Gå til innhold

moro mellom Oslo og Trondheim?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Klips, får ikke logget på

Hei hei.

Vi skal kjøre fra Oslo til Trondheim og tilbake en uke/langhelg for å treffe familie. Synes det blir mange timer å bruke i bil, og ønsker derfor å gjøre litt mer ut av det. Stoppe underveis (kanskje overnatte) og se litt av eget land, få en ordentlig liten ferie.

Men hvordan finner jeg ut hva som er å se og gjøre på denne strekningen? Nafs veibok? Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre (det er mannen min og jeg som reiser, vi er begge rundt 30 og interessert i det meste).

Glad for tips, hilsen Klips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å ta veien om vestlandet! Les i NAF-boka ja, god ide!

Ta uansett ikke veien om østerdalen, masse skog, masse kjedelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dere kan jo legge turen om Røros, hvis dere er interessert i gamle bygninger og gruvehistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Augustbrud02_

Anbefaler dere en tur innom Kristins verden i Sel i Gudbransdalen jeg. Vi var innom der for 2 år siden og det var så utrolig flott der. Virkelig verdt en opplevelse om man er litt interessert i den slags ting.

http://www.jorundgard.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafting i sjoa !! (Gudbrandsdalen) Kjempemoro og ikke farlig

Heidal Rafting var proffe og flinke.

sett av en ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klips, får ikke logget på

hei, så mange bra svar. kanskje vi burde kjøre forskjellig vei opp og ned, for eksempel ta vestlandet med en overnatting den ene veien og over dovre den andre. tar gjerne i mot enda flere tips dersom noen har. og håper på pent vær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips om hva dere kan besøke hvis dere drar om Østerdalen.Amadeus dyrepark som ligger i Stange kommune,med avkjøring fra e6.På Hamar har du jo domkirkeodden med strand,museum og gamle hus og domkirkeruinene.I tillegg er det Ankerskogen svømmehall med utendørs sklier.Når dere kommer til Løten kan dere jo besøke Løiten lys,der er det kjempefint!Hvis dere tar en liten avstikker fra Hamar kan dere besøke prøysenhuset som ligger i Ringsaker,nærmere bestemt på Rudshøgda.I Elverum har du Glåmdalsmuseet+skogbruksmuseet.Kjempefine plasser begge to.Spesielt Glåmdalsmuseet synes jeg da,med gamle hus og du føler at du blir satt tilbake i tid.Der er det også restaurant.Ellers så er det jo også Røros og Trondheim selvfølgelig som jeg ikke er så veldig kjent i.Håper du fikk bruk for noe av dette og dette skulle jo være litt for en hver smak.God tur! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skrev over er skrevet i den rekkefølgen ment som at dere drar fra oslo til Trondheim.Itilfelle dere lurte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...