AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg er en jente rundt ungdomsskole alder som må spørre om noe...Jeg er nemlig svært beskymret for det ene søskenbarnet mitt på 4-8 år(Vil ikke si 100% alder) Dette søskenbarnet og familien bor i nærheten var mine besteforeldre(og søskenbarnet mitt sine) Morfaren min har i mange år gjort seksuelle aktiviteter med meg fra jeg var liten til jeg var ca 7-10 år +- noen år. Han liket altså små barn. Jeg et bekymret for at han gjør det samme med søskenbarnet mitt. Hun er nemlig lik meg da jeg var ung, kan liksom kjenne igjen væremåten jeg hadde i henne. Jeg føler meg dårlig om han er alene med henne. Jeg husker fortsatt alt han gjor og sa til meg. Jeg vil virkelig ikke bare stå og se på at han ødelegger henne. Men jeg er ikke 100%, altså jeg vil ikke spørre henne eller noe, eller lage stor drama om ingenting. Jeg bare lurer på om jeg spurde spørre rundt til henne? Om hun liker seg med dem f.eks? Eller si noe til foreldrene? Jeg vet ikke om de vil gjøre noe men... Råd?Anonymous poster hash: ab270...a75
Biloba Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Dette må du si fra om. Spesielt til jentas foreldre, slik at de vet at de må beskytte henne. Du bør også si fra til dine egne foreldre, og få hjelp til å vurdere om du blr ha oppfølging i forhold til senskader av overgrepene du ble utsatt for selv. 3
saltvann Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Det eneste du kan gjøre er å fortelle din historie til hennes foreldre, så er de klar over at morfaren aldri kan være alene med små jenter. Håper du har noen å prate med om det som har skjedd meg deg, er jo helt forferdelig
Gjest Jørild Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Dette må du ta videre til en voksen, det være seg noen du stoler på, helsesøster på skolen eller egentlig hvem som helst. Du som slippe å ha ansvaret for dette alene. 1
Cathrine88 Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Enig i at du bør si det til noen du stoler på, så kan de ta det videre. Dette er en altfor tung bør å bære alene. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Kjære deg. Først vil jeg si at jeg er virkelig lei meg på dine vegne for hva du har opplevd. Dette skal aldri noen voksen gjøre mot barn og ungdom, og da spesielt ikke en person man burde være trygg hos som familien stoler på ikke gjør barn vondt. Der han gjør er ulovlig, det er skadelig og kan virkelig ødelegge livet til søskenbarnet ditt. Hun kommer kanskje til å late som om ingenting er galt, både for å beskytte sine foreldre og fordi hun er redd for hva som kan skje om noen finner det ut. Mange som gjør dette mot barn overbeviser om at det må være hemmelig, og at man bare vil være snill/vise omsorg. Noen truer også direkte. Det er deres måte å manipulere på, så ingen skal oppdage det. Ikke la ham ødelegge hennes liv, og flere andres liv. Han kommer garantert til å gjøre det igjen, og kanskje er det flere som ikke tør si noe. Jeg synes du skal fortelle det til helsesøster eller sosiallærer på skolen din, i tillegg til foreldrene dine. Det kan også være han har gjort noe liknende med egne barn(som nå er voksne), og at de lar han ha kontakt fordi de tror han ikke gjør noe eller føler så stor skam at de som deg aldri har turt å si ifra. Stor klem til deg, håper du klarer stå opp mot denne mannen som skader barn.Anonymous poster hash: dc043...88f
Vill Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Dette må du si til dine foreldre og foreldrene til søskenbarnet ditt! Om det er vanskelig å si det til tanta og onkelen din, så få foreldrene dine til å snakke med dei. Det er heilt uakseptabelt av ein voksen å gjøre slikt! Og du har sjansen til å forhindre at det skjer med andre. Har du fått hjelp til å håndtere traumene dine? Stor klem!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 Det glemte jeg å ta med; Du bør også for din egen del ta kontakt med helsesøster på skolen, og si at du ønsker snakke med en psykolog om opplevelsene dine. Dette er ikke for at du skal måtte tenke mye på det som skjedde, men for at det ikke skal bli ekstra vanskelig for deg senere. Når du etterhvert blir eldre og har lyst til å ha sex, så kan dette få innvirkninger for deg på måter du ikke ønsker og ikke er forberedt på. Eller, det kan tenkes det får innvirkning i kjæresteforhold dersom du aldri bearbeider det. Noen responderer med å kanskje ha sex med mange tilfeldige, fordi man er vant til at det er "den eneste måten man er verdt noe på", eller fordi man ikke føler seg verdt noe. Andre igjen reagerer kanskje med at de ikke klarer ha sex med noen i det hele tatt, fordi alt minner dem på det som har skjedd eller at de får vanskelig med å ha nærhet med andre. Dette kan du jobbe med for å redusere sjansen at det skal bli et langvarig problem for deg - og for å ta kroppen din tilbake, på en måte. Mange føler nemlig at overgriperen har tatt noe fra dem, og jenter føler nok spesielt at overgriperen har "tatt jomfrudommen" og første gangen. Det er ikke tilfelle, det er noe som skjer når det er frivillig og ønsket fra din side med noen som er på din alder og som ikke manipulerer deg. Og det er viktig at du ikke lar dette komme i veien for at du skal kunne ha det bra på tross av hva som har skjedd. Stor klem til deg igjen Anonymous poster hash: dc043...88f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Mamma vet om det, hun har sett det nemlig...Men det skjedde ingenting etter det, jeg følte at hun ble sur på meg, så jeg vil aller helst ikke si det. Det med at hun later som inventing, viss han gjør noe med henne så er hun akuuratt sånn som jeg var. Snakket vanlig med ham og hadde ordentlig skuerspill. Jeg vil overhode ikke at hun føler at vi er publikum til hva han kan gøre mot henne. Jeg aner ikke om han har gjort noe mot henne, men sjansen er det, han har en ung jente ett bus fra ham, han har gjort mye mot meg, sjansen er stor for at han gjør noe mot henne. Dette er fryketlig, jeg vil finne mot til å sie ifra TS. Anonymous poster hash: ab270...a75
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #10 Skrevet 13. mai 2014 Hei, TS! Vær så snill å si fra. Kanskje du kan skrive et brev til tanten din? Eller onkelen (den av dem som du har best kontakt med?) Hvis det er ekkelt å si fra. Du må nesten gjøre noe her, tenk om han forgriper seg på henne! Og så kunne du ha forhindret det! I tillegg til at du kunne forhindret det, så vil det nok komme på banen at det samme har skjedd en gang før med deg, og da må du stå der og forklare foreldrene til søskenbarnet ditt hvorfor du ikke advarte dem... Det er veldig synd at din mor ikke har vært mer aktiv i dette, hun som vet hva som skjedde med deg, og så virker det som hun fortrenger det? Kanskje hun også opplevde ekle ting med sin far (morfaren din) i oppveksten, som hun ikke har klart å komme helt over? STOR klem til deg. Det går forresten an å ringe et anonymt telefonnummer, for å få snakke med noen erfarne og få tips om hvordan du skal håndtere denne situasjonen! Fant dette under, mulig det finnes flere nummer Lykke til Landsdekkende telefon for Incest- og seksuelt misbrukte, tlf: 800 57 000 Hjelpetelefon for incest- og seksuelt misbrukte barn og voksne av begge kjønn og pårørende til seksuelt misbrukte. Hovedmålet er å hjelpe seksuelt misbrukte til å få en bedre livskvalitet, og bidra til å redusere seksuelle overgrep mot barn og unge. Du kan gjerne være anonym, og alle som jobber her har taushetsplikt. Åpningstider: Hele døgnet, hele året. Nettside: http://www.incest80057000.no E-post: [email protected] Anonymous poster hash: 00d3a...0d1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #11 Skrevet 13. mai 2014 Mamma vet om det, hun har sett det nemlig...Men det skjedde ingenting etter det, jeg følte at hun ble sur på meg, så jeg vil aller helst ikke si det. Det med at hun later som inventing, viss han gjør noe med henne så er hun akuuratt sånn som jeg var. Snakket vanlig med ham og hadde ordentlig skuerspill. Jeg vil overhode ikke at hun føler at vi er publikum til hva han kan gøre mot henne.Jeg aner ikke om han har gjort noe mot henne, men sjansen er det, han har en ung jente ett bus fra ham, han har gjort mye mot meg, sjansen er stor for at han gjør noe mot henne. Dette er fryketlig, jeg vil finne mot til å sie ifra TS. Anonymous poster hash: ab270...a75 Moren din har sviktet deg. Hun klarte ikke å beskytte deg, slik mødre skal. Hun la endatil skylden over på deg. Da er hun like skyldig som bestefaren din. Dette er ikke greit er normalt. Dette bør du snakke med helsesøter eller en lærer du stoler på om. Da kan du hindre at han forgriper seg på flere.Anonymous poster hash: e79cc...223
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2014 #12 Skrevet 13. mai 2014 Stakkars deg. Ring politiet og fortell dem alt. Eller ring barnevernet, du finner telefonnummeret på nettet. Ingen barn skal utsettes for dette. Jeg blir kvalm av å lese det du har opplevd. Mammaen din er slem som later som ingenting. Håper du får hjelp.Anonymous poster hash: 0a977...fc1
Gjest Blomst83 Skrevet 13. mai 2014 #13 Skrevet 13. mai 2014 Hvis moren din ikke hører så får du ta det direkte med tante og onkelen din.Dette er noe de må få vite.Hvordan de takler/håndterer det er opp til dem,men du har i hvert fall gjort din plikt. Må samtidig si at jeg får vondt når jeg hører at moren din ikke bryr seg.Er selv utsatt av egen far,og jeg er heldig med en mor som tok meg på alvor fra første stund.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå