Gå til innhold

HJELP! Mye blod og svie.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av et omtrent halvt år har jeg vært plaget av svie og smerte i endetarmsåpningen under avføring. Enkelte ganger har det vært så vondt at jeg må bli sittende på toalettet en stund før jeg tør å ta det store "presset" for å få den ut. Noen ganger har det vært litt rødt, friskt blod på papiret, men ikke i store mengder. Jeg regnet med at det var en rift, og siden riften er i endetarmsåpningen, vil den bruke lang tid på å heles.

Til slutt overtalte samboeren min meg til å dra til fastlegen (ganske flaut at jeg ikke hadde gjort det tidligere, jeg vet det). Jeg dro i forrige uke, og da fant ikke fastlegen noen rift. Hun var heller ikke noen hemorroider e.l. som kan gi smerte ved avføring.

Og i de siste par dobesøkene, særlig nå nettopp (som er grunnen til at jeg starter tråden i semi-panikk) kom det MASSE blod sammen med avføring. Vannet i skåla var helt rødt, og det spruta/rant nedover innsiden av doveggene også. Det er fortsatt friskt blod.

Hva burde jeg gjøre? Bestille ny time hos fastlege? Det virket som at hun var ganske grundig under sjekken i endetarmen, og gjorde flere prøver. Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jeg er forøvrig 19 år. Håper på hjelpende svar!

Anonymous poster hash: 47263...811
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til legen igjen.

Det kan ha vært en innvendig hemoride som sprakk?

Anonymous poster hash: f6d3b...a56
AnonymBruker
Skrevet

Ja kom deg til legen igjen. Dårlig av legen å bare sende deg hjem uten løsning.

Det er nok ikke noe alvorlig altså, men det er bra og viktig at du tar tak, mange kvier seg for å gå til legen med problemer "der bak" og så går de rundt med plagene lenge og det ender med at det blir mye verre og vanskeligere å behandle enn hva det hadde vært om man bare hadde kontaktet legen i det plagene kom.

Så bestill ny time :)

Anonymous poster hash: 7ea60...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...