Gå til innhold

Kan man ha gifteringen på venstre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, kan man? Ser at det er vanligst med høyre i Norge.
Problemet er at jeg elsker forlovelsesringen min, men fingrene er forskjellig størrelse så den er aaaaltfor stor på venstrehånden... Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: d6e3f...09a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart du kan, det gjør du da som du vil :-) Tviler på at noen vil reagere på at du har ringen på "feil" hånd. Jeg legger ikke merke til det i alle fall!

Anonymous poster hash: eeeb0...5f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, takk for svar!
Pappa ble helt hysterisk og sa det var tull.. Men dumt å betale masse penger for å krympe forlovelsesringen hvis ikke det er så big deal.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ha begge på samme finger?

Det er ganske vanlig der jeg bor.

Anonymous poster hash: 5bb04...0a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, takk for svar!

Pappa ble helt hysterisk og sa det var tull.. Men dumt å betale masse penger for å krympe forlovelsesringen hvis ikke det er så big deal.. :)

Hjelpes! Tror ikke min far hadde lagt merke til om jeg i det hele tatt hadde på meg ringen;-)

Anonymous poster hash: eeeb0...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har ringen på venstre betur det at du er enke :opplyser:

Anonymous poster hash: 36740...106
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det skal være ganske vanlig å ha giftering på venste i flere andre land og jeg kjenner flere i Norge som har det på venstre. Men høyre er vel "vanligst". Det betyr ikke "riktig" :). At venstre betyr man er enke jeg har ikke hørt...

Det eneste jeg ser som et mulig problem er at det er vanlig å ha f.eks. NTH-ring eller annen utdannelsesring på venstre så da er den opptatt på en måte.

Anonymous poster hash: f2cc4...e68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ha begge på samme finger?

Det er ganske vanlig der jeg bor.

Tror det blir vel trangt? Har ikke så lange fingre... Hehe.

Pluss at forlovelsesringen er i hvitt gull og den andre i gult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har ringen på venstre betur det at du er enke :opplyser:

Anonymous poster hash: 36740...106

Jaja, men regner med de som kjenner meg vet at mannen er lys levende da:)

Tror det skal være ganske vanlig å ha giftering på venste i flere andre land og jeg kjenner flere i Norge som har det på venstre. Men høyre er vel "vanligst". Det betyr ikke "riktig" :). At venstre betyr man er enke jeg har ikke hørt...

Det eneste jeg ser som et mulig problem er at det er vanlig å ha f.eks. NTH-ring eller annen utdannelsesring på venstre så da er den opptatt på en måte.

Anonymous poster hash: f2cc4...e68

Ingen av oss som har utdannelsesring eller kommer til å få det. :P Faktisk aldri hørt om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det blir vel trangt? Har ikke så lange fingre... Hehe.

Pluss at forlovelsesringen er i hvitt gull og den andre i gult.

Kjenner fler som har, selv med hvitt og gult gull om hverandre. Plassen får du vurdere selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, kan man? Ser at det er vanligst med høyre i Norge.

Problemet er at jeg elsker forlovelsesringen min, men fingrene er forskjellig størrelse så den er aaaaltfor stor på venstrehånden... Hva tenker dere?

sett på film der man er gift at damene har både forlovelses og gifteringen på samme finger. Men du kan da fint ha den på venstre hånden. De fleste andre land pleier jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaja, men regner med de som kjenner meg vet at mannen er lys levende da:)

Ingen av oss som har utdannelsesring eller kommer til å få det. :P Faktisk aldri hørt om det.

Ikke hørt om det en gang?

Jeg bærer stolt min NLH/UMB ring på venstre ringfinger.

Anonymous poster hash: a4d27...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner fler som har, selv med hvitt og gult gull om hverandre. Plassen får du vurdere selv =)

Jeg har OCD (tvangslidelse). Har ingen planer om å blande gult og hvitt gull xD Haha, en av mine rare greier...

sett på film der man er gift at damene har både forlovelses og gifteringen på samme finger. Men du kan da fint ha den på venstre hånden. De fleste andre land pleier jo det.

Ja, satser på det går greit på venstre. :)

Jeg bærer stolt min NLH/UMB ring på venstre ringfinger.

Nope, har ikke hørt NLH/UMB før heller. Hva står det for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ringen på venstre betur det at du er enke :opplyser:Anonymous poster hash: 36740...106

Før i tiden flyttet enker/ enke menn, ringen over på venstere. Men dette var typisk forrige generasjon og eldre.

Det er ikke vanlig nå i dag.

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kødder nå? Aldri hørt om Norges landbruk høgskole (NLH), Universitetet for miljø og biovitenskap (UMB), eller Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) som de heter nå. Det er som å aldri ha hørt om UiO eller NTNU.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Universitetet for miljø og biovitenskap.Vi som har mastergrad derifra har en kandidatring. På NTNU har de en sivilingenørring. Norges handelshlyskole har en kandidatring. Og det finnes sikkert flere :)

Disse bæres som oftest på venstre ringfinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kødder nå? Aldri hørt om Norges landbruk høgskole (NLH), Universitetet for miljø og biovitenskap (UMB), eller Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) som de heter nå. Det er som å aldri ha hørt om UiO eller NTNU.

Ååh, jo, bare koblet ikke forkortelsen! Beklager det. Er ikke så inne på de type skolene fordi jeg selv har styring på foto/mediaskoler for det meste. Er bare det jeg har interessert meg for, og kjenner heller ingen som har gått på eller nevnt noe om de skolene du nevner. Men har hørt om de, koblet som sagt ikke forkortelsen bare.

Universitetet for miljø og biovitenskap.Vi som har mastergrad derifra har en kandidatring. På NTNU har de en sivilingenørring. Norges handelshlyskole har en kandidatring. Og det finnes sikkert flere :)

Disse bæres som oftest på venstre ringfinger.

Kandidatring har jeg hørt om! Men var ikke heelt sikker på hva det var. Mer logisk nå som du kalte det for det. Vet egentlig ikke helt hva jeg trodde det var... Trodde vel det var en form for utdannelsestingst, men kanskje heller sånn noe rektor gikk med eller sånn. Haha. Føler meg dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååh, jo, bare koblet ikke forkortelsen! Beklager det. Er ikke så inne på de type skolene fordi jeg selv har styring på foto/mediaskoler for det meste. Er bare det jeg har interessert meg for, og kjenner heller ingen som har gått på eller nevnt noe om de skolene du nevner. Men har hørt om de, koblet som sagt ikke forkortelsen bare.

Kandidatring har jeg hørt om! Men var ikke heelt sikker på hva det var. Mer logisk nå som du kalte det for det. Vet egentlig ikke helt hva jeg trodde det var... Trodde vel det var en form for utdannelsestingst, men kanskje heller sånn noe rektor gikk med eller sånn. Haha. Føler meg dum.

Jeg synes ikke du er dum :) Bare hyggelig å kunne forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Det er jo strengt tatt ikke særlig vanlig, er bare noen få skoler som har det, og bare en liten del av studentene som velger å kjøpe/bruke ringen. Selv har jeg hørt om det fordi det var en artikkel om det i avisa en gang. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...