Gå til innhold

Hvordan foregår denne eksamenen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har muntlig privatisteksamen om ikke så lenge, og lurer bare litt på hvordan det foregår. Får ikke oppgave eller tema i forkant.



Anonymous poster hash: 7d1be...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket nivå er du på? Det er forskjell på VGS og høyskole/universitet blant annet...

Jeg har erfaring med begge dele så kjør på

Endret av vestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket nivå er du på? Det er forskjell på VGS og høyskole/universitet blant annet...

Jeg har erfaring med begge dele så kjør på

Siden det er privatisteksamen antar jeg at det er vgs det er snakk om.

TS, jeg tok en muntlig privatisteksamen i kjemi i høst. Fikk et tema og 30 minutters forberedelse. Så snakket jeg om temaet jeg hadde fått, og fikk deretter spørsmål om et annet tema. I tillegg måtte jeg snakke litt om et forsøk. Jeg måtte ikke gjøre forsøket, bare prate om det, men dette er forskjellig fra skole til skole.

Jeg tror 30 min forberedelse gjelder for alle fag, men forsøk gjelder bare for noen fag (fysikk, kjemi, biologi).

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duvet

Har selv muntlig eksamen som privatist snart. Jeg har i samfunnsfag og da får man et tema og 30 min forberedelse tid. Dette gjelder også norsk, resten vet ikke jeg selv, men tror det er sånn i alle fag.

Da snakker du om foreksempel politikk (hvis det er tema), og får mulig noen spørsmål fra sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...