Gjest lotus Skrevet 13. juni 2004 #1 Skrevet 13. juni 2004 Hvor ville dere ha reist for 1 uke, Madeira i januar eller Malta i påskeferien? Min kjære og jeg har tenkt å dra et av disse stedene neste år. Er det noen som har vært der og kan komme med anbefalinger?
Gjest gjest denne gangen Skrevet 14. juni 2004 #2 Skrevet 14. juni 2004 MADEIRA Helt klart! Dette er en av de øyene jeg vil tilbake til. Litt utenom det vanlige. Vi var der i febr. for to år siden. Været var ikke kjempemessig varmt, men vi fikk solt oss lell. Men dette er en øy der du ikke kan ligge på stranda ... Ups det er jo ingen strand der :oops: Dette er en øy du må oppleve, og da mener jeg at du må leie en bil eller være med på utflukter slik at du får opplevd denne enestående øya med vakker natur. Byen Funchal er jo bare koselig åvandre rundt i, stoppe her og der og ta en duggfrisk øl - som er rimelig i sidegatene. Malta har jeg ikke vært, men Madeira er å anbefale. Madeira er kanskje ikke så veldig barnevennlig da det ikke er noen strender der, men det er havbasseng som er vel så flotte for de små. Lite turistpreget øy også. Lykke til med valget!
Gjest lotus Skrevet 14. juni 2004 #3 Skrevet 14. juni 2004 Hei "gjest denne gangen"! Tusen takk for svar! Hvordan var temperaturen på Madeira da dere var der i februar, og var det mye regn/overskyet? Mener å ha lest at det er gjennomsnittlig 19 grader i januar, og det er akkurat passe. Jeg er klar over at det ikke er noen strand der, men det gjør ikke noe for vi vil heller ligge ved bassenget og kose oss. Har du noen hoteller å anbefale? Leide dere bil da dere var der og vet du hvordan veiene er? Dette ble mange spørsmål, blir kjempeglad hvis du har tid til å svare!
Gjest gjest denne gangen Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 Hallo Lotus Klart jeg har tid til å svare Vi var på Madeira i skolens vinterferie i febr. og vi opplevde ikke regn, bare korte soldager. Temperaturen var ca.20-22 grader. Greit nok. Vi leide ikke bil, men det SKAL jeg gjøre neste gang. Vi var med på en utflukt til nonnedalen gjennom reisearrangøren - tror det var STar Tour. Veiene var smale og svingete men så mye flott natur å se på. Vi reiste uspesifisert og kom til et helt flott hotel som het Duas Torres (to tårn på norsk) 3 stjerners tenker jeg. Flott beliggenhet v sjøen m god utsikt, noen rom var mot veien, dette kan du jo høre om hvis det er aktuellt. www.startour.no Lykke til med valget og turen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå