Gå til innhold

Betale reise for forlovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i New York, og vurderer om vi skal tilby forloverne å betale deler av reisen dit. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvor mye vi bør betale. Begge forloverne har greie jobber, men ingen av de svømmer i penger (og det gjør ikke vi heller...)

Er det noen som har synspunkter på problemet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss på Gran Canaria, og betalte hele turen for begge forloverene.

Lommepenger måtte de ha med selv.

Gjest Poirot
Skrevet

Først ville jeg spurt om de ville være med. Deretter kan dere jo eks si at dere vil betale hotell/ fly.

Skrevet

Barbie, hva med ektefellene til forloverne, betalte dere for de også?

Skrevet

Nei.

De var også med, men de betalte reisen selv.

Skrevet

Hvis man gifter seg utenlands og skal ha med forloverene, så bør brudeparet absolutt betale reise og opphold for de også. Lommepenger og overnatting for forloverens kjæreste/samboer/ektefelle bør de naturligvis betale selv.

Skrevet

Hvis dere har råd, så synes jeg dette er en fin gest til forloverne. Hvis det er eneste muligheten for forloverne til å kunne bli med at dere betaler reisen for dem, så er jeg helt for å gjøre det. Men ellers synes jeg egentlig ikke dere skal føle dere forpliktet til å betale, hvis de selv har ok økonomi.

Selv hadde jeg synes det var en stor ære hvis en venninne hadde bedt meg om å være forlover og jeg hadde ikke nølt med å prioritere dette. Ville syntes det var en spesiell og "once in a lifetime"-opplevelse for min egen del. (Spesielt til New York, som er min favorittby! :-) ) Nå skal det sies at jeg for øyeblikket har god økonomi og ennå ingen barn å ta hensyn til.

Skrevet
Hvis man gifter seg utenlands og skal ha med forloverene' date=' så bør brudeparet absolutt betale reise og opphold for de også. Lommepenger og overnatting for forloverens kjæreste/samboer/ektefelle bør de naturligvis betale selv.[/quote']

Enig i dette..

Skrevet
Hvis man gifter seg utenlands og skal ha med forloverene' date=' så bør brudeparet absolutt betale reise og opphold for de også. Lommepenger og overnatting for forloverens kjæreste/samboer/ektefelle bør de naturligvis betale selv.[/quote']

Er ikke enig i at det er en selvfølge. Man betaler jo ikke reisen for bryllupsgjester som f.eks er invitert fra Nord-Norge til Østlandet, eller som bor i utlandet for den saks skyld... Som forlover får man også mer "utbytte" av å bli invitert mener jeg, man "får mer igjen for pengene" for reisen ifm bryllupet enn hvis man er vanlig gjest - for å sette det litt på spissen. :wink:

Å være forlover er en ære, ikke en plikt. Om brudeparet likevel ønsker å betale for forloverne, er en annen sak.

Skrevet

Hvis vi skulle gifte oss utenland, og hadde et ønske om at forloverene skulle være med, så synes jeg det hadde vært naturlig at vi skulle betalt for dem. Men hvis ikke vi hadde ønsket dette, er det noe annet.

Personlig synes jeg også det er forskjell på "vanlige" gjester og forlovere. Forlovere har en oppgave i vielsen, og dermed synes jeg ikke de burde betale for å evnt. skulle være med utenlands. Men det har naturlig nok noe med måten man inviterer med også.

Gjest Myumi
Skrevet

Vi betaler reise og opphold for våre forlovere, lommepenger holder de selv. Som mange allerede har påpekt så er det å være forlover noe helt annet enn å "bare" være en gjest.

Skrevet

Hvis dere har råd ville det vært en fin ting å betale reisen/oppholdet for dem. Og det er flere som snakker om forlovere fra NordNorge til Østlandet, og husk på det at det kan være like dyrt å reise fra NordNorge til Østlandet som det er å reise fra Oslo til New York

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...