AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Jeg føler meg sliten og sover mye når jeg først sovner og lurer på om det finnes noe medisiner mot dette? Jeg har lest om narkolepsi medisiner og ADHD medisin som Ritalin kan være en en god løsning, hva syns dere? Anonymous poster hash: 16f34...719 Anonymous poster hash: 16f34...719
BritneyBitch Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Det finnes medisiner, men dette må du ta opp med legen din slik at han kan finne riktig medisin for deg. Medisinen er forøvrig veldig dyr.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Du burde heller dra til legen og se om du kan MANGLE noen vitaminer eller lignende, før du trykker i deg ting du ikke trenger. Anonymous poster hash: 7d2c7...8c5 2
isbjørnungen Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Har du forstyrret søvnrytme siden du skriver "når jeg først sover" ? Isåfall skriv ned søvndagbok frem til du får legetime. Kan være fint å få sjekket for mangeltilstander før du begynner å tenke på sentralstimulerende medikamenter
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Jeg har adhd og bruker ritalin, og kan si deg med én gang at ritalin ikke er noen vidunderkur mot tretthet. Gå til legen, og ikke gi deg før de har funnet ut av det. Anonymous poster hash: 11093...706
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Den medisinen finnes og kalles på folkemunne: Sunn mat, vitaminer, trening og frisk luft! Anonymous poster hash: 5af96...ebc
Atle Tisk Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Et antidepressiv som Wellbutrin gir økt energi og motvirker tretthet. Ellers finnes jo narkolepsimedisiner som Modafinil, men tror det er ganske strengt mht å få utskrevet denne til folk som ikke har narkolepsi.
Jade Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Trening på kvelden skal visst holde en våken om kvelden. Ser der er nevnt sentralstimulerende lengre oppe. Det er jo kaffe. 1
Puselusk Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 gå til legen og ta blodprøve, diverse mangler kan gjøre at du føler deg utkjørt hver dag. hadde selv det problemet noen år tilbake, viste seg jeg va på grensen til anemi og hadde alvorlig mangel på b12, folsyre og noe annet. Fikk tilskudd i form av sprøyter, da jeg tydeligvis ikke tar opp alt like bra i kroppen. La også om kostholdet. Hjalp en del.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 jeg har idiopatisk hypersomni, jeg er trøtt hele tiden og sover mye. Jeg får modiodal på resept. Før fikk jeg ritalin, men sluttet for jeg fikk så mange bivirkninger. Anonymous poster hash: ffe65...707
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå