv om det kanskje ikke blir en varig løsning det heller for barna.

Jeg håper det blir rolig fremover. Kanskje slår de seg ned i utlandet og lever der i mange år fremover. Jeg tror det ikke er godt for barna og bli flyttet hit og dit uten særlig forvarsel.

Skrevet

Stakkars barn... Ta kontakt med barnevernet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke?

Det er ikke relevant for tråden..

Gjest Malanthor
Skrevet

Du må sende en bekymringsmelding hvor du skriver ned alt du vet. Spesielt hvis du mistenker at det er noe barnevernet ikke vet så er dette viktig.

Skulle ønske folk som det der kunne blitt tvangsterilisert.

AnonymBruker
Skrevet

Du må sende en bekymringsmelding hvor du skriver ned alt du vet. Spesielt hvis du mistenker at det er noe barnevernet ikke vet så er dette viktig.

Skulle ønske folk som det der kunne blitt tvangsterilisert.

Er man pliktig å oppgi navnet sitt når man melder fra? Kjenner jeg kvier meg for muligheten for å bli avslørt

Skrevet

Er man pliktig å oppgi navnet sitt når man melder fra? Kjenner jeg kvier meg for muligheten for å bli avslørt

Hva er viktigst, at barna har det bra eller at vennskapet kanskje ryker?

Men jeg tror du kan være anonym.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktigst, at barna har det bra eller at vennskapet kanskje ryker?

Men jeg tror du kan være anonym.

Vennskapet bryr jeg meg ikke lenger om, det er ikke det dette omhandler. Mennesker snakker, mennesker dømmer, mennesker manipulerer og lyver. Hvis jeg ikke kan ringe inn anonymt tviler jeg på at jeg vil gjøre det :(

Skrevet (endret)

Jeg syntes ikke du overreagerer. Dette er ustabilt for de små. Du sier alle har kroniske helsetilstander. Er dette tilfeldigvis ADHD? Nå er ikke jeg lege eller psykolog, men jeg har bare erfart at barn med ustabile forhold noen ganger har mange symptomer som er like med ADHD

Endret av mini-mio
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å gå inn på diagnoser her. Er det noen som vet om jeg må opplyse om mitt navn til BV hvis jeg ringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...