Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg tenker på å dra til Portugal i juli.. Hvor i landet bør vi dra? Noen steder å anbefale? Vi vil gjerne kunne ha litt sol og bad ferie, og litt byferie med sightseeing..

Hvordan er prisnivået i Portugal?

Kan de engelsk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har kun vært i Porto og der var det fint! :)

Var bare rundt i byen og en tur ned til havnen. Ganske bra shopping der.

Prisnivået er omtrent det samme som i Spania. Billigere enn Norge med andre ord :)

Ja, de snakker engelsk...(og noen snakker fransk..)

Clea

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler Lagos, kjempekoselig by, med fine strender. Tavira er også koselig, tar båt ut til sand-øy med lange strender. Litt høye bølger men.. Et par dager i Lisboa anbefales også. Jeg var ikke så begeistret for Albufeira. Var også innom Faro, som også var bra.

Gjest the imp
Skrevet

Jeg var i Praia da Rocha som ligger på Algarvekysten. Dette er jo et typisk turiststed, men fint likevel, og få nordmenn. Langs Algarvekysten er det mange nydelige strender med klipper osv, absolutt verdt å dra dit etter min mening dersom du er ute etter sol og bad.

Faro ligger ikke alt for langt unna Praia da Rocha, til Lisboa tok det vel 4 timer så vidt jeg husker. Stort sett går det veldig greit å snakke engelsk. Prisnivået da jeg var der var særdeles hyggelig. Dette er nå 2 år siden og euroen var jo da veldig lav, men uansett hadde det blitt en billig ferie.

Skrevet

Fløy dere til Lisboa, eller hvilke andre flyplasser dro dere til?

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Fløy dere til Lisboa' date=' eller hvilke andre flyplasser dro dere til?[/quote']

Vi landet på flyplassen i Faro,som ligger på Algarvekysten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fløy til Madrid og tok bussen over til Porto..

Clea

Skrevet

Vil også anbefale Lagos. Tok toget dit en gang for 15 år siden, og da var det ihvertfall fint. Flyet til Faro er vel litt enklere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi bodde i Monte Gordo - ganske rolig plass, men vi reiste en del rundt til Tavira og omkringliggende landsbyer. Var opp langs Guadiana elva og så tok vi bussen til Sevilla - anbefales på det aller sterkeste :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...