Gå til innhold

Fravær på VGS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på en ting i fravær på skolen som jeg bekymrer meg for...

Jeg har 26% fravær i gym, 7 timer.

Står jeg i fare for å stryke i dette faget? Hvor mye må jeg ha for å stryke eller få det fullført? Jeg går i 1. klasse på VGS.

Takker for svar!!!



Anonymous poster hash: 7fe5a...3ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dette med velvære hud og kosmetikk å gjøre? Kan du ikke snakke med en veileder på skolen, eventuelt gymlæreren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rundt 80% fravær i religion på 2 eller 3 klasse. Endte opp med 4'rer, da jeg snakket med læreren og gjorde en stor fremføring av pensum osv.

Snakk med læreren din, da vel. Det er vel den 3km(?) turen vi hadde på den tiden som bestemte 90% av karakteren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med velvære hud og kosmetikk å gjøre? Kan du ikke snakke med en veileder på skolen, eventuelt gymlæreren?

klarte å putte den på feil kategori..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym er jo ikke et avsluttende fag



Anonymous poster hash: 3cb8c...388
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym er ikke avsluttende fag, dessuten kan ikke læreren stryke deg på grunn av fraværet alene. Så lenge du har deltatt på nok vuderingssituasjoner, kan h*n ikke stryke deg. Råder deg til å ta det opp med læreren hvordan du ligger an i forhold vurdering, og om det eventuelt det er noe du kan gjøre for å rette det opp.

Du kan lese mer her! :)

Endret av _Essx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du må ha mer fravær for at læreren kan gi deg stryk. Ville uansett ha tatt en prat med lærer hvis du er bekymret for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gym er ikke avsluttende fag, dessuten kan ikke læreren stryke deg på grunn av fraværet alene. Så lenge du har deltatt på nok vuderingssituasjoner, kan h*n ikke stryke deg. Råder deg til å ta det opp med læreren hvordan du ligger an i forhold vurdering, og om det eventuelt det er noe du kan gjøre for å rette det opp.

Du kan lese mer her! :)

Jeg hadde rundt 80% fravær i religion på 2 eller 3 klasse. Endte opp med 4'rer, da jeg snakket med læreren og gjorde en stor fremføring av pensum osv.

Snakk med læreren din, da vel. Det er vel den 3km(?) turen vi hadde på den tiden som bestemte 90% av karakteren uansett.

Nå er det jo uansett klart at gym ikke er et avsluttende fag, så karakteren har uansett ingenting å si. Likevel vil jeg kommentere noe til deres innlegg. Fraværet VIL påvirke gymkarakteren. Det er riktig at fravær ikke skal påvirke karakteren alene, men alle gymtimene er en vurdering i seg selv. Gymkarakteren blir ikke satt av kun én prestasjon én gang (sikter til denne turen på 3 km). Jeg går i VG3 nå og har totalt 5 karakterer som teller like mye på karakteren:

- innsats, fairplay og holdning

- ballspill

- individuell idrett

- elevstyrt undervisning

- egentreningsmappe

Dvs. de tre førstnevnte karakterene påvirkes av HVER gymtime en er i. Dvs. fraværet spiller inn på karakteren. Mye fravær = ikke nok vurderingsgrunnlag for de tre første karakterene. Det blir litt håpløst å sammenligne fravær i gymtimene med fravær i religionstimene. Uansett, som sagt, er jo dette ikke et problem nå da TS kun går i vg1 og gym ikke er et avsluttende fag.

Nå ser jeg uansett at _Essx skriver dette med nok vurderingsgrunnlag, så jeg er jo egentlig ganske enig med dette innlegget.

Anonymous poster hash: 21a1e...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...