Gå til innhold

Hvordan bli MOTEINTERESSERT? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja overskriften sier vel sitt.. Jeg skulle gjerne blitt mer moteinteressert, men vet ikke hvordan..

Jeg jobber i en jobb der jeg bør være litt interessert, og kanskje til og med kle meg derretter også..

Any tips?

Det går mye i LEVIS, WR.UP, HM skjorter og v-gensere.. Med nikefree.. Uff, og håret da... Hmm.. Håpløs. Liker alle merkene jeg har listet opp, kan bare ikke helt sette sammen, og har NULL tilbehør.. Føler heller ikke at kroppen er så veldig idiell.. 30 år, 159 hy og 52 kg.. Har litt på lår og rumpe med andre ord..

Hvor skal man starte?



Anonymous poster hash: 0e692...b3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å gå i en butikk å spør om litt hjelp til å velge ut klær som passer deg?

Var lite moteinteressert før selv, men etter jeg fikk en venninne som var veldig interessert var det mye gøyere. Vi dro og handlet sammen, kanskje du har ei venninne som du kan handle med?

Kjøp et blad som du liker, og les litt der om motetips?:)



Anonymous poster hash: d08a1...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå i en butikk å spør om litt hjelp til å velge ut klær som passer deg?

Var lite moteinteressert før selv, men etter jeg fikk en venninne som var veldig interessert var det mye gøyere. Vi dro og handlet sammen, kanskje du har ei venninne som du kan handle med?

Kjøp et blad som du liker, og les litt der om motetips? :)

Anonymous poster hash: d08a1...852

Takk AB :-) Har ingen venner med den interesssen, men skal kjøpe meg et blad iallefall :-) Tips til blad?

TS

Anonymous poster hash: 0e692...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært interessert i klær, men vet med meg selv at terskelen for å gå inn i en butikk å spørre om hva de syntes passet meg hadde vært større enn å kikke litt rundt på nettet først.

Men først og fremst: Hva slags stil liker du? Goth, klassisk, street?Kan hjelpe deg med å finne blogger, gi deg stiltips o.l. hvis du liker klassisk/preppy stil, men ellers har jeg ærlig talt ikke så veldig mye peiling...

Men noen generelle tips uansett stil:

  • Tumblr er et fint sted å begynne. Bare å følge noen blogger til en type stil du liker.
  • Det finnes en haug med flotte moteblogger der ute

Synes bladers motetips som regel er elendige. Finner oftere inspirasjon ved å se på hva andre har på seg gjennom bilder og folk på gata. Ser på hvordan de har gjort det med fargekomboer, hva slags plagg de har satt sammen og hvordan jeg kan gjøre noe liknende som ser bra ut :) Om du absolutt skal ha et blad så synes jeg at Costume er det beste norske bladet. Ikke helt min stil, men fortsatt helt OK. Av utenlandske liker jeg britiske og amerikanske Vogue. Ville dog ikke anbefalt de to siste til deg, da jeg personlig ville basert på å bygge opp en god basisgarderobe, fremfor å "bange" på med fullt av trendplagg som motebladene ofte er fylt opp med.

Konklusjon:

  • Legg mer merke til hva andre rundt deg har på seg. Prøv å hente inspirasjon utifra dette om du ser noe du liker :)
  • Internett er din venn. Det finnes et tonn med nettbutikker, motereportasjer, blogger osv.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...