Gå til innhold

Overføring fra egne konto via SMS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg har en brukskonto og en tilleggskonto. Prøver å ha minst mulig på brukskonto for å unngå impulskjøp osv. Flott tanke, ikke sant? Problemet er bare det at jeg kan overføre via egne konto fra SMS. Altså det er bare å sende en sms så har jeg penger på kortet - tatt fra tilleggskontoen. (prøver å spare mest mulig til boligkjøp. tør ikke overføre stort beløp på bsu (overfører ca 2000 i mnd v lønning) tilfelle noe uforutsett skulle skje og pengene er "låst" vekk).

Så tanken er god, men når ikke helt frem. Nå vurderer jeg å ta vekk denne mobilmuligheten for å unngå å "misbruke" det, men er livredd for at jeg plutselig skal stå i en situasjon hvor noe har blitt trukket uten at jeg er klar over det (feks spotify), og ikke ha råd til maten eller liknende...

Hva burde jeg gjøre? Noen tanker om dette?

Jeg er student, har inntekt på ca 12 000 i mnd + 5000 fra lånekassen. Sparer rundt 3000 i mnd, ca 7000 i faste utgifter(ikke mat inkl). Lever meget godt, og prøver å bruke disse pengene så fornuftig som mulig, men med rom for kos og shopping.



Anonymous poster hash: fbcff...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du oppretter en konto hvor regningene betales fra og trekk (slik som spotify) går fra. Denne sørger du for å ha nok penger på til enhver tid.

På en annen konto har du en begrenset sum penger og kortet ditt. Da bør du lettere kunne ha oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppretter en konto hvor regningene betales fra og trekk (slik som spotify) går fra. Denne sørger du for å ha nok penger på til enhver tid.

På en annen konto har du en begrenset sum penger og kortet ditt. Da bør du lettere kunne ha oversikt.

Smart! Takk, skal opprette egen regningskonto. Jeg har jo en tilleggskonto hvor jeg setter av husleie og andre faste utgifter. Har tenkt at det holdt, men tydeligvis ikke..