Gå til innhold

Hei kjære kreative sjeler!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel jente som studerer sykepleien. Er på andre året nå.

Det var veldig tilfeldig at det ble denne utdannelsen. Skal jeg være ærlig var det en «back-up plan». Jeg vet at jeg ikke vil jobbe som sykepleier etter studiet, men velger likevel å ta siste året. Rett og slett fordi jeg ønsker poengene, og fordi det er greit å ha en utdannelse hvor enn jeg er i verden.

Sykepleie er et fint og absolutt viktig yrke! Men det er ikke noe jeg ønsker å jobbe med resten av livet mitt. Har sett på videreutdannelser også, men ingenting frister.

Vet jeg er ung, og at jeg har flere år på meg. Likevel er dette noe jeg tenker på hele tiden... hva er mitt yrke?? Dette er så frustrerende. Det jeg er redd for er at jeg ikke får brukt kreativiteten min. Det er en kreativitet i meg som trenger å få utløp.

Har noen gode tips å gi meg? Hva er dine erfaringer innenfor kreative yrker?

Drømmer meg bort om å satse på et kreativt yrke, og eventuelt studere/jobbe utenlands en periode.

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 8aa2d...6b5



Anonymous poster hash: 8aa2d...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gullsmed?



Anonymous poster hash: 926cf...c9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørarkitekt, arkitekt, fotograf, design/grafisk design (hjemmesider, klær, smykker, reklameplakater) - det er så mange yrker der man kan bruke kreativiteten!

Jeg jobber selv som fotograf og designer logoer/plakater. Studerte i utlandet og jobbet der en stund før jeg flyttet hjem og begynte å jobbe her. Gikk en annen utdanning først, men fikk ikke brukt kreativiteten godt nok. Er veldig, veldig fornøyd med at jeg valgte å gå i en mer kreativ retning. Og ved å jobbe i utlandet og studere der fikk jeg oppleve mye! :)



Anonymous poster hash: 9e1fe...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kreativt yrke er webdesigner/webutvikler. :) Det beste med dette er at man kan faktisk få jobb relativt ''lett''.

Endret av ALTGR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like "lett" som det går an for deg å si at "det er lett".. Med andre ord: Det ér ikke lett å få jobb som webdesigner. Du kan ikke bare komme med slike påstander utfra det blå! Da kan alle vi på KG si at "alt er lett å få til"...

Alle yrkesstillinger krever en mastergrad. Take it or leave it.



Anonymous poster hash: b4762...ea6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du fullfører en utdannelse du ikke er interessert i, bør du tenkte på at du bruker opp studielånet ditt. Det er kun et gitt antall år du får det. Det samme gjelder hvis du bor i studentbolig, der får du være enda kortere.



Anonymous poster hash: e66cc...6d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte over til ergoterapeut? Da får man brukt sine kreative egenskaper mer, og har samtidig en god utdannelse man kan bruke til mye.

Anonymous poster hash: fdc95...56e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...