AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #1 Skrevet 12. mai 2014 Kort fortalt: Jeg flytta til en storby i Norge for noen måneder siden. Har ikke fått noen nye venner, altså jeg kjenner ingen her som ville kommet på døra. Jeg bor i ei blokk. Hvis noen skal ha tak i meg må jeg altså slippe dem inn i blokka. Jeg får derfor ekstrem angst hvis noen står rett utafor inngangsdøra mi og ringer på. Jeg aner jo ikke hvem de er. Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for. Men jeg vet at det ikke er noen jeg kjenner, og derfor ser jeg ikke behovet for å åpne døra, selv om de kan høre at jeg er i leiligheten, vaskemaskina går, Tv osv. Noen andre som har det slik? Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 109dd...3fd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #2 Skrevet 12. mai 2014 Ta pillene dine. Anonymous poster hash: ad394...dee 1
Infinite Skrevet 12. mai 2014 #3 Skrevet 12. mai 2014 Det har skjedd noen få ganger at det har ringt på hos meg også, uten at jeg venter besøk. Som oftest er det enten noen som vil inn med reklame, avisbud, barn som har glemt nøkkelen eller noe annet uskyldig. Altså ingenting å være redd for, selv om jeg skjønner at det er ekkelt. 1
ohdeergod Skrevet 12. mai 2014 #4 Skrevet 12. mai 2014 Har det på samme måte. Har det sånn med telefon også. Tør ikke ta telefonen når det er et ukjent nummer
Gjest Eurodice Skrevet 12. mai 2014 #5 Skrevet 12. mai 2014 Har det på samme måte. Har det sånn med telefon også. Tør ikke ta telefonen når det er et ukjent nummer Tør ikke ta ta telefonen? Hva skulle kunne skje da, egentlig? Jeg svarer heller ikke hvis det er fra et ukjent nummer, men det er fordi det som regel er selgere av alle salg, ikke fordi jeg ikke tør svare.
ohdeergod Skrevet 12. mai 2014 #6 Skrevet 12. mai 2014 Tør ikke ta ta telefonen? Hva skulle kunne skje da, egentlig? Jeg svarer heller ikke hvis det er fra et ukjent nummer, men det er fordi det som regel er selgere av alle salg, ikke fordi jeg ikke tør svare. Telefonangst aner ikke hva jeg skal si, redd for å drite meg ut osv
Frk.K Skrevet 12. mai 2014 #7 Skrevet 12. mai 2014 Jeg åpner heller ikke døren med mindre jeg venter besøk. Om de kan høre om jeg er hjemme eller ikke driter jeg tyve null i Men har kikkehull da, så kan jo se hvem som står utenfor
Gjest Eurodice Skrevet 12. mai 2014 #8 Skrevet 12. mai 2014 (endret) Telefonangst aner ikke hva jeg skal si, redd for å drite meg ut osv Sånn må du ikke tenke . Det jeg gjør når det ringer fra et ukjent nummer, er å finne ut hvem det er fra og eventuelt ringe tilbake. Jeg har også telefonsvarer hvor folk kan legge inn en beskjed. Når det gjelder døren, kan du montere en sikkerhetslås og/eller kikkhull. Endret 12. mai 2014 av Arabella
MissPierce Skrevet 12. mai 2014 #9 Skrevet 12. mai 2014 Jeg sitter nesten i take vist noen banker på døren min her jeg bor nå, for kjenne ingen her som kommer uten å gi beskjed først. Å så må de bli sluppet inn i bygget før de kommer til døren. Skvetter så sykt, og så lurer jeg veldig på hvem det er. Er ikke alltid jeg åpner heller. Titter alltid i kikkehullet for å se hvem det er. Er jo absolutt helt tullete... hehehe
Froz1 Skrevet 12. mai 2014 #10 Skrevet 12. mai 2014 Hvis noen ringer på til min leilighet uten at jeg venter besøk åpner jeg rett og slett ikke. Er det en venn kan de sende sms eller noe for å høre om jeg er hjemme. Jeg bor veldig sentralt og har opplevd å våkne midt på natten av at noen ringer på døra mi (utenfor blokken). Da blir jeg ganske redd siden jeg bor alene... Redd for at noen kommer til å hamre på døra mi og jeg ikke vet hvem det er.... Skjønner ikke helt hvorfor folk er redde hvis de bor med andre da Da har du back-up
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #11 Skrevet 12. mai 2014 Jeg får hjertebank når det ringer på døra og jeg ikke vet hvem det er. Samme med telefonen. Det er vel en form for angst :-( Jeg blir rett og slett helt satt ut, men aner ikke hvorfor jeg har blitt sånn...Anonymous poster hash: e11f3...ba9
GammelKaktus Skrevet 12. mai 2014 #12 Skrevet 12. mai 2014 Jeg åpner heller ikke døra uten at jeg har en avtale. Her har det vært mange å ringt på når de har vært dritings eller bare på pur f... Så det endte med at jeg bare slo av ringeklokka, lever veldig fint med det
Atle Tisk Skrevet 12. mai 2014 #13 Skrevet 12. mai 2014 Får du ikke stilt ned lyden på denne ringeklokka da? Evt. koble fra hele skiten. Ellers kan jo øreplugger og/eller "traktorklokker" kanskje være en aktuell løsning?
Atle Tisk Skrevet 12. mai 2014 #14 Skrevet 12. mai 2014 Litt overtrøtt her nå, så lesingen av innlegget ditt gikk litt på "halv-tolv". Beklager det. Kan du ikke fortelle alle venner, familie og kjente, at om de skal ha tak i deg, så må de ringe/sende deg en mld. først? Da kan du kanskje være ganske sikker på at noen ikke skal ha tak i deg, med mindre du venter en leveranse på døren av et eller annet slag. Naboer som skal ha tak i en i tide og utide behøver du jo ikke ta særlig hensyn til. Bare å si i etterkant at du ikke var hjemme, sov med øreplugger eller hadde musikk på hodetelefonene, slik at du ikke kunne vite at noen prøvde å få tak i deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå