18år Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 I går fikk jeg diagnosen kyssesyken. Forrige uke viste den positiv på hurtigtesten, og den var og positiv på de prøvene som ble sendt til sykehuset. Jeg er nå i gang på skole igjen, etter kun en uke. Eneste jeg plages med er trøtt- og slapphet. Forrige uke hadde jeg feber, muskelsmerter og sår hals. Prøvene som ble sendt inn viste at jeg har fine leververdier, og resten av blodprøvene var og fine. Jeg spurte legen angående alkohol på fredag (er russ), og da kunne jeg ta noen få rusbrus. Det jeg lurer på er hvordan kroppen vil reagere? Kjedelig å ikke være med å feire russetid. Gått glipp av hele forrige uke. Har lyst ut å drikke litt i dag.. Kan jeg få kraftig tilbakefall? Går det fint med noen rusbrus i kveld? Håper på raske svar!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #2 Skrevet 14. mai 2014 Jeg merket ingenting når jeg drakk da jeg hadde kyssesyken, MEEEEN sliter med forhøyede leververdier enda (det er 6 år siden jeg hadde det). Drakk kanskje 1 gang i uken annenhver uke i kyssesyketiden da. Anonymous poster hash: 607c3...c97
18år Skrevet 14. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2014 Jeg merket ingenting når jeg drakk da jeg hadde kyssesyken, MEEEEN sliter med forhøyede leververdier enda (det er 6 år siden jeg hadde det). Drakk kanskje 1 gang i uken annenhver uke i kyssesyketiden da. Anonymous poster hash: 607c3...c97 Takk for svar! Merker du det selv at du har forhøyede leververdier?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #4 Skrevet 14. mai 2014 det er ikke bra å drikke alkohol når du har kyssesyken. milten din er allerede for størret. og alkoholen kan gjøre den enda større. og du vil bli veldig syk. og i værstefall, så kan den sprekke. og da har du et enormt stort problem. for å si det sånn. det er dødelig. det er også derfor du ikke bør trene. fordi milten blir forstørret. så jeg ville nok anbefalt å holde deg unna alt slikt. men hør på hva legen sa til deg. er du i tvil, eller noe mer du lurer på, så ring legen din. der får du de beste råd og svarene. jeg kjenner ei som drakk hver helg. og ble syk, forkjøla, og veldig slapp. hun dro etterhvert til legen, og fikk beskjed om at hun hadde hatt kyssesyken. men at hun var frisk da. det hadde gått fint. men hun hadde det vell mildt også da. så det kan jo gå fint om du drikker masse også. men det ar absolutt ikke å anbefale. Anonymous poster hash: 6ef17...204 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå