AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Hørte at det er mulig å tjene 500k i året. Fatter det ikke. De må vite litt diverse om evakuering og førstehjelp vil jeg anta, men ellers er det jo veldig enkle arbeidsoppgaver og ikke veldig intellektuelt utfordrende. Eneste som kan være ufordrende er vanskelige passasjerer. Det er stort sett aldri dramatikk på norske fly, så å være flyvertinne handler jo bare om å passe på at alt er ok blant passasjerene, og trille den vogna gjennom flyet. Anonymous poster hash: 49246...b99 1
Knirke Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Den dagen det virkelig skjer noe, så skal du som passasjer være glad for at flyvertinnene har den opplæringen de har! Og det er en ganske tøff jobb rent fysisk (pga man må være på beina hele dagen i høye hæler), og man må overnatte mye hjemmefra. I charterselskapene forventes også flyvertinnene å drive aktivt salg av varer, og de får provisjon på det de selger
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Den dagen det virkelig skjer noe, så skal du som passasjer være glad for at flyvertinnene har den opplæringen de har! Og det er en ganske tøff jobb rent fysisk (pga man må være på beina hele dagen i høye hæler), og man må overnatte mye hjemmefra. I charterselskapene forventes også flyvertinnene å drive aktivt salg av varer, og de får provisjon på det de selger Kan man ikke bruke slippers???? Anonymous poster hash: 85b0a...7f2
Kontormus Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Er ikke så enktelt som en kan tro å bli flyvertinne. For det første er det ingen som får bli det uten å gå på kurs/delta i opplæring først. Da lærer en mye vedr. sikkerhet og en må blandt annet være en habil svømmer. Dessuten skal en gjerne kunne et fremmedspråk i tillegg til engelsk.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #6 Skrevet 13. mai 2014 Ja syntes 500 000 var overbetalt! De har jo bare et skarve kurs....Men det er vel tillegg for ubekvem arbeidstid....Anonymous poster hash: 69c37...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #7 Skrevet 13. mai 2014 Det er selvsagt fordi de jobber skift. Skulle bare mangle. Anonymous poster hash: 2f82d...734
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #8 Skrevet 13. mai 2014 Diett, my friend. Man tjener ekstremt bra på å være på stopp og overnatte borte. Anonymous poster hash: 87e8d...085
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #9 Skrevet 13. mai 2014 Jepp, diettpengene er viktige. :-) Anonymous poster hash: b4007...cfe
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2014 #10 Skrevet 14. mai 2014 Jeg kunne aldri tenkt meg å være flyvertinne, og synes faktisk de fortjener de lønnen for noe som i mine øyne må være en ganske bedriten jobb. I tillegg vil jeg tro de jobber lange dager, og mye kveld osv. Overnatter mye borte. Det blir penger av slikt! Anonymous poster hash: f9701...74a
Zilas Skrevet 14. mai 2014 #11 Skrevet 14. mai 2014 Er det noen jeg er interessert i skal ha god utdanning/opplæring så er det flyvertinner, piloter, flyteknikkere og flygeledere. Jeg flyr en del og synes absolutt det er greit at de tjener en "normal lønn", ettersom det må være en del ugunstig arbeidstid/tid vekk fra familien. Men av nyskjerrighet lurerer jeg litt på hvor mye de forskjellige gruppene tjener (sånn ca), er det noen fra bransjen som kan svare?
snusmumriken Skrevet 14. mai 2014 #12 Skrevet 14. mai 2014 Kan man ikke bruke slippers???? Anonymous poster hash: 85b0a...7f2 Nei, Høye hæler er en del av uniformen.
Gjest Kaffelattn Skrevet 14. mai 2014 #13 Skrevet 14. mai 2014 Hvis man ser bort fra diett - hva er grunnlønnen til en flyvertinne? Ble nysgjerrig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå